RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC]
RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":35939,"date":"2017-10-27T10:17:17","date_gmt":"2017-10-27T08:17:17","guid":{"rendered":"http:\/\/pim.pl\/?p=35939"},"modified":"2017-10-27T10:17:17","modified_gmt":"2017-10-27T08:17:17","slug":"w-listopadzie-ruszy-konkurs-na-prototyp-polskiego-samochodu-elektrycznego-na-swiatowym-rynku-jest-nisza-dla-krajowych-producentow","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/w-listopadzie-ruszy-konkurs-na-prototyp-polskiego-samochodu-elektrycznego-na-swiatowym-rynku-jest-nisza-dla-krajowych-producentow\/","title":{"rendered":"W listopadzie ruszy konkurs na prototyp polskiego samochodu elektrycznego. Na \u015bwiatowym rynku jest nisza dla krajowych producent\u00f3w"},"content":{"rendered":"
Sp\u00f3\u0142ka ElectroMobility Poland, kt\u00f3ra odpowiada za realizacj\u0119 projektu polskiego samochodu elektrycznego, zamierza og\u0142osi\u0107 w listopadzie konkurs na prototyp takiego pojazdu. Nisz\u0105 na tym rynku, kt\u00f3r\u0105 mog\u0105 zagospodarowa\u0107 polscy producenci, s\u0105 ma\u0142e, miejskie elektryki. Eksperci podkre\u015blaj\u0105, \u017ce polski przemys\u0142 ma szans\u0119 z tym produktem zaistnie\u0107 na zagranicznych rynkach. Kluczem do sukcesu jest wsp\u00f3\u0142praca mi\u0119dzy producentami aut a producentami komponent\u00f3w. Nawi\u0105zywaniu takich relacji mia\u0142y s\u0142u\u017cy\u0107 Targi Elektromobilno\u015bci, kt\u00f3re odby\u0142y si\u0119 25 pa\u017adziernika w Warszawie.<\/p>\n
\u2013 Targi Elektromobilno\u015bci zosta\u0142y zorganizowane, aby pokaza\u0107 potencja\u0142 polskiego przemys\u0142u w zakresie elektromobilno\u015bci, ale r\u00f3wnie\u017c po to, aby rozpocz\u0105\u0107 nawi\u0105zywanie kontakt\u00f3w mi\u0119dzy producentami pojazd\u00f3w a producentami komponent\u00f3w \u2013 m\u00f3wi agencji informacyjnej Newseria Biznes Piotr Zaremba, szef projektu ElectroMobility Poland. \u2013 Chcieliby\u015bmy, aby do naszego konkursu na prototypy zg\u0142osili si\u0119 producenci, kt\u00f3rzy maj\u0105 do\u015bwiadczenie w budowie i we wdra\u017caniu pojazd\u00f3w na rynek, ale musz\u0105 oni by\u0107 zasileni wiedz\u0105 producent\u00f3w komponent\u00f3w.<\/p>\n
W po\u0142owie wrze\u015bnia sp\u00f3\u0142ka ElectroMobility Poland rozstrzygn\u0119\u0142a konkurs na wizualizacj\u0119 nadwozia polskiego elektryka. Wy\u0142onione zosta\u0142y cztery najlepsze projekty. Pod koniec listopada EMP zamierza uruchomi\u0107 kolejny etap \u2013 konkurs na budow\u0119 prototyp\u00f3w polskiego auta na pr\u0105d, kt\u00f3ry kierowany jest do producent\u00f3w pojazd\u00f3w lub komponent\u00f3w z bran\u017cy samochodowej.<\/p>\n
\u2013 Celem jest pozyskanie dobrych, funkcjonalnych prototyp\u00f3w. Chcieli\u015bmy da\u0107 szans\u0119 polskim, zdolnym zespo\u0142om, kt\u00f3re pracowa\u0142y nad prototypami, aby mog\u0142y te prace sfinalizowa\u0107. Liczymy, \u017ce po roku pracy te prototypy b\u0119d\u0105 gotowe, by wyjecha\u0107 na ulice. W ramach ElectroMobility Poland powo\u0142any zostanie zesp\u00f3\u0142, kt\u00f3ry b\u0119dzie ocenia\u0142 jako\u015b\u0107 tych prototyp\u00f3w, i na koniec jeden zesp\u00f3\u0142 i jeden prototyp zostanie zaproszony do przedsi\u0119wzi\u0119cia produkcyjnego \u2013 m\u00f3wi Piotr Zaremba.<\/p>\n
ElectroMobility Poland og\u0142osi\u0142a ju\u017c wst\u0119pne za\u0142o\u017cenia konkursu na prototyp. Obecnie konsultuje je z potencjalnymi uczestnikami konkursu.<\/p>\n
\u2013 Chcemy by\u0107 pewni, \u017ce te za\u0142o\u017cenia odpowiadaj\u0105 na ich potrzeby, kt\u00f3re sygnalizowali w trakcie przygotowa\u0144. Je\u015bli nie b\u0119dzie du\u017cych zmian, chcieliby\u015bmy pod koniec listopada og\u0142osi\u0107 konkurs na prototypy \u2013 potwierdza Piotr Zaremba.<\/p>\n
Rol\u0105 EMP b\u0119dzie nadzorowanie procesu budowy prototyp\u00f3w i przygotowania ich do produkcji. Harmonogram prac nad stworzeniem polskiego elektryka zosta\u0142 zaprezentowany w\u0142a\u015bnie podczas Targ\u00f3w Elektromobilno\u015bci.<\/p>\n
\u2013 Sektor motoryzacyjny podlega dzisiaj du\u017cym zmianom. Silnik spalinowy zast\u0119powany jest silnikiem elektrycznym i nie jest to jednostkowe zjawisko \u2013 wszystkie koncerny nad tym pracuj\u0105. To stwarza szanse dla nowych producent\u00f3w, poniewa\u017c silnik i nap\u0119d elektryczny s\u0105 prostsze ni\u017c nap\u0119d spalinowy. Samoch\u00f3d elektryczny sk\u0142ada si\u0119 z mniejszej liczby podzespo\u0142\u00f3w ni\u017c samoch\u00f3d spalinowy. Liczymy, \u017ce ten trend, coraz bardziej popularny, jest szans\u0105 na to, \u017ceby polscy producenci mogli zaistnie\u0107 w \u015bwiecie \u2013 dodaje Piotr Zaremba.<\/p>\n
\u2013 B\u0119dzie nam bardzo trudno tworzy\u0107 nowe trendy na rynku elektromobilno\u015bci, poniewa\u017c jest to rynek ca\u0142kowicie zdominowany przez obce koncerny, to one rozdaj\u0105 karty i dyktuj\u0105 warunki. Mo\u017cemy jednak spr\u00f3bowa\u0107 otworzy\u0107 sobie kolejne nisze \u2013 typu ma\u0142y, miejski pojazd elektryczny. Stopniowo mo\u017cemy wchodzi\u0107 na kolejne rynki na ca\u0142ym \u015bwiecie \u2013 m\u00f3wi Wac\u0142aw Stevnert z firmy SAM Polska.<\/p>\n
\u2013 Wszyscy, kt\u00f3rzy dzia\u0142amy w ramach rynku elektromobilno\u015bci, liczymy na jego szybki i spektakularny wzrost \u2013 m\u00f3wi Rafa\u0142 Budweil, prezes zarz\u0105du sp\u00f3\u0142ki Triggo, kt\u00f3ra stworzy\u0142a pojazd \u0142\u0105cz\u0105cy zalety motocykla i samochodu, zasilany nap\u0119dem elektrycznym.<\/p>\n
Wsparciem dla polskiego przemys\u0142u ma by\u0107 ustawa o elektromobilno\u015bci i paliwach alternatywnych, kt\u00f3rej konsultacje w\u0142a\u015bnie si\u0119 zako\u0144czy\u0142y. Wprowadza ona wiele korzystnych rozwi\u0105za\u0144 dla os\u00f3b, kt\u00f3re zdecyduj\u0105 si\u0119 na zakup samochodu elektrycznego.<\/p>\n
\u2013 S\u0105 to mi\u0119dzy innymi korzy\u015bci finansowe, jak obni\u017cona akcyza i zwi\u0119kszone odpisy amortyzacyjne, ale r\u00f3wnie\u017c mi\u0119kkie korzy\u015bci, jak na przyk\u0142ad mo\u017cliwo\u015b\u0107 poruszania si\u0119 po buspasach czy specjalne miejsca parkingowe w centrach miast oraz mo\u017cliwo\u015b\u0107 korzystania z darmowych parking\u00f3w. Pakiet korzy\u015bci, kt\u00f3ry wprowadzi ta ustawa, powinien uruchomi\u0107 rynek pojazd\u00f3w elektrycznych \u2013 m\u00f3wi Micha\u0142 Kurtyka, podsekretarz stanu w Ministerstwie Energii.<\/p>\n
Wed\u0142ug wrze\u015bniowych zapowiedzi ministra Kurtyki ustawa prawdopodobnie wejdzie w \u017cycie w 2018 roku. Elektromobilno\u015b\u0107 to jeden z kluczowych punkt\u00f3w uchwalonej w tym roku Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Rz\u0105dowy plan zak\u0142ada, \u017ce do 2025 roku po polskich drogach ma je\u017adzi\u0107 ju\u017c milion pojazd\u00f3w zasilanych nap\u0119dem elektrycznym (cz\u0119\u015b\u0107 krajowej produkcji).<\/p>\n
\u2013 Powinni\u015bmy si\u0119 spodziewa\u0107 na polskich drogach coraz wi\u0119kszej liczby pojazd\u00f3w elektrycznych. Wa\u017cnym elementem ich upowszechnienia b\u0119dzie rozbudowa infrastruktury do \u0142adowania. Zak\u0142adamy, \u017ce do 2020 roku powstanie oko\u0142o 6,5 tys. punkt\u00f3w \u0142adowania w ca\u0142ej Polsce. Doprowadzi to do sytuacji, w kt\u00f3rej b\u0119dziemy mogli powiedzie\u0107, \u017ce pojazd elektryczny jest takim \u015brodkiem transportu, z kt\u00f3rego mo\u017cemy bezpiecznie, spokojnie i r\u00f3wnie\u017c bardzo ekologicznie skorzysta\u0107 \u2013 m\u00f3wi Micha\u0142 Kurtyka.<\/p>\n
\u0179r\u00f3d\u0142o: www.newseria.pl<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Sp\u00f3\u0142ka ElectroMobility Poland, kt\u00f3ra odpowiada za realizacj\u0119 projektu polskiego samochodu elektrycznego, zamierza og\u0142osi\u0107 w listopadzie konkurs na prototyp takiego pojazdu. Nisz\u0105 na tym rynku, kt\u00f3r\u0105 mog\u0105 zagospodarowa\u0107 polscy producenci, s\u0105 ma\u0142e, miejskie elektryki. Eksperci podkre\u015blaj\u0105, \u017ce polski przemys\u0142 ma szans\u0119 z tym produktem zaistnie\u0107 na zagranicznych rynkach. Kluczem do sukcesu jest wsp\u00f3\u0142praca mi\u0119dzy producentami aut […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":35940,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3],"tags":[],"class_list":["post-35939","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-automotive"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/35939","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/6"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=35939"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/35939\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":35941,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/35939\/revisions\/35941"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/35940"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=35939"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=35939"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=35939"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}