RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC]
RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":34725,"date":"2017-07-19T13:38:57","date_gmt":"2017-07-19T11:38:57","guid":{"rendered":"http:\/\/pim.pl\/?p=34725"},"modified":"2017-07-19T13:38:57","modified_gmt":"2017-07-19T11:38:57","slug":"od-producenta-garbusow-do-globalnego-dostawcy-nowoczesnych-srodkow-transportu-od-80-lat-koncern-volkswagen-przyczynia-sie-do-rozwoju-motoryzacji","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/od-producenta-garbusow-do-globalnego-dostawcy-nowoczesnych-srodkow-transportu-od-80-lat-koncern-volkswagen-przyczynia-sie-do-rozwoju-motoryzacji\/","title":{"rendered":"Od producenta Garbus\u00f3w do globalnego dostawcy nowoczesnych \u015brodk\u00f3w transportu: od 80 lat koncern Volkswagen przyczynia si\u0119 do rozwoju motoryzacji"},"content":{"rendered":"
\u2022 Volkswagen obroni\u0142 tytu\u0142 najbardziej innowacyjnego koncernu samochodowego na \u015bwiecie \n\u2022 Do 2025 roku koncern zamierza sta\u0107 si\u0119 wiod\u0105cym dostawc\u0105 pojazd\u00f3w tworzonych zgodnie z zasadami zr\u00f3wnowa\u017conego rozwoju<\/strong><\/td>\n<\/tr>\n Pozna\u0144, 19 lipca 2017 r. \u2013 80 lat temu rozpocz\u0105\u0142 dzia\u0142alno\u015b\u0107 jeden z najwi\u0119kszych producent\u00f3w samochod\u00f3w na \u015bwiecie. 28 maja 1937 roku w Berlinie za\u0142o\u017cono \u201eSp\u00f3\u0142k\u0119 ds. Przygotowania Niemieckiego Samochodu Ludowego\u201d (\u201eGesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagen mbH\u201d, kt\u00f3ra by\u0142a poprzednikiem dzisiejszego koncernu Volkswagen. W ci\u0105gu 80 lat z przedsi\u0119biorstwa, kt\u00f3rego historia rozpocz\u0119\u0142a si\u0119 od produkcji Garbus\u00f3w, Volkswagen przekszta\u0142ci\u0142 si\u0119 w globalnego gracza z 12 markami, 120 fabrykami, kt\u00f3re znajduj\u0105 si\u0119 na czterech kontynentach, zatrudniaj\u0105cego ponad 620.000 pracownik\u00f3w i produkuj\u0105cego rocznie ponad 10 milion\u00f3w samochod\u00f3w.<\/strong><\/p>\n | Ju\u017c w pocz\u0105tkach 20. wieku in\u017cynier\u00f3w fascynowa\u0142a wizja upowszechnienia motoryzacji w\u015br\u00f3d wszystkich warstw spo\u0142ecze\u0144stwa. W 1934 roku Zwi\u0105zek Przemys\u0142u Samochodowego zleci\u0142 Ferdynandowi Porsche skonstruowanie \u201eniemieckiego samochodu dla ludu\u201d. Porsche i jego zesp\u00f3\u0142 opracowali samoch\u00f3d, kt\u00f3ry od 1938 roku by\u0142 gotowy do produkcji seryjnej, a po drugiej wojnie \u015bwiatowej przez dziesi\u0119ciolecia przyczynia\u0142 si\u0119 do rozwoju masowej motoryzacji. Garbusa wyprodukowano w liczbie ponad 21,5 miliona egzemplarzy, co do czasu by\u0142o \u015bwiatowym rekordem i na d\u0142ugie lata zapewni\u0142o rozw\u00f3j koncernowi.<\/p>\n Punktem zwrotnym w zakresie techniki, oznaczaj\u0105cym pocz\u0105tek nowej ery, okaza\u0142a si\u0119 rezygnacja ze stosowania silnik\u00f3w ch\u0142odzonych powietrzem na rzecz jednostek ch\u0142odzonych ciecz\u0105 oraz przestawienie si\u0119 z nap\u0119du tylnego na nap\u0119d na przedni\u0105 o\u015b; dokona\u0142o si\u0119 to w latach 1973-1975. Modele Passat, Scirocco, Golf i Polo pozwoli\u0142y Volkswagenowi wyj\u015b\u0107 z kryzysu spowodowanego malej\u0105c\u0105 sprzeda\u017c\u0105, kt\u00f3rej przyczyn\u0105 by\u0142 z kolei kryzys paliwowy z 1973 roku. Golf, od kt\u00f3rego swoj\u0105 nazw\u0119 wzi\u0119\u0142a ca\u0142a klasa samochod\u00f3w i kt\u00f3rego wyprodukowano do dzisiaj ponad 33 miliony, szybko sta\u0142 si\u0119 nast\u0119pc\u0105 Garbusa – pojazdem przeznaczonym dla wszystkich niezale\u017cnie od statusu spo\u0142ecznego i spe\u0142niaj\u0105cym r\u00f3\u017cnorodne potrzeby.<\/p>\n Kolejnym motorem wzrostu sta\u0142a si\u0119 przemiana w koncern obejmuj\u0105cy kilka marek \u2013 w 1965 roku Volkswagen przej\u0105\u0142 Auto Union GmbH, kt\u00f3re wraz z NSU Motorenwerke Aktiengesellschaft utworzy\u0142o w 1969 roku dzisiejsze Audi AG. Od po\u0142owy lat 80. do\u0142\u0105cza\u0142y kolejne marki: SEAT (1986 r.), SKODA (1991 r.), Bentley (1998 r.), Bugatti (1998 r.), Lamborghini (1998 r.), Porsche (2009 r.), MAN (2011 r.), Ducati (2012 r.) i Scania (2015 r.). Volkswagen Financial Services AG skupia z kolei pod jednym dachem dzia\u0142alno\u015b\u0107 w zakresie us\u0142ug finansowych, a dzi\u0119ki za\u0142o\u017conemu w grudniu 2016 roku przedsi\u0119biorstwu MOIA koncern jest aktywny w dziedzinie us\u0142ug mobilnych, bardzo wa\u017cnej z punktu widzenia przysz\u0142o\u015bci.<\/p>\n Pozycj\u0119 \u015bwiatowego potentata Volkswagen zawdzi\u0119cza tak\u017ce wczesnemu zaanga\u017cowaniu si\u0119 w Chinach, gdzie w 1985 roku podj\u0105\u0142 pierwszy raz wsp\u00f3\u0142prac\u0119 produkcyjn\u0105 z chi\u0144skim partnerem. Dzisiaj koncern tworzy dwie sp\u00f3\u0142ki z partnerami chi\u0144skimi, a wkr\u00f3tce zawi\u0105\u017ce trzeci\u0105. W 2016 roku Volkswagen sprzeda\u0142 w Pa\u0144stwie \u015arodka cztery miliony samochod\u00f3w.<\/p>\n Po latach sta\u0142ego wzrostu kryzys zwi\u0105zany z silnikami Diesla oraz nowe wyzwania rynkowe spowodowa\u0142y konieczno\u015b\u0107 przebudowy koncernu. Wdra\u017caj\u0105c program \u201eTOGETHER \u2013 Strategy 2025\u201d Volkswagen konsekwentnie zmienia si\u0119 z producenta samochod\u00f3w w wiod\u0105cego dostawc\u0119 rozwi\u0105za\u0144 z zakresu mobilno\u015bci zgodnych z zasadami zr\u00f3wnowa\u017conego rozwoju. Wa\u017cn\u0105 rol\u0119 odgrywaj\u0105 w tym cyfryzacja, samochody elektryczne, pojazdy autonomiczne oraz nowe us\u0142ugi z zakresu mobilno\u015bci. Dlatego maj\u0105c za sob\u0105 80 lat historii koncern Volkswagen optymistycznie patrzy w przysz\u0142o\u015b\u0107, w kt\u00f3rej jeszcze bardziej ni\u017c dot\u0105d b\u0119d\u0105 si\u0119 liczy\u0142y innowacyjno\u015b\u0107 i gotowo\u015b\u0107 do wprowadzania zmian, otwieraj\u0105ce nowy rozdzia\u0142 w znaczonej sukcesem historii koncernu.<\/p>\n Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" \u2022 Volkswagen obroni\u0142 tytu\u0142 najbardziej innowacyjnego koncernu samochodowego na \u015bwiecie \u2022 Do 2025 roku koncern zamierza sta\u0107 si\u0119 wiod\u0105cym dostawc\u0105 pojazd\u00f3w tworzonych zgodnie z zasadami zr\u00f3wnowa\u017conego rozwoju Pozna\u0144, 19 lipca 2017 r. \u2013 80 lat temu rozpocz\u0105\u0142 dzia\u0142alno\u015b\u0107 jeden z najwi\u0119kszych producent\u00f3w samochod\u00f3w na \u015bwiecie. 28 maja 1937 roku w Berlinie za\u0142o\u017cono \u201eSp\u00f3\u0142k\u0119 ds. Przygotowania […]<\/p>\n","protected":false},"author":7,"featured_media":34726,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3],"tags":[],"class_list":["post-34725","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-automotive"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/34725","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/7"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=34725"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/34725\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":34727,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/34725\/revisions\/34727"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/34726"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=34725"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=34725"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=34725"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}} |