RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC]
RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":28812,"date":"2016-11-30T09:05:26","date_gmt":"2016-11-30T08:05:26","guid":{"rendered":"http:\/\/pim.pl\/?p=28812"},"modified":"2017-03-02T13:58:15","modified_gmt":"2017-03-02T12:58:15","slug":"solaris-liderem-klastra-na-rzecz-rozwoju-elektromobilnosci","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/solaris-liderem-klastra-na-rzecz-rozwoju-elektromobilnosci\/","title":{"rendered":"Solaris liderem klastra na rzecz rozwoju elektromobilno\u015bci"},"content":{"rendered":"
Firma Solaris wraz z grup\u0105 polskich przedsi\u0119biorstw oraz uczelni technicznych podpisa\u0142a list intencyjny o utworzeniu klastra na rzecz rozwoju elektromobilno\u015bci. Sygnatariusze listu zadeklarowali wol\u0119 wsp\u00f3\u0142pracy mi\u0119dzy innymi w obszarze rozwoju konstrukcji autobus\u00f3w elektrycznych, baterii oraz sposob\u00f3w ich \u0142adowania. \u0141\u0105czna warto\u015b\u0107 projekt\u00f3w badawczorozwojowych, kt\u00f3re chc\u0105 realizowa\u0107 cz\u0142onkowie klastra to ponad 100 mln z\u0142otych.<\/p>\n
W sk\u0142ad klastra, kt\u00f3ry zosta\u0142 nazwany \u201ePolski Autobus Elektryczny \u2013 \u0142a\u0144cuch dostaw dla elektromobilno\u015bci\u201d, wesz\u0142y takie firmy, jak: EC Grupa, Ekoenergetyka Polska, Impact Clean Power Technology, Medcom, Instytut Nap\u0119d\u00f3w i Maszyn Elektrycznych KOMEL, SKB Drive Tech oraz Akademia G\u00f3rniczo-Hutnicza w Krakowie, Politechnika Pozna\u0144ska i Politechnika Warszawska. Liderem przedsi\u0119wzi\u0119cia jest firma Solaris.<\/p>\n
\u201eDzia\u0142amy w obszarze elektromobilno\u015bci ju\u017c od 2001 roku, kiedy to rozpocz\u0119li\u015bmy produkcj\u0119 trolejbus\u00f3w. Nast\u0119pnie przyszed\u0142 czas na autobusy hybrydowe i wreszcie w roku 2011 zaprezentowali\u015bmy pierwszy polski autobus bateryjny. Dzisiaj jeste\u015bmy jedn\u0105 z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm w tym segmencie w Europie. Widzimy na tym polu dalszy ogromny potencja\u0142 do rozwoju i chcemy wprowadzi\u0107 elektromobilno\u015b\u0107 w transporcie publicznym w Polsce i w Europie na jeszcze wy\u017cszy poziom. Dlatego postanowili\u015bmy nawi\u0105za\u0107 blisk\u0105 wsp\u00f3\u0142prac\u0119 z najlepszymi w tym obszarze firmami w naszym kraju. Jestem przekonany, \u017ce dzi\u0119ki temu osi\u0105gniemy efekt synergii i dalsz\u0105 przewag\u0119 konkurencyjn\u0105 nie tylko na rynku krajowym, ale tak\u017ce na rynkach \u015bwiatowych\u201d \u2013 m\u00f3wi o utworzeniu klastra dr in\u017c. Dariusz Michalak, Wiceprezes Zarz\u0105du firmy Solaris.<\/p>\n
Celem powo\u0142anego klastra jest wsp\u00f3\u0142praca na rzecz rozwoju e-mobilno\u015bci w szczeg\u00f3lno\u015bci autobus\u00f3w elektrycznych i komponent\u00f3w s\u0142u\u017c\u0105cych do ich budowy, kt\u00f3re b\u0119d\u0105 oparte na rozwi\u0105zaniach technicznych wypracowanych w Polsce. Prace rozwojowe dotyczy\u0107 b\u0119d\u0105 w szczeg\u00f3lno\u015bci: opracowania dedykowanej konstrukcji autobusu miejskiego dla pojazd\u00f3w elektrycznych, zarz\u0105dzania energi\u0105 w celu poprawy operacyjno\u015bci pojazd\u00f3w elektrycznych, poprawy parametr\u00f3w technicznych nap\u0119d\u00f3w elektrycznych oraz magazyn\u00f3w energii, opracowania innowacyjnych metod \u0142adowania baterii, wypracowania nowych standard\u00f3w w obszarze kszta\u0142cenia kadr in\u017cynierskich w zakresie e-mobility.<\/p>\n
W tej chwili warto\u015b\u0107 kilkunastu projekt\u00f3w, kt\u00f3re chc\u0105 wsp\u00f3lnie realizowa\u0107 cz\u0142onkowie porozumienia oceniana jest na ponad 100 mln z\u0142otych. Maj\u0105 one by\u0107 realizowane zar\u00f3wno ze \u015brodk\u00f3w w\u0142asnych, ale tak\u017ce przy wsp\u00f3\u0142udziale funduszy pozyskanych z innych \u017ar\u00f3de\u0142.<\/p>\n
\u201eNie ukrywamy, \u017ce bardzo liczymy na wsparcie finansowe z program\u00f3w, kt\u00f3re s\u0105 zapowiadane przez rz\u0105d w ramach projektu e-bus i towarzysz\u0105cych mu dzia\u0142a\u0144. Jako polskie przedsi\u0119biorstwo o najwi\u0119kszym w naszym kraju do\u015bwiadczeniu w budowie i sprzeda\u017cy autobus\u00f3w elektrycznych wraz z naszymi partnerami gwarantujemy efektywne wykorzystanie tych \u015brodk\u00f3w i skuteczn\u0105 komercjalizacj\u0119 wypracowanych rozwi\u0105za\u0144\u201d \u2013 dodaje Dariusz Michalak.<\/p>\n
Cz\u0142onkowie klastra nie wykluczaj\u0105 mo\u017cliwo\u015bci do\u0142\u0105czenia do niego innych firm dzia\u0142aj\u0105cych w obszarze e-mobilno\u015bci.<\/p>\n
Firma Solaris do tej pory sprzeda\u0142a ju\u017c ponad 100 autobus\u00f3w elektrycznych, kt\u00f3re je\u017cd\u017c\u0105 m.in. w: Austrii, Czechach, Hiszpanii, Niemczech, Szwecji i w Polsce. Tylko w ostatnich tygodniach Solaris podpisa\u0142 umowy z PKM Jaworzno oraz MPK Krak\u00f3w na dostawy \u0142\u0105cznie 42 autobus\u00f3w elektrycznych.<\/p>\n
W tym roku autobus elektryczny marki Solaris zosta\u0142 wybrany najlepszym autobusem roku 2017 w presti\u017cowym mi\u0119dzynarodowym konkursie \u201eBus of the Year\u201d.<\/p>\n
Informacje o Solaris Bus & Coach S.A. Solaris Bus & Coach S.A. jest czo\u0142owym w Europie, polskim producentem autobus\u00f3w miejskich Solaris Urbino, trolejbus\u00f3w Solaris Trollino, autobus\u00f3w mi\u0119dzymiastowych Solaris InterUrbino, autobus\u00f3w specjalnych oraz tramwaj\u00f3w Solaris Tramino. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wytworzy\u0142a ponad 14 000 pojazd\u00f3w, kt\u00f3re je\u017cd\u017c\u0105 po drogach 30 kraj\u00f3w w ponad 600 miastach. Solaris Bus & Coach S.A. to firma rodzinna, jej za\u0142o\u017cycielami i w\u0142a\u015bcicielami s\u0105 Solange i Krzysztof Olszewscy. Przedsi\u0119biorstwo wprowadzi\u0142o na rynek polski autobusy niskopod\u0142ogowe i w kr\u00f3tkim czasie zdoby\u0142o pozycj\u0119 lidera w tym segmencie, utrzymuj\u0105c j\u0105 po dzi\u015b dzie\u0144. Firma zatrudnia 2300 os\u00f3b w Polsce i blisko 500 os\u00f3b w swoich zagranicznych oddzia\u0142ach.<\/p>\n
Dodatkowe informacje:<\/p>\n
Mateusz Figaszewski<\/p>\n
Zast\u0119pca Dyrektora ds. PR<\/p>\n
mateusz.figaszewski@solarisbus.com<\/p>\n
tel.: +48 601 652 179<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Firma Solaris wraz z grup\u0105 polskich przedsi\u0119biorstw oraz uczelni technicznych podpisa\u0142a list intencyjny o utworzeniu klastra na rzecz rozwoju elektromobilno\u015bci. Sygnatariusze listu zadeklarowali wol\u0119 wsp\u00f3\u0142pracy mi\u0119dzy innymi w obszarze rozwoju konstrukcji autobus\u00f3w elektrycznych, baterii oraz sposob\u00f3w ich \u0142adowania. \u0141\u0105czna warto\u015b\u0107 projekt\u00f3w badawczorozwojowych, kt\u00f3re chc\u0105 realizowa\u0107 cz\u0142onkowie klastra to ponad 100 mln z\u0142otych. W sk\u0142ad klastra, […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":1789,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3,130],"tags":[],"class_list":["post-28812","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-automotive","category-oem"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/28812","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/6"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=28812"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/28812\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":31564,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/28812\/revisions\/31564"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/1789"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=28812"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=28812"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=28812"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}