RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC]
RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":28455,"date":"2016-11-09T09:06:19","date_gmt":"2016-11-09T08:06:19","guid":{"rendered":"http:\/\/pim.pl\/?p=28455"},"modified":"2017-03-02T14:39:57","modified_gmt":"2017-03-02T13:39:57","slug":"polacy-nie-chca-dacii-wola-stare-mercedesy-dlaczego","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/polacy-nie-chca-dacii-wola-stare-mercedesy-dlaczego\/","title":{"rendered":"Polacy nie chc\u0105 Dacii. Wol\u0105 stare Mercedesy. Dlaczego?"},"content":{"rendered":"
Po rekordowym wrze\u015bniu przysz\u0142a pora na rekordowy pa\u017adziernik. W zesz\u0142ym miesi\u0105cu – w ramach prywatnego importu – do Polski trafi\u0142o niemal 80 tys. u\u017cywanych aut z zachodu.<\/p>\n
Jak donosi Instytut SAMAR, w pa\u017adzierniku Polacy zarejestrowali w naszym kraju po raz pierwszy dok\u0142adnie 70 050 u\u017cywanych samochod\u00f3w. Wynik jest wprawdzie o 3,5 proc. ni\u017cszy od wrze\u015bniowego, ale w por\u00f3wnaniu z analogicznym okresem ubieg\u0142ego roku oznacza wzrost o 13,2 proc.<\/p>\n
Skumulowana warto\u015b\u0107 importu (pami\u0119tajmy, \u017ce mowa wy\u0142\u0105cznie o samochodach ju\u017c zarejestrowanych) wynosi w tym roku 769 974 pojazdy (o blisko 15 proc. wi\u0119cej ni\u017c rok temu). Wszystko wskazuje na to, \u017ce do ko\u0144ca grudnia osi\u0105gniemy rekordowy poziom 900 tys. sprowadzonych aut osobowych.<\/p>\n
Co ciekawe, je\u015bli wierzy\u0107 danym Ministerstwa Finans\u00f3w, \u015brednia deklarowana warto\u015b\u0107 samochodu osobowego importowanego z kraj\u00f3w Unii Europejskiej wynosi\u0142a – uwaga – 27 243 z\u0142. Dane te kontrastuj\u0105 z informacjami p\u0142yn\u0105cymi z serwis\u00f3w og\u0142oszeniowych i rozmywaj\u0105 rzeczywisty obraz polskiego rynku. Z informacji Samaru dotycz\u0105cych importu wynika bowiem, \u017ce \u015bredni wiek sprowadzanego w tym roku samochodu wynosi 11 lat i 10 miesi\u0119cy. Przedstawiciele Instytutu zwracaj\u0105 uwag\u0119, \u017ce samochody w wieku „10 plus” maj\u0105 obecnie a\u017c 63,1 proc. udzia\u0142u w imporcie! Auta w wieku „plus 12” – kt\u00f3re po wej\u015bciu w \u017cycie nowych przepis\u00f3w by\u0142yby obj\u0119te najwy\u017cszymi stawkami podatku akcyzowego – stanowi\u0105 dzi\u015b niemal 45 proc. og\u00f3\u0142u rejestracji!<\/p>\n
Sk\u0105d wi\u0119c bior\u0105 si\u0119 ogromne rozbie\u017cno\u015bci mi\u0119dzy rynkow\u0105 rzeczywisto\u015bci\u0105 a danymi Ministerstwa Finans\u00f3w? Kluczem do ich zrozumienia jest skala importu. Przyk\u0142adowo wg danych z Izb Skarbowych – \u015brednia warto\u015b\u0107 sprowadzonego w tym roku do Polski Volkswagena wynosi – uwaga – 30 858 z\u0142! Patrz\u0105c przez taki pryzmat mo\u017cna odnie\u015b\u0107 – mylne – wra\u017cenie, \u017ce przeci\u0119tnego polskiego nabywc\u0119 u\u017cywanego Golfa czy Passata sta\u0107 na to, by wyjecha\u0107 z salonu now\u0105 Daci\u0105.<\/p>\n
Statystyka nie bierze jednak pod uwag\u0119 skali importu. Wystarczy, \u017ce na jednego sprowadzonego Passata w wieku 3 lat (cena ok 80 tys. z\u0142) przypadn\u0105 cztery nastoletnie Golfy za niespe\u0142na 20 tys. z\u0142, by doj\u015b\u0107 do wniosku, \u017ce przeci\u0119tny nabywca u\u017cywanego auta z Wolfsburga dysponuje kwot\u0105 32 tys. z\u0142…<\/p>\n
Co ciekawe „najstarsz\u0105” z importowanych marek jest obecnie Mercedes. \u015aredni wiek sprowadzonego do polski auta spod znaku tr\u00f3jramiennej gwiazdy wynosi dzi\u015b 15 lat. Dla kontrastu miano „najm\u0142odszej” ze sprowadzanych marek (\u015bredni wiek nieco ponad 6 lat) dzier\u017cy „Dacia”. W obu przypadkach \u015brednia deklarowana warto\u015b\u0107 pojazdu jest niemal identyczna i wynosi niespe\u0142na 21 tys. z\u0142. Mimo tego w bie\u017c\u0105cym roku do kraju sprowadzono a\u017c 10 razy wi\u0119cej starych Mercedes\u00f3w ni\u017c „nowych” Dacii.<\/p>\n
\u0179r\u00f3d\u0142o: www.interia.pl<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Po rekordowym wrze\u015bniu przysz\u0142a pora na rekordowy pa\u017adziernik. W zesz\u0142ym miesi\u0105cu – w ramach prywatnego importu – do Polski trafi\u0142o niemal 80 tys. u\u017cywanych aut z zachodu. Jak donosi Instytut SAMAR, w pa\u017adzierniku Polacy zarejestrowali w naszym kraju po raz pierwszy dok\u0142adnie 70 050 u\u017cywanych samochod\u00f3w. Wynik jest wprawdzie o 3,5 proc. ni\u017cszy od wrze\u015bniowego, […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":28456,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[146],"tags":[],"class_list":["post-28455","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-dealerzy"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/28455","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/6"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=28455"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/28455\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":28458,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/28455\/revisions\/28458"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/28456"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=28455"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=28455"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=28455"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}