RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC] RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":34572,"date":"2017-07-05T15:08:31","date_gmt":"2017-07-05T13:08:31","guid":{"rendered":"http:\/\/pim.pl\/?p=34572"},"modified":"2017-07-05T15:08:31","modified_gmt":"2017-07-05T13:08:31","slug":"e-transport-publiczny-w-polsce","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/e-transport-publiczny-w-polsce\/","title":{"rendered":"E-transport publiczny w Polsce"},"content":{"rendered":"

Rok 2017 obfituje w Polsce w przetargi na autobusy elektryczne. Tylko w przeci\u0105gu kilku ostatnich miesi\u0119cy firma Solaris Bus & Coach podpisa\u0142a nowe kontrakty na dostawy autobus\u00f3w elektrycznych dla: Chodzie\u017cy, Ostrowa Wielkopolskiego, Sosnowca i Wrze\u015bni.
\nPolscy przewo\u017anicy miejscy ju\u017c od kilku lat inwestuj\u0105 w pojazdy transportu publicznego z alternatywnymi rodzajami nap\u0119d\u00f3w, kt\u00f3re z powodzeniem zast\u0119puj\u0105 tradycyjne silniki spalinowe. Jest to trend, kt\u00f3ry na du\u017c\u0105 skal\u0119 obserwujemy w wielu europejskich i \u015bwiatowych aglomeracjach, a od roku 2016 jest on coraz bardziej zauwa\u017calny tak\u017ce w Polsce.<\/p>\n

Pierwszymi w pe\u0142ni bateryjnymi autobusami marki Solaris mog\u0142y pochwali\u0107 si\u0119: Ostro\u0142\u0119ka, Inowroc\u0142aw oraz Jaworzno, gdzie te bezemisyjne pojazdy kursuj\u0105 od roku 2015. Do grona miast, w kt\u00f3rych je\u017cd\u017c\u0105 elektryczne autobusy polskiej produkcji zalicza si\u0119 tak\u017ce Krak\u00f3w, gdzie od roku 2016 je\u017adzi pi\u0119\u0107 bateryjnych Urbino. Pozytywne do\u015bwiadczenia z eksploatacji tych innowacyjnych pojazd\u00f3w sk\u0142oni\u0142y zarz\u0105dy sp\u00f3\u0142ek miejskiej komunikacji w Krakowie i Jaworznie do zwi\u0119kszenia floty. Jeszcze w tym roku do Krakowa zostanie dostarczonych kolejnych 20, a do Jaworzna 22 autobusy elektryczne marki Solaris.<\/p>\n

Wspominaj\u0105c o autobusach elektrycznych nie mo\u017cna zapomnie\u0107 o Warszawie, po ulicach kt\u00f3rej ju\u017c od dw\u00f3ch lat je\u017adzi 10 bateryjnych Solaris\u00f3w. W ostatnich dniach po raz kolejny oferta Solarisa zosta\u0142a wybrana jako najkorzystniejsza i tym samym MZA Warszawa powi\u0119kszy swoj\u0105 flot\u0119 na pocz\u0105tku 2018 roku o kolejnych 10 w pe\u0142ni bezemisyjnych autobus\u00f3w elektrycznych.<\/p>\n

W komunikacj\u0119 miejsk\u0105 opart\u0105 na autobusach elektrycznych inwestuj\u0105 tak\u017ce mniejsze o\u015brodki. Miejski Zak\u0142ad Komunikacji Chodzie\u017c i gmina Wrze\u015bnia zdecydowa\u0142y si\u0119 na model pojazdu Solarisa Urbino 8,9 LE electric. Oba miasta zakupi\u0142y po jednym egzemplarzu, by m\u00f3c testowa\u0107 najnowocze\u015bniejsz\u0105 technologi\u0119 i najprawdopodobniej w przysz\u0142o\u015bci zdecydowa\u0107 si\u0119 na kolejne autobusy bateryjne. Bli\u017aniaczo podobne pojazdy dla Wrze\u015bni i Chodzie\u017cy wyposa\u017cone zostan\u0105 w silnik centralny o mocy 160 kW i nap\u0119d elektryczny polskiej firmy Medcom. Autobusy b\u0119d\u0105 mia\u0142y takie same baterie o pojemno\u015bci 160 kWh, kt\u00f3re \u0142adowane b\u0119d\u0105 za pomoc\u0105 z\u0142\u0105cza Plug-In. Wielkopolskie miasta zdecydowa\u0142y si\u0119 na zbli\u017cone wyposa\u017cenie autobus\u00f3w, kt\u00f3re posiada\u0107 b\u0119d\u0105 wiele udogodnie\u0144 dla pasa\u017cer\u00f3w i kierowcy, m.in. WiFi, \u0142adowarki USB, a tak\u017ce czujniki cofania. Dodatkowym akcesorium zwi\u0119kszaj\u0105cym bezpiecze\u0144stwo w Solarisie dla Wrze\u015bni b\u0119dzie alkolock, kt\u00f3ry bada trze\u017awo\u015b\u0107 kierowc\u00f3w przed ka\u017cdym uruchomieniem pojazdu. Z kolei autobus elektryczny dla Chodzie\u017cy zaopatrzony zostanie w bramki licz\u0105ce pasa\u017cer\u00f3w, tak by przewo\u017anik m\u00f3g\u0142 prowadzi\u0107 dok\u0142adne statystyki, jakie godziny przejazd\u00f3w s\u0105 najch\u0119tniej wybierane przez mieszka\u0144c\u00f3w.<\/p>\n

Przedsi\u0119biorstwo Komunikacji Miejskiej z Sosnowca podpisa\u0142o umow\u0119 na dostarczenie trzech nowych Solaris\u00f3w Urbino 12 electric a Miejski Zak\u0142ad Komunikacji z Ostrowa Wielkopolskiego czterech tego typu pojazd\u00f3w. Bateryjne Solarisy dla tych miast b\u0119d\u0105 mia\u0142y zbli\u017cony do siebie osprz\u0119t. Podobnie jak pojazdy dla Chodzie\u017cy i Wrze\u015bni, b\u0119d\u0105 one wyposa\u017cone w silnik centralny o mocy 160 kW i nap\u0119d elektryczny Medcom. W odr\u00f3\u017cnieniu jednak od Solaris\u00f3w 8,9 LE electric b\u0119d\u0105 one mia\u0142y baterie o wi\u0119kszej pojemno\u015bci 200 kWh.<\/p>\n

W obu przypadkach pojazdy \u0142adowane b\u0119d\u0105 poprzez wykorzystanie \u0142adowarki zewn\u0119trznej za pomoc\u0105 z\u0142\u0105cza Plug-In. Opr\u00f3cz tego autobusy zostan\u0105 konstrukcyjnie przystosowane do zabudowania pantografu 200 kW dzi\u0119ki specjalnie przygotowanej instalacji. Klimatyzowana przestrze\u0144 pasa\u017cerska i system automatycznego sterowania ogrzewaniem zapewni\u0105 komfort jazdy w ka\u017cdych warunkach pogodowych.<\/p>\n

Tegoroczne dostawy \u0142\u0105cznie 42 autobus\u00f3w elektrycznych dla Jaworzna i Krakowa oraz podpisanie kontrakt\u00f3w na dostawy 9 autobus\u00f3w bateryjnych dla: Chodzie\u017cy, Ostrowa Wielkopolskiego, Sosnowca i Wrze\u015bni s\u0105 kolejnym dowodem na to, \u017ce nowa era transportu publicznego w Polsce zaczyna nabiera\u0107 tempa.<\/p>\n

Solaris Bus & Coach produkuje autobusy bateryjne od roku 2011. Dzi\u015b, opr\u00f3cz Polski, je\u017cd\u017c\u0105 one w kilkudziesi\u0119ciu miastach w takich pa\u0144stwach, jak: Austria, Finlandia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Szwecja, Norwegia. W roku 2016 nowy Solaris Urbino 12 electric zosta\u0142 wybrany najlepszym autobusem miejskim w Europie i otrzyma\u0142 tytu\u0142 \u201eBus of The Year 2017\u201d.<\/p>\n

Informacje o firmie Solaris Bus & Coach S.A.<\/p>\n

Solaris Bus & Coach S.A. to czo\u0142owy w Europie, polski producent pojazd\u00f3w komunikacji miejskiej: autobus\u00f3w, trolejbus\u00f3w i tramwaj\u00f3w. Do tej pory firma dostarczy\u0142a do 32 pa\u0144stw na \u015bwiecie blisko 15 000 pojazd\u00f3w. Sp\u00f3\u0142ka zatrudnia ponad 2300 os\u00f3b w Polsce i blisko 300 pracownik\u00f3w w swoich zagranicznych oddzia\u0142ach. Produkty firmy Solaris by\u0142y wielokrotnie nagradzane za jako\u015b\u0107 i innowacyjno\u015b\u0107 zar\u00f3wno w Polsce, jak i w innych pa\u0144stwach Unii Europejskiej oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Rok 2017 obfituje w Polsce w przetargi na autobusy elektryczne. Tylko w przeci\u0105gu kilku ostatnich miesi\u0119cy firma Solaris Bus & Coach podpisa\u0142a nowe kontrakty na dostawy autobus\u00f3w elektrycznych dla: Chodzie\u017cy, Ostrowa Wielkopolskiego, Sosnowca i Wrze\u015bni. Polscy przewo\u017anicy miejscy ju\u017c od kilku lat inwestuj\u0105 w pojazdy transportu publicznego z alternatywnymi rodzajami nap\u0119d\u00f3w, kt\u00f3re z powodzeniem zast\u0119puj\u0105 […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":32124,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[130],"tags":[],"class_list":["post-34572","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-oem"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/34572","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/6"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=34572"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/34572\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":34573,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/34572\/revisions\/34573"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/32124"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=34572"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=34572"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=34572"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}