RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC]
RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":35200,"date":"2017-09-01T10:41:18","date_gmt":"2017-09-01T08:41:18","guid":{"rendered":"http:\/\/pim.pl\/?p=35200"},"modified":"2017-09-01T10:41:18","modified_gmt":"2017-09-01T08:41:18","slug":"elektryki-made-in-poland","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/elektryki-made-in-poland\/","title":{"rendered":"Elektryki made in Poland?"},"content":{"rendered":"
W pa\u017adzierniku ruszy konkurs na budow\u0119 prototypu polskiego auta elektrycznego. Najwi\u0119kszym wyzwaniem nie b\u0119dzie jednak opracowanie pojazdu, ani nawet uruchomienie jego produkcji, a przekonanie Polak\u00f3w, \u017ce przesiadka z auta spalinowego do elektrycznego ma sens. I \u017ce si\u0119 op\u0142aca.<\/p>\n
12 wrze\u015bnia sp\u00f3\u0142ka Electromobility Poland (EMP) og\u0142osi wyniki konkursu na karoseri\u0119 polskiego samochodu elektrycznego. Na tym jednak nie poprzestanie. W pa\u017adzierniku rusza kolejny konkurs, tym razem na prototyp miejskiego auta na pr\u0105d. Konkurs b\u0119dzie realizowany wsp\u00f3lnie Narodowym Centrum Bada\u0144 i Rozwoju. W grudniu maj\u0105 zosta\u0107 wy\u0142onieni zwyci\u0119zcy konkursu, maksymalnie b\u0119dzie to 10 firm. Ju\u017c w styczniu musz\u0105 oni mie\u0107 gotow\u0105 dokumentacj\u0119 techniczn\u0105. Jej opracowanie zostanie wsparte finansowo przez EMP. – Koszt takiej dokumentacji sami producenci wyceniaj\u0105 na kilkadziesi\u0105t tysi\u0119cy z\u0142otych. Udzia\u0142 naszej sp\u00f3\u0142ki w tym finansowaniu wyniesie nawet 70 proc. poniesionych przez firm\u0119 koszt\u00f3w \u2013 stwierdzi\u0142 Piotr Zaremba, szef projektu ElectroMobility Poland, podczas \u015bniadania prasowego, kt\u00f3re odby\u0142o si\u0119 30 sierpnia w siedzibie firmy.<\/p>\n
Firmy b\u0119d\u0105 mia\u0142y dziesi\u0119\u0107 miesi\u0119cy na opracowanie prototypu. Tak\u017ce na tym etapie EMP rozwa\u017ca wsparcie finansowe na poziomie do 70 proc. koszt\u00f3w. \u2013 Chcemy, by zwyci\u0119zcy konkursu mieli te\u017c mo\u017cliwo\u015b\u0107 uruchomienia produkcji tych samochod\u00f3w. Mog\u0105 to by\u0107 np. producenci samochod\u00f3w czy cz\u0119\u015bci i komponent\u00f3w motoryzacyjnych \u2013 doda\u0142 szef projektu. Wed\u0142ug niego, w gr\u0119 wchodzi zar\u00f3wno 500-1000 aut rocznie, jak produkcja wielkoseryjna na poziomie 100 tys. samochod\u00f3w. Oczywi\u015bcie w ka\u017cdym z tych przypadk\u00f3w firma musi przedstawi\u0107 przekonuj\u0105cy biznesplan. EMP wymaga tak\u017ce, by samochody by\u0142y wytwarzane w Polsce. Co wa\u017cne, kilka miesi\u0119cy temu minister rozwoju zadeklarowa\u0142, \u017ce Skarb Pa\u0144stwa wesprze do 49 proc. warto\u015bci takiej inwestycji.<\/p>\n
EMP b\u0119dzie tak\u017ce pyta\u0142o przysz\u0142ych producent\u00f3w o to, jaki maj\u0105 pomys\u0142 na wykreowanie popytu na samochody elektryczne. Jak zaznaczy\u0142 Piotr Zaremba, w gr\u0119 wchodzi nie tylko prosta sprzeda\u017c aut klientom indywidualnym b\u0105d\u017a flotowym. Mo\u017cna tak\u017ce promowa\u0107 r\u00f3\u017cne, nowoczesne formy u\u017cytkowania samochod\u00f3w, takie jak: car-sharing czy – ma\u0142o na razie popularny w Polsce – car-pooling (czyli wsp\u00f3lne przejazdy prywatnym autem). Poza tym niezb\u0119dne s\u0105 r\u00f3\u017cnego rodzaju zach\u0119ty finansowe, cho\u0107by w postaci zwolnie\u0144 z op\u0142at w miejscach p\u0142atnego parkowania. Kluczowa b\u0119dzie r\u00f3wnie\u017c rozbudowa infrastruktury \u0142adowania, bez czego ca\u0142y projekt rozwoju elektromobilno\u015bci w Polsce nie ruszy z miejsca. \u2013 Za 10 lat ceny samochod\u00f3w na pr\u0105d powinny si\u0119 zr\u00f3wna\u0107 z cenami aut spalinowych. Post\u0119puj\u0105cy rozw\u00f3j technologii produkcji baterii sprawi, \u017ce b\u0119d\u0105 one tania\u0142y – przekonywa\u0142 Piotr Zaremba. Jak przyzna\u0142, trzeba b\u0119dzie ponadto pokona\u0107 mentaln\u0105 barier\u0119 nieufno\u015bci cz\u0119\u015bci u\u017cytkownik\u00f3w wobec tych aut.<\/p>\n
Jak zaznaczy\u0142, EMP prowadzi tak\u017ce obecnie badania maj\u0105ce pokaza\u0107, czego Polacy oczekuj\u0105 po autach elektrycznych. Wyniki tego badania maj\u0105 by\u0107 znane w listopadzie tego roku.<\/p>\n
\u0179r\u00f3d\u0142o: www.samar.pl<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
W pa\u017adzierniku ruszy konkurs na budow\u0119 prototypu polskiego auta elektrycznego. Najwi\u0119kszym wyzwaniem nie b\u0119dzie jednak opracowanie pojazdu, ani nawet uruchomienie jego produkcji, a przekonanie Polak\u00f3w, \u017ce przesiadka z auta spalinowego do elektrycznego ma sens. I \u017ce si\u0119 op\u0142aca. 12 wrze\u015bnia sp\u00f3\u0142ka Electromobility Poland (EMP) og\u0142osi wyniki konkursu na karoseri\u0119 polskiego samochodu elektrycznego. Na tym jednak […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":35201,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3],"tags":[],"class_list":["post-35200","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-automotive"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/35200","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/6"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=35200"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/35200\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":35202,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/35200\/revisions\/35202"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/35201"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=35200"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=35200"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=35200"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}