RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC] RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":30943,"date":"2017-02-02T09:37:29","date_gmt":"2017-02-02T08:37:29","guid":{"rendered":"http:\/\/pim.pl\/?p=30006"},"modified":"2017-02-27T11:06:47","modified_gmt":"2017-02-27T10:06:47","slug":"wpadka-tesli-i-bmw-chodzi-o-testy-zderzeniowe","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/wpadka-tesli-i-bmw-chodzi-o-testy-zderzeniowe\/","title":{"rendered":"Wpadka Tesli i BMW. Chodzi o testy zderzeniowe"},"content":{"rendered":"

Dwa auta elektryczne Tesla i BMW nie uzyska\u0142y najwy\u017cszych ocen bezpiecze\u0144stwa w najnowszych testach bran\u017cowych – poda\u0142a\u00a0 agencja AP.<\/p>\n

Chodzi o rygorystyczn\u0105 ocen\u0119 ameryka\u0144skiego Ubezpieczeniowego Instytutu Bezpiecze\u0144stwa Drogowego (IIHS), kt\u00f3ry przeprowadzi\u0142 testy zderzeniowe aut Tesla Model S i BMW i3 z 2017 roku i nie przyzna\u0142 \u017cadnemu z nich najwy\u017cej noty bezpiecze\u0144stwa „Top Safety Pick” (Najbezpieczniejszy Wyb\u00f3r). Aby uzyska\u0107 najwy\u017cszy certyfikat bezpiecze\u0144stwa IIHS samochody musz\u0105 zdoby\u0107 najwy\u017csze oceny w pi\u0119ciu r\u00f3\u017cnych testach zderzeniowych (m.in zderzenia czo\u0142owego, bocznego, wytrzyma\u0142o\u015bci dachowania) i posiada\u0107 system automatycznego hamowania.<\/p>\n

Tesla Model S, za kt\u00f3ry trzeba zap\u0142aci\u0107 od 72,5 tys. dol. wzwy\u017c, zosta\u0142 dobrze oceniony w 4 spo\u015br\u00f3d 5 test\u00f3w, m.in. w symulacji zderzenia bocznego. S\u0142abo wypad\u0142 natomiast w badaniach skutk\u00f3w zderzenia przodu auta przy p\u0142aszczy\u017anie bocznego reflektora. Podczas tej symulacji specjali\u015bci obserwuj\u0105, jak chronieni s\u0105 pasa\u017cerowie, gdy auto rozp\u0119dzone do 40 mil na godzin\u0119 (65 km\/h) uderza przednim bokiem w drzewo czy s\u0142up. W Tesli pasy bezpiecze\u0144stwa nie przytrzyma\u0142y odpowiednio manekina i uderzy\u0142 on g\u0142ow\u0105 w kierownic\u0119 przez poduszk\u0119 powietrzn\u0105.<\/p>\n

Wed\u0142ug AP instytut IIHS przyzna\u0142 te\u017c Tesli „s\u0142abe noty” za jako\u015b\u0107 przednich reflektor\u00f3w. Model S tego samochodu w wersji P100D zosta\u0142 r\u00f3wnie\u017c nisko oceniony pod wzgl\u0119dem wytrzyma\u0142o\u015bci podczas dachowania. Jak wyja\u015bnia AP s\u0142abe noty w tej kategorii zwi\u0105zane s\u0105 z tym, \u017ce auto wyposa\u017cone jest „w ci\u0119\u017cki akumulator”, kt\u00f3ry zwi\u0119ksza jego zasi\u0119g i zdecydowanie je przyspiesza.<\/p>\n

Ma\u0142y samoch\u00f3d elektryczny BMW w wersji i3, kt\u00f3rego cena zaczyna si\u0119 od 42,2 tys. dol. r\u00f3wnie\u017c zdoby\u0142 dobre oceny w czterech na pi\u0119\u0107 test\u00f3w. Auto wypad\u0142o natomiast s\u0142abo w symulacji, w kt\u00f3rej bada si\u0119 dzia\u0142anie system\u00f3w bezpiecze\u0144stw podczas zderzenia tylnego. Wed\u0142ug AP, specjali\u015bci uznali, \u017ce przy tego rodzaju zderzeniu pasa\u017cerowie nie s\u0105 dostatecznie chronieni przed urazami szyi. Model i3 nie dosta\u0142 r\u00f3wnie\u017c najwy\u017cszych not za przednie \u015bwiat\u0142a. Ich jako\u015b\u0107 zosta\u0142a oceniona jako „zno\u015bna”.<\/p>\n

Ameryka\u0144ski IIHS jest instytucj\u0105 dostarczaj\u0105c\u0105 konsumentom informacji na temat bezpiecze\u0144stwa oferowanych na rynku pojazd\u00f3w. Jego analitycy pracuj\u0105 w oparciu o testy przygotowywane na podstawie rozpoznawania rzeczywistych zagro\u017ce\u0144 w ruchu. Metodologia oparta jest w g\u0142\u00f3wnej mierze na statystykach wypadk\u00f3w. Wed\u0142ug analityk\u00f3w rynku wymogi stawiane pojazdom przez instytut IIHS w testach zderzeniowych s\u0105 niezwykle rygorystyczne.<\/p>\n

\u0179r\u00f3d\u0142o: www.interia.pl<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Dwa auta elektryczne Tesla i BMW nie uzyska\u0142y najwy\u017cszych ocen bezpiecze\u0144stwa w najnowszych testach bran\u017cowych – poda\u0142a\u00a0 agencja AP. Chodzi o rygorystyczn\u0105 ocen\u0119 ameryka\u0144skiego Ubezpieczeniowego Instytutu Bezpiecze\u0144stwa Drogowego (IIHS), kt\u00f3ry przeprowadzi\u0142 testy zderzeniowe aut Tesla Model S i BMW i3 z 2017 roku i nie przyzna\u0142 \u017cadnemu z nich najwy\u017cej noty bezpiecze\u0144stwa „Top Safety Pick” […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":30007,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[10],"tags":[],"class_list":["post-30943","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-serwisy-rzeczoznawcy"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/30943","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/6"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=30943"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/30943\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":31236,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/30943\/revisions\/31236"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=30943"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=30943"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=30943"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}