RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC] RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":35917,"date":"2017-10-26T08:45:55","date_gmt":"2017-10-26T06:45:55","guid":{"rendered":"http:\/\/pim.pl\/?p=35917"},"modified":"2017-10-26T08:45:55","modified_gmt":"2017-10-26T06:45:55","slug":"trwa-boom-inwestycyjny-w-malych-i-srednich-firmach-zakup-samochodow-lub-maszyn-najchetniej-finansuja-leasingiem","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/trwa-boom-inwestycyjny-w-malych-i-srednich-firmach-zakup-samochodow-lub-maszyn-najchetniej-finansuja-leasingiem\/","title":{"rendered":"Trwa boom inwestycyjny w ma\u0142ych i \u015brednich firmach. Zakup samochod\u00f3w lub maszyn najch\u0119tniej finansuj\u0105 leasingiem"},"content":{"rendered":"

Bran\u017ca leasingu ro\u015bnie w si\u0142\u0119 \u2013 po trzech kwarta\u0142ach tego roku wzrost wyni\u00f3s\u0142 prawie 13 proc. Zdecydowana wi\u0119kszo\u015b\u0107 um\u00f3w leasingowych dotyczy samochod\u00f3w osobowych i lekkich dostawczych oraz maszyn i urz\u0105dze\u0144. 70 proc. si\u0119gaj\u0105cych po tego rodzaju finansowanie to mikro-, ma\u0142e i \u015brednie przedsi\u0119biorstwa. Eksperci nie maj\u0105 w\u0105tpliwo\u015bci, \u017ce rozwojowi us\u0142ugi sprzyja dobra koniunktura gospodarcza.<\/p>\n

\u2013 Na dobry wynik sektora wp\u0142ywa przede wszystkim dobra sytuacja gospodarcza, mierzona bardzo wysokim wykorzystaniem mocy produkcyjnych \u2013 m\u00f3wi agencji informacyjnej Newseria Biznes Andrzej Krzemi\u0144ski, prezes zarz\u0105du PKO Leasing. \u2013 Za ka\u017cdym razem, kiedy ten wska\u017anik przekracza 80 proc., jest to czas, gdy zbli\u017camy si\u0119 niemal do boomu inwestycyjnego, a teraz jest on grubo powy\u017cej 80 proc. Wida\u0107 wi\u0119c, \u017ce polska gospodarka, maj\u0105c du\u017cy popyt na produkty w kraju i za granic\u0105, potrzebuje mocy produkcyjnych, czyli maszyn, urz\u0105dze\u0144, \u015brodk\u00f3w transportu, samochod\u00f3w, sprz\u0119tu IT po to, aby wype\u0142ni\u0107 ten rosn\u0105cy popyt.<\/p>\n

Jak wynika z danych Zwi\u0105zku Polskiego Leasingu, od stycznia do wrze\u015bnia 2017 roku polskie firmy zakupi\u0142y w formie leasingu aktywa o warto\u015bci 47,9 mld z\u0142. To o 12,9 proc. wi\u0119cej ni\u017c rok wcze\u015bniej. Dla por\u00f3wnania ca\u0142a gospodarka uros\u0142a w dw\u00f3ch pierwszych kwarta\u0142ach (wst\u0119pne dane za III kwarta\u0142 GUS opublikuje w po\u0142owie listopada) o 3,9\u20134,0 proc. Natomiast podawany przez Narodowy Bank Polski wspomniany wska\u017anik wykorzystania mocy produkcyjnych, \u015bwiadcz\u0105cy o du\u017cej liczbie zam\u00f3wie\u0144, a wi\u0119c wysokim popycie, w III kwartale 2017 roku przekroczy\u0142 83 proc. po raz pierwszy od 2008 roku.<\/p>\n

Wi\u0119kszo\u015b\u0107 klient\u00f3w firm leasingowych \u2013 tak jak wi\u0119kszo\u015b\u0107 firm w Polsce w og\u00f3le \u2013 to podmioty mikro- (zatrudniaj\u0105ce do 9 os\u00f3b i o obrotach do 5 mln z\u0142) oraz ma\u0142e (10\u201349 pracownik\u00f3w, obroty 5\u201320 mln z\u0142).<\/p>\n

\u2013 Ma\u0142e i \u015brednie przedsi\u0119biorstwa dla ca\u0142ej bran\u017cy leasingowej to ponad 50 proc. portfela \u2013 m\u00f3wi prezes PKO Leasing. \u2013 Firmy, kt\u00f3re maj\u0105 obroty do 20 mln z\u0142, to ponad 70 proc., wi\u0119c bran\u017ca leasingowa przede wszystkim obs\u0142uguje ma\u0142e firmy, kt\u00f3re maj\u0105 odbiorc\u00f3w na swoje produkty czy us\u0142ugi. Leasing jest rozdrobnionym biznesem \u2013 funkcjonuje g\u0142\u00f3wnie dlatego, \u017ce mamy dobry popyt wewn\u0119trzny i nasi klienci oferuj\u0105 swoje produkty i us\u0142ugi na rynkach lokalnych dla popytu wewn\u0119trznego.<\/p>\n

Wida\u0107 to po strukturze finansowania leasingiem. W pierwszych dziewi\u0119ciu miesi\u0105cach roku najbardziej dynamicznie rozwija\u0142 si\u0119 leasing maszyn i urz\u0105dze\u0144, czyli w\u0142a\u015bnie wyposa\u017cenia zwi\u0119kszaj\u0105cego moce produkcyjne \u2013 o 19,4 proc. Warto\u015b\u0107 um\u00f3w w tym sektorze si\u0119gn\u0119\u0142a 13,3 mld z\u0142, co da\u0142o mu drugie miejsce po najbardziej wci\u0105\u017c popularnych samochodach osobowych, dostawczych i ci\u0119\u017carowych do 3,5 t (21,1 mld z\u0142, wzrost o 18,5 proc.). Transport ci\u0119\u017cki, czyli ci\u0105gniki siod\u0142owe, naczepy i przyczepy, pojazdy ci\u0119\u017carowe powy\u017cej 3,5 tony, autobusy, samoloty, statki i \u015brodki transportu kolejowego odpowiadaj\u0105 za 12,8 mld z\u0142, czyli 26,7 proc. rynku. Warto\u015b\u0107 finansowania w tym segmencie w por\u00f3wnaniu z rokiem ubieg\u0142ym nie uleg\u0142a zmianie.<\/p>\n

\u2013 Tempo wzrostu w segmencie transportu ci\u0119\u017ckiego to nieca\u0142y 1 proc. za trzy kwarta\u0142y, a by\u0142y w ci\u0105gu roku momenty, \u017ce tempo wzrostu by\u0142o lekko ujemne \u2013 komentuje Andrzej Krzemi\u0144ski. \u2013 Jest kilka element\u00f3w sektorowych, strukturalnych, kt\u00f3re powoduj\u0105, \u017ce tempo tego segmentu nie jest najwy\u017csze w tym roku, ale trzeba te\u017c wzi\u0105\u0107 pod uwag\u0119 to, \u017ce w zesz\u0142ym roku mieli\u015bmy bardzo du\u017cy wzrost, w zwi\u0105zku z tym mamy efekt bazy. My\u015bl\u0119 jednak, \u017ce przedsi\u0119biorstwa transportowe w Polsce ci\u0105gle maj\u0105 si\u0119 dobrze.<\/p>\n

Leasing jest jedn\u0105 z ch\u0119tniej wybieranych form finansowania zakupu niezb\u0119dnego do prowadzenia dzia\u0142alno\u015bci sprz\u0119tu, urz\u0105dze\u0144, wyposa\u017cenia, a nawet nieruchomo\u015bci. Z cytowanego przez Zwi\u0105zek Polskiego Leasingu raportu NFG \u201eFinansowanie dzia\u0142alno\u015bci przez M\u015aP w Polsce\u201d przygotowanego przez Keralla Research wynika, \u017ce przedsi\u0119biorstwa tego formatu najcz\u0119\u015bciej w celu sfinansowania inwestycji si\u0119gaj\u0105 po leasing oraz kredyt bankowy Z faktoringu korzysta 4 proc., z dotacji 3,8 proc., a 1,8 proc. posi\u0142kuje si\u0119 po\u017cyczkami od innych sp\u00f3\u0142ek.<\/p>\n

Zdaniem Andrzeja Krzemi\u0144skiego ca\u0142a bran\u017ca wzro\u015bnie w tym roku o 14\u201315 proc., nieco skromniej ni\u017c prognozowano na pocz\u0105tku roku.<\/p>\n

\u2013 Pierwotna prognoza Zwi\u0105zku Polskiego Leasingu na 2017 rok m\u00f3wi\u0142a o blisko 17 proc. wzrostu, teraz po trzech kwarta\u0142ach widzimy, \u017ce jest to 13 proc. \u2013 uzasadnia prezes PKO Leasing. \u2013 Musimy pami\u0119ta\u0107, \u017ce IV kwarta\u0142 zawsze jest najlepszy. To okres \u017cniw dla bran\u017cy leasingowej, wi\u0119c niewykluczone, \u017ce z tych 13 proc. zrobi si\u0119 14 proc., ale my\u015bl\u0119, \u017ce jednak nie b\u0119dzie tak wysoko jak pierwotnie zak\u0142adali\u015bmy.<\/p>\n

PKO Leasing jest firm\u0105 powsta\u0142\u0105 z po\u0142\u0105czenia aktyw\u00f3w dzia\u0142alno\u015bci leasingowej PKO Banku Polskiego oraz zakupionego przez najwi\u0119kszy polski bank przed rokiem za 850 mln z\u0142 Raiffeisen-Leasing Polska. Wed\u0142ug w\u0142asnych danych podmiot ma 12,5 proc. polskiego rynku, co daje mu pozycj\u0119 lidera. Powoduje te\u017c, \u017ce struktura finansowania w podziale na rodzaj d\u00f3br jest zbli\u017cona do tej panuj\u0105cej na ca\u0142ym rynku.<\/p>\n

\u0179r\u00f3d\u0142o: www.newseria.pl<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Bran\u017ca leasingu ro\u015bnie w si\u0142\u0119 \u2013 po trzech kwarta\u0142ach tego roku wzrost wyni\u00f3s\u0142 prawie 13 proc. Zdecydowana wi\u0119kszo\u015b\u0107 um\u00f3w leasingowych dotyczy samochod\u00f3w osobowych i lekkich dostawczych oraz maszyn i urz\u0105dze\u0144. 70 proc. si\u0119gaj\u0105cych po tego rodzaju finansowanie to mikro-, ma\u0142e i \u015brednie przedsi\u0119biorstwa. Eksperci nie maj\u0105 w\u0105tpliwo\u015bci, \u017ce rozwojowi us\u0142ugi sprzyja dobra koniunktura gospodarcza. \u2013 […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":35703,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[146],"tags":[],"class_list":["post-35917","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-dealerzy"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/35917","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/6"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=35917"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/35917\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":35918,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/35917\/revisions\/35918"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/35703"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=35917"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=35917"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=35917"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}