RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC]
RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":31994,"date":"2017-03-10T08:33:48","date_gmt":"2017-03-10T07:33:48","guid":{"rendered":"http:\/\/pim.pl\/?p=30594"},"modified":"2017-03-11T15:20:15","modified_gmt":"2017-03-11T14:20:15","slug":"volkswagen-nowy-rodzaj-indywidualnej-mobilnosci","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/volkswagen-nowy-rodzaj-indywidualnej-mobilnosci\/","title":{"rendered":"Volkswagen: nowy rodzaj indywidualnej mobilno\u015bci"},"content":{"rendered":"
Koncern Volkswagen na nowo definiuje indywidualn\u0105 mobilno\u015b\u0107. Jako pierwszy producent samochod\u00f3w przedsi\u0119biorstwo z Wolfsburga prezentuje now\u0105, ca\u0142o\u015bciow\u0105 wizj\u0119 przysz\u0142ego transportu drogowego, w tym samochody koncepcyjne skonstruowane od podstaw z my\u015bl\u0105 o je\u017adzie autonomicznej.<\/p>\n
Sedric (self-driving car) daje konkretny pogl\u0105d na to, jak b\u0119d\u0105 wygl\u0105da\u0142y innowacyjne, przeznaczone dla ka\u017cdego, a mimo to zawsze dopasowane do potrzeb konkretnego u\u017cytkownika \u015brodki indywidualnego transportu \u2013 dost\u0119pne za naci\u015bni\u0119ciem przycisku, nieskomplikowane, zgodne z potrzebami \u015brodowiska, wygodne i bezpieczne. Prezentuj\u0105c Sedrica koncern Volkswagen podkre\u015bla znaczenie pojazd\u00f3w poruszaj\u0105cych si\u0119 w pe\u0142ni autonomicznie w strategii przedsi\u0119biorstwa dotycz\u0105cej przysz\u0142o\u015bci.<\/p>\n
Grupa Volkswagen, maj\u0105ca w swoim portfolio wiele marek, ju\u017c w przesz\u0142o\u015bci przyczyni\u0142a si\u0119 do upowszechnienia motoryzacji w wielu krajach. Tak\u017ce za spraw\u0105 najnowszej koncepcji mobilno\u015bci zamierza sprawi\u0107, \u017ce nowoczesne technologie i bezpiecze\u0144stwo stan\u0105 si\u0119 dost\u0119pne dla ka\u017cdego. G\u0142\u00f3wnym elementem tego ca\u0142o\u015bciowego projektu jest koncepcyjny model Sedric. Wyposa\u017cony w innowacyjny system obs\u0142ugi, Sedric nadaje nowe znaczenie poj\u0119ciu autonomicznej jazdy \u2013 wystarczy wcisn\u0105\u0107 odpowiedni przycisk, a poruszaj\u0105cy si\u0119 samodzielnie pojazd zjawi si\u0119, \u017ceby wygodnie i bezpiecznie zawie\u017a\u0107 pasa\u017cer\u00f3w do celu.<\/p>\n
Strategia<\/p>\n
W strategii koncernu Volkswagen dotycz\u0105cej przysz\u0142o\u015bci g\u0142\u00f3wn\u0105 rol\u0119 nadal odgrywaj\u0105 stylistyka, rozw\u00f3j, produkcja i sprzeda\u017c samochod\u00f3w. Na te aspekty firma po\u0142o\u017cy te\u017c nacisk projektuj\u0105c inteligentne rozwi\u0105zania z zakresu indywidualnego transportu, kt\u00f3re stan\u0105 si\u0119 kolejnym polem dzia\u0142alno\u015bci koncernu i jego marek. Udzia\u0142y w firmie Gett zajmuj\u0105cej si\u0119 us\u0142ugami z tej dziedziny oraz powo\u0142anie do \u017cycia przedsi\u0119biorstwa us\u0142ug mobilnych MOIA to wa\u017cne kroki na tej drodze.<\/p>\n
Opracowuj\u0105c strategi\u0119 \u201eTOGETHER 2025\u201d zapocz\u0105tkowano najwi\u0119kszy proces zmian w historii Volkswagena. Strategia ta otwiera drog\u0119 do przemiany jednego z najlepszych producent\u00f3w aut na \u015bwiecie w jednego z wiod\u0105cych dostawc\u00f3w \u015brodk\u00f3w transportu dzia\u0142aj\u0105cych na zasadach zr\u00f3wnowa\u017conego rozwoju i operuj\u0105cego w skali ca\u0142ego globu. Transformacja g\u0142\u00f3wnego obszaru dzia\u0142alno\u015bci oraz utworzenie nowego, zwi\u0105zanego z przysz\u0142\u0105 mobilno\u015bci\u0105, s\u0105 fundamentami wzrostu w nast\u0119pnych latach.<\/p>\n
Pojazdy poruszaj\u0105ce si\u0119 autonomicznie wzbogac\u0105 w przysz\u0142o\u015bci motoryzacyjne do\u015bwiadczenia wielu ludzi. Projekt przewiduj\u0105cy intensywne korzystanie z pojazd\u00f3w autonomicznych zak\u0142ada wykorzystanie mniejszej przestrzeni i mniejszej ilo\u015bci energii ni\u017c to ma miejsce dzisiaj, jest znacznie bardziej ekologiczny. Zak\u0142ada te\u017c dostosowanie \u015brodk\u00f3w transportu do potrzeb konkretnych u\u017cytkownik\u00f3w: os\u00f3b doros\u0142ych i dzieci, senior\u00f3w i os\u00f3b z ograniczeniami ruchu, mieszka\u0144c\u00f3w miast niedysponuj\u0105cych w\u0142asnym samochodem b\u0105d\u017a niemaj\u0105cych prawa jazdy, czy te\u017c tych, kt\u00f3rzy na kr\u00f3tko przyb\u0119d\u0105 do nieznanego sobie miasta i zechc\u0105 spontanicznie i wygodnie przemie\u015bci\u0107 si\u0119 z miejsca na miejsce.<\/p>\n
Pierwszy concept car koncernu<\/p>\n
Sedric jest pierwszym samochodem koncepcyjnym opracowanym wsp\u00f3lnie przez marki koncernu. I jest pierwszym pojazdem w firmie, kt\u00f3ry skonstruowano z my\u015bl\u0105 o je\u017adzie autonomicznej na poziomie pi\u0105tym, co oznacza, \u017ce do kierowania samochodem nie jest potrzebny cz\u0142owiek. Sedric zosta\u0142 wymy\u015blony, zaprojektowany, skonstruowany i zbudowany we wsp\u00f3\u0142pracy z Future Center Europe koncernu Volkswagen w Poczdamie z dzia\u0142em bada\u0144 koncernu w Wolfsburgu.<\/p>\n
Nowe do\u015bwiadczenia<\/p>\n
Pomys\u0142 \u0142atwej, dost\u0119pnej dla ka\u017cdego indywidualnej komunikacji zak\u0142ada istnienie nie tylko uniwersalnego pojazdu, ale te\u017c prostej i intuicyjnej obs\u0142ugi. Przycisk, za po\u015brednictwem kt\u00f3rego u\u017cytkownik uruchamia Sedrica to rodzaj linku prowadz\u0105cego do zupe\u0142nie nowych do\u015bwiadcze\u0144. Zwyk\u0142e naci\u015bni\u0119cie guzika pozwala przemie\u015bci\u0107 si\u0119 ka\u017cdemu, w ka\u017cdym czasie i w ka\u017cde miejsce. Element steruj\u0105cy pojazdem sk\u0142ada si\u0119 z przycisku oraz okr\u0119gu, kt\u00f3ry barwnymi znakami informuje o czasie przyjazdu Sedrica, a wibracjami prowadzi do auta osoby niewidome.<\/p>\n
Przyjaciel rodziny<\/p>\n
Innowacyjny element steruj\u0105cy jest jednocze\u015bnie kart\u0105 identyfikacyjn\u0105, dzia\u0142aj\u0105c\u0105 na ca\u0142ym \u015bwiecie. Tak\u017ce podczas s\u0142u\u017cbowych albo wakacyjnych podr\u00f3\u017cy, wystarczy \u2013 jak na co dzie\u0144 w miejscu zamieszkania \u2013 u\u017cy\u0107 przycisku i Sedric pojawi si\u0119 jako autonomiczny pojazd systemu shared mobility.<\/p>\n
Operuj\u0105c w ramach shared mobility Sedric b\u0119dzie cz\u0119\u015bci\u0105 floty koncernu Volkswagen \u2013 dostawcy us\u0142ug mobilnych. Jednak r\u00f3wnie dobrze Sedric mo\u017ce by\u0107 skonfigurowanym pod potrzeby pojedynczego u\u017cytkownika samochodem prywatnym \u2013 owned mobility \u2013 nale\u017c\u0105cym do jednej z marek koncernu. Volkswagen jest pewien, \u017ce r\u00f3wnie\u017c w przysz\u0142o\u015bci wielu ludzi b\u0119dzie chcia\u0142o posiada\u0107 sw\u00f3j w\u0142asny samoch\u00f3d. Bo takie nowe auto b\u0119dzie inteligentne, b\u0119dzie zawsze do dyspozycji i b\u0119dzie samo wykonywa\u0142o powierzone mu zadania. Sedric zawiezie dzieci do szko\u0142y, a potem rodzic\u00f3w do biura, sam sobie znajdzie miejsce parkingowe, odbierze zam\u00f3wione zakupy, go\u015bci z dworca i syna z boiska. Wszystko to zrobi po naci\u015bni\u0119ciu przycisku, wydaniu ustnego polecenia albo za po\u015brednictwem aplikacji na smartfona \u2013 ca\u0142kowicie automatycznie, niezawodnie i bezpiecznie.<\/p>\n
User-Experience<\/p>\n
Zar\u00f3wno cele wyznaczone przy konstrukcji pojazdu, jak i te, zgodnie z kt\u00f3rymi opracowywano ca\u0142y system komunikacyjny, by\u0142y jasne \u2013 chodzi\u0142o o ograniczenie si\u0119 do prostych element\u00f3w, o \u0142atwo\u015b\u0107 obs\u0142ugi i intuicyjne korzystanie z systemu oraz z pojazdu. Wystarczy wcisn\u0105\u0107 przycisk i Sedric sam podje\u017cd\u017ca o podanej wcze\u015bniej porze, rozpoznaje swojego u\u017cytkownika, otwiera dwuskrzyd\u0142owe drzwi. Szeroki i wysoki otw\u00f3r u\u0142atwia zajmowanie miejsc, nawet gdy podr\u00f3\u017cuje si\u0119 z baga\u017cem. Na torby i walizki w przestronnym wn\u0119trzu miejsca nie zabraknie.<\/p>\n
Rozmowa jak z asystentem<\/p>\n
Po zaj\u0119ciu miejsca w \u015brodku z pojazdem mo\u017cna si\u0119 komunikowa\u0107 ustnie. Jak z osobistym asystentem mo\u017cna z nim wymienia\u0107 informacje o celu podr\u00f3\u017cy, czasie potrzebnym na przejazd, o aktualnej sytuacji na drodze, mo\u017cna nawet zaplanowa\u0107 kr\u00f3tki post\u00f3j. Podczas jazdy pasa\u017cer mo\u017ce wykorzysta\u0107 czas z godnie z w\u0142asnym upodobaniem. Przednia szyba jest wielkim ekranem OLED \u0142\u0105cz\u0105cym \u015bwiat rzeczywisty z generowanym przez komputer (augmented reality). Ekran pe\u0142ni rol\u0119 centrali komunikacyjnej oraz s\u0142u\u017cy rozrywce. Pasa\u017cerowie mog\u0105 te\u017c, je\u015bli zechc\u0105, po prostu zamkn\u0105\u0107 oczy i odpoczywa\u0107.<\/p>\n
Design-Experience<\/p>\n
Kszta\u0142t nadany Sedricowi jest przyjemny i sympatyczny, dzi\u0119ki temu pojazd budzi zaufanie. Masywne boki nadwozia i stabilne s\u0142upki dachowe sprawiaj\u0105, \u017ce Sedric jest solidny, bezpieczny i niezawodny. Rozsuwane dwucz\u0119\u015bciowe drzwi si\u0119gaj\u0105 dachu, otw\u00f3r powstaj\u0105cy po ich przesuni\u0119ciu pozwala \u0142atwo i wygodnie wsi\u0105\u015b\u0107 oraz wysi\u0105\u015b\u0107 z auta.<\/p>\n
Sedric mo\u017ce porusza\u0107 si\u0119 w centrach miast, na przedmie\u015bciach, jak i poza miastem. Jego nadwozie zapewnia mo\u017cliwie du\u017co miejsca wewn\u0105trz przy jak najmniejszych rozmiarach zewn\u0119trznych. Projektuj\u0105c to auto zrezygnowano z proporcji typowych dla klasycznych samochod\u00f3w, Sedric nie ma te\u017c ani maski silnika, ani tradycyjnej pokrywy baga\u017cnika.<\/p>\n
Stworzenie monolitycznej sylwetki okaza\u0142o si\u0119 mo\u017cliwe dzi\u0119ki zastosowaniu nowej struktury technicznej. Sedric jest samochodem w pe\u0142ni elektrycznym. Zestaw akumulator\u00f3w umieszczono w nim p\u0142asko pomi\u0119dzy osiami, a niedu\u017cy silnik elektryczny znajduje si\u0119 na wysoko\u015bci k\u00f3\u0142. Klimatyzacj\u0119 i elektroniczne podzespo\u0142y systemu autonomicznej jazdy umieszczono w niewielkich zwisach nadwozia z przodu i z ty\u0142u.<\/p>\n
Wra\u017cenia jak w domu<\/p>\n
Zasadnicz\u0105 r\u00f3\u017cnic\u0119 w stosunku do wsp\u00f3\u0142czesnych samochod\u00f3w mo\u017cna od razu zauwa\u017cy\u0107 we wn\u0119trzu \u2013 Sedric nie potrzebuje kierowcy. Nie potrzebuje wi\u0119c kierownicy, peda\u0142\u00f3w i tablicy rozdzielczej. To sprawia, \u017ce w jego wn\u0119trzu cz\u0142owiek czuje si\u0119 zupe\u0142nie inaczej, jak w domu. Pojazd ten jest jak komfortowa lo\u017ca na ko\u0142ach, kt\u00f3r\u0105 urz\u0105dzono korzystaj\u0105c z wyszukanych materia\u0142\u00f3w. Przyk\u0142adem mo\u017ce by\u0107 kora brzozowa zastosowana na du\u017cej powierzchni \u2013 przyjemny w dotyku naturalny materia\u0142 wysokiej jako\u015bci.<\/p>\n
Inteligencja i wydajno\u015b\u0107<\/p>\n
Powierzchni\u0119 podwozia wykorzystano maksymalnie, by stworzy\u0107 jak najprzestronniejsze wn\u0119trze o liczbie miejsc 2+2. Tylne siedzenia wygl\u0105daj\u0105 jak wygodna kanapa. W szczeg\u00f3lny spos\u00f3b zadbano o najwy\u017csz\u0105 jako\u015b\u0107 powietrza oraz o klimat wn\u0119trza. W kabinie Sedrica znalaz\u0142o si\u0119 miejsce na prawdziw\u0105 ziele\u0144 \u2013 umieszczone przed przedni\u0105 szyb\u0105 ro\u015bliny oczyszczaj\u0105ce powietrze wspieraj\u0105 dzia\u0142anie wielkich filtr\u00f3w z wk\u0142adem z w\u0119gla z drewna bambusowego. Dzi\u0119ki wielkim szybom pasa\u017cer ma sta\u0142y kontakt ze \u015bwiatem zewn\u0119trznym, nawet ekran OLED o du\u017cej rozdzielczo\u015bci jest przezroczysty i umo\u017cliwia obserwowanie, tego co dzieje si\u0119 przed pojazdem.<\/p>\n
\u0179r\u00f3d\u0142o:www.mototarget.pl<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Koncern Volkswagen na nowo definiuje indywidualn\u0105 mobilno\u015b\u0107. Jako pierwszy producent samochod\u00f3w przedsi\u0119biorstwo z Wolfsburga prezentuje now\u0105, ca\u0142o\u015bciow\u0105 wizj\u0119 przysz\u0142ego transportu drogowego, w tym samochody koncepcyjne skonstruowane od podstaw z my\u015bl\u0105 o je\u017adzie autonomicznej. Sedric (self-driving car) daje konkretny pogl\u0105d na to, jak b\u0119d\u0105 wygl\u0105da\u0142y innowacyjne, przeznaczone dla ka\u017cdego, a mimo to zawsze dopasowane do potrzeb […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":25534,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3,141,130],"tags":[],"class_list":["post-31994","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-automotive","category-najwazniejsze","category-oem"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/31994","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/6"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=31994"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/31994\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":32106,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/31994\/revisions\/32106"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/25534"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=31994"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=31994"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=31994"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}