RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC]
RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":33605,"date":"2017-06-12T09:16:35","date_gmt":"2017-06-12T07:16:35","guid":{"rendered":"http:\/\/pim.pl\/?p=33605"},"modified":"2017-06-12T09:17:26","modified_gmt":"2017-06-12T07:17:26","slug":"ursus-bus-s-a-tworzy-konsorcjum-polski-e-bus","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/ursus-bus-s-a-tworzy-konsorcjum-polski-e-bus\/","title":{"rendered":"Ursus Bus S.A. tworzy konsorcjum \u201ePolski E-BUS\u201d"},"content":{"rendered":"
Oficjalne podpisanie umowy odby\u0142o si\u0119 podczas konferencji Ministerstwa Rozwoju – \u201eZr\u00f3wnowa\u017cona mobilno\u015b\u0107 \u2013 wyzwania i szanse dla miast\u201d – odbywaj\u0105cej si\u0119 8-9 czerwca br. w G2A Arena w Jasionce k. Rzeszowa. Powstanie inicjatywy og\u0142osi\u0142 na panelu \u201eJaka b\u0119dzie rola autobus\u00f3w o nap\u0119dzie alternatywnym w rozwoju zr\u00f3wnowa\u017conej mobilno\u015bci miejskiej?\u201d, Tomasz Nita, Prezes Ursus Bus.<\/p>\n
Konsorcjum \u201ePolski E-BUS\u201d powsta\u0142o aby zacie\u015bni\u0107 wsp\u00f3\u0142prac\u0119 zainteresowanych firm w segmencie produkcji autobus\u00f3w elektrycznych oraz stworzy\u0107 projekt innowacyjnego elektrycznego autobusu. Pojazd ma by\u0107 konkurencyjny w Polsce i na rynkach \u015bwiatowych, pod k\u0105tem parametr\u00f3w technicznych i finansowych. Jego kluczowe komponenty b\u0119d\u0105 produkowane w kraju przy wsparciu rodzimego potencja\u0142u naukowo-badawczego. Inicjatywa ma zjednoczy\u0107 si\u0142y polskich firm, aby osi\u0105gn\u0105\u0107 efekt synergii \u2013 inwestowa\u0107 i rozwija\u0107 transport miejski w modelu wsp\u00f3\u0142pracy. Istotne jest to, \u017ce konsorcjum nie zajmuje si\u0119 tylko opracowaniem produktu jakim jest autobus elektryczny, ale przede wszystkim poszukuje najlepszych rozwi\u0105za\u0144 transportowych dla spo\u0142ecze\u0144stwa, w tym zajmuje si\u0119 m.in.: identyfikacj\u0105 potencjalnych problem\u00f3w dotycz\u0105cych transportu miejskiego i szukaniem dla nich rozwi\u0105za\u0144, zwi\u0119kszeniem efektywno\u015bci, ekonomiki i bezpiecze\u0144stwa stosowanych metod technologicznych. Konsorcjum chce tak\u017ce zwr\u00f3ci\u0107 uwag\u0119 na aspekty spo\u0142eczno-zdrowotne elektrycznego transportu publicznego, czyli na co\u015b na co nikt wcze\u015bniej nie zwraca\u0142 uwagi.<\/p>\n
Konsorcjum zebra\u0142o si\u0119 w celu udzia\u0142u w programie budowy i dostarczenia polskiego autobusu elektrycznego we wsp\u00f3\u0142pracy z Narodowym Centrum Bada\u0144 i Rozwoju. Dzia\u0142alno\u015b\u0107 Polskiego E-BUSA zwi\u0105zana jest z promowanym przez polskie Ministerstwo Rozwoju programem rozwoju elektromobilno\u015bci.<\/p>\n
Lider inicjatywy, Ursus Bus S.A. dysponuje znacz\u0105cym do\u015bwiadczeniem w projektowaniu i budowie bezemisyjnych autobus\u00f3w i trolejbus\u00f3w miejskich. G\u0142\u00f3wnym celem sp\u00f3\u0142ki jest innowacyjne podej\u015bcie do elektromobilno\u015bci, kt\u00f3ra jest jednym z najbardziej zaawansowanych zagadnie\u0144 w transporcie publicznym. Sp\u00f3\u0142ka wsp\u00f3\u0142pracuje z renomowanymi partnerami zar\u00f3wno naukowymi jak i komercyjnymi przy rozwoju segmentu pojazd\u00f3w elektrycznych. Firma z sukcesem eksploruje bran\u017c\u0119 transportu miejskiego oferuj\u0105c ok. 10 modeli autobus\u00f3w i trolejbus\u00f3w miejskich, w tym autobusy elektryczne. W roku 2016 sp\u00f3\u0142ka wygra\u0142a dwa przetargi na dostarczenie \u015brodk\u00f3w transportu miejskiego do Torunia i Warszawy, kt\u00f3re s\u0105 jednymi z pierwszych nakierowanych na zakup pojazd\u00f3w zeroemisyjnych.<\/p>\n
– Elektromobilno\u015b\u0107 to przysz\u0142o\u015b\u0107 transportu na ca\u0142ym \u015bwiecie, a w szczeg\u00f3lno\u015bci w zurbanizowanej Europie. Z roku na rok b\u0119dzie si\u0119 zwi\u0119ksza\u0142 udzia\u0142 w rynku pojazd\u00f3w elektrycznych, w szczeg\u00f3lno\u015bci tych zaprojektowanych dla sektora transportowego w aglomeracjach miejskich czy dla transportu publicznego. Najnowsze europejskie porozumienia klimatyczne oraz rosn\u0105ce wymagania \u015brodowiskowe powoduj\u0105, \u017ce kategori\u0119 pojazd\u00f3w elektrycznych dla transportu publicznego czeka dynamiczny rozw\u00f3j. W\u0142adze wielu miast w ca\u0142ej Europie ju\u017c teraz wymieniaj\u0105 stary tabor pojazd\u00f3w komunikacji miejskiej na zeroemisyjne autobusy elektryczne. Nasza inicjatywa jest odpowiedzi\u0105 na te \u015bwiatowe trendy – przyzna\u0142 Tomasz Nita, Prezes Ursus Bus.<\/p>\n
Opr\u00f3cz Ursus Busa cz\u0142onkami konsorcjum zosta\u0142o tak\u017ce 10 innych podmiot\u00f3w.<\/p>\n
POL-MOT Holding S.A.<\/strong> – to polska grupa kapita\u0142owa obecn\u0105 na polskim i \u015bwiatowym rynku od 1968 roku, uczestnicz\u0105c\u0105 w rozwoju motoryzacji w Polsce \u2013 tak w zakresie samochod\u00f3w osobowych, jak pojazd\u00f3w u\u017cytkowych, prowadz\u0105c jednocze\u015bnie dzia\u0142alno\u015b\u0107 w innych sferach gospodarczych i finansowych.<\/p>\n Zak\u0142ad Elektroniki Przemys\u0142owej ENIKA Sp. z o.o.<\/strong> – przedmiotem jego dzia\u0142ania jest projektowanie, produkcja i serwis urz\u0105dze\u0144 elektronicznych i energoelektronicznych dla taboru kolejowego, tramwajowego, autobusowego i trolejbusowego oraz dla przemys\u0142u. Sp\u00f3\u0142ka dynamicznie rozwija eksport na rynki europejskie. Podstawowym celem strategii firmy jest oferowanie nowoczesnych produkt\u00f3w, niezawodnych i tanich w eksploatacji. Firma powsta\u0142a w 1992 r.<\/p>\n Bmz Poland Sp. z o.o.<\/strong> – jest producentem inteligentnych i zawansowanych system\u00f3w baterii trakcyjnych i uk\u0142ad\u00f3w zarz\u0105dzania prac\u0105 tych baterii. Firma, wsp\u00f3\u0142pracuj\u0105c z najwi\u0119kszymi na \u015bwiecie producentami ogniw litowo-jonowych, niezwykle szybko absorbuje i rozwija najbardziej innowacyjne technologie w zakresie baterii do autobus\u00f3w elektrycznych. Polska firma jest jednocze\u015bnie cz\u0142onkiem mi\u0119dzynarodowej grupy BMZ \u2013 europejskiego lidera w zakresie baterii litowo-jonowych.<\/p>\n Przemys\u0142owy Instytut Motoryzacji (PIMOT)<\/strong> – jest profesjonaln\u0105, wiarygodn\u0105 i sprawn\u0105 ekonomicznie jednostk\u0105 naukowo\u2013badawcz\u0105 zaanga\u017cowan\u0105 w rozw\u00f3j polskiej motoryzacji, dysponuj\u0105c\u0105 nowoczesn\u0105 infrastruktur\u0105 badawcz\u0105 i aktywnie uczestnicz\u0105c\u0105 w procesie przemian i rozwoju gospodarki polskiej. Potencja\u0142 naukowo-badawczy Instytutu oraz kompetencje i umiej\u0119tno\u015bci wysoko wyspecjalizowanej kadry naukowej i in\u017cynieryjno-technicznej dor\u00f3wnuj\u0105 europejskim o\u015brodkom badawczo\u2013rozwojowym.<\/p>\n Kompozyty Sp. z o.o. <\/strong>– posiada ponad 10-letnie do\u015bwiadczenie w projektowaniu i produkcji wyrob\u00f3w z tworzyw sztucznych, jest firm\u0105 produkcyjn\u0105 oferuj\u0105c\u0105 elementy z tworzyw kompozytowych dla przemys\u0142u motoryzacyjnego i elektromaszynowego oraz dla szerokiej gamy innych zastosowa\u0144 przemys\u0142owych.<\/p>\n SAV Studio Damian Talar <\/strong>– to specjalistyczna, innowacyjna firma, zajmuj\u0105ca si\u0119 designem, projektowaniem mechanicznych, energetycznych i elektronicznych rozwi\u0105za\u0144 autobus\u00f3w i trolejbus\u00f3w, tworzeniem oprogramowania steruj\u0105cego centralnymi komputerami oraz nap\u0119dami pojazd\u00f3w oraz przygotowywania dokumentacji technologicznej i serwisowej dla producent\u00f3w autobus\u00f3w.<\/p>\n XDISC S.A.<\/strong> – jest innowacyjn\u0105 firm\u0105, dzia\u0142aj\u0105c\u0105 na rynku od 2003 roku, specjalizuj\u0105c\u0105 si\u0119 w produkcji modu\u0142\u00f3w fotowoltaicznych, wytwarzaniem modu\u0142\u00f3w standardowych i elastycznych oraz modu\u0142\u00f3w na potrzeby system\u00f3w BIPV. Prowadzi intensywn\u0105 dzia\u0142alno\u015b\u0107 B+R, w celu optymalizowania procesu produkcji i doskonalenia wytwarzanych modu\u0142\u00f3w pod wzgl\u0119dem wydajno\u015bci i wytrzyma\u0142o\u015bci oraz nowych zastosowa\u0144. Opr\u00f3cz dzia\u0142alno\u015bci zwi\u0105zanej z odnawialnymi \u017ar\u00f3d\u0142ami energii zajmuje si\u0119 r\u00f3wnie\u017c produkcj\u0105 no\u015bnik\u00f3w optycznych.<\/p>\n INNOVATIVE TRADE AND PRODUCT STRATEGIES Sp. z o.o. <\/strong>– jest mi\u0119dzynarodow\u0105 firm\u0105 konsultingowo-in\u017cyniersk\u0105 w zakresie rozwi\u0105za\u0144 energetycznych i transportowych, koncentruj\u0105c\u0105 si\u0119 na nap\u0119dach elektrycznych, konwersji mocy i autonomicznych systemach sterowania.<\/p>\n Zak\u0142ad Maszyn Elektrycznych EMIT S.A.<\/strong> – jest firm\u0105 zajmuj\u0105c\u0105 si\u0119 projektowaniem i produkcj\u0105 silnik\u00f3w elektrycznych niskiego i wysokiego napi\u0119cia, ponadto jest jednym z czo\u0142owych w Polsce producent\u00f3w tr\u00f3jfazowych maszyn elektrycznych niskiego i wysokiego napi\u0119cia, \u015bredniej i du\u017cej mocy. Posiada ponad 90-letnie do\u015bwiadczenie w projektowaniu, produkcji, serwisie i eksploatacji silnik\u00f3w elektrycznych i generator\u00f3w.<\/p>\n AIU + Sp. z o.o.<\/strong> – jest sp\u00f3\u0142k\u0105 zajmuj\u0105c\u0105 si\u0119 akceleracj\u0105 dzia\u0142alno\u015bci innowacyjnej, poprzez wykorzystanie narz\u0119dzi analizy finansowo-rynkowej oraz stosowanie adekwatnych do wdra\u017canego rozwi\u0105zania metod badania rynku, ryzyka i potencja\u0142u projektu.<\/p>\n \u0179r\u00f3d\u0142o: www.ursus.com.pl<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Ursus Bus S.A. podpisa\u0142 umow\u0119 za\u0142o\u017cycielsk\u0105 konsorcjum \u201ePolski E-BUS\u201d. Celem inicjatywy, kt\u00f3ra zrzesza 11 przedsi\u0119biorstw i instytucji naukowo-badawczych jest wsp\u00f3\u0142praca przy poszukiwaniu rozwi\u0105za\u0144 dla transportu miejskiego opartego o autobusy elektryczne. Konsorcjum ma stworzy\u0107 projekt nowego, ca\u0142kowicie polskiego, autobusu elektrycznego nast\u0119pnej generacji dla transportu publicznego Oficjalne podpisanie umowy odby\u0142o si\u0119 podczas konferencji Ministerstwa Rozwoju – \u201eZr\u00f3wnowa\u017cona […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":30492,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[130],"tags":[],"class_list":["post-33605","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-oem"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/33605","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/6"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=33605"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/33605\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":33608,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/33605\/revisions\/33608"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/30492"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=33605"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=33605"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=33605"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}