RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC]
RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":25130,"date":"2016-05-10T09:59:21","date_gmt":"2016-05-10T07:59:21","guid":{"rendered":"http:\/\/pim.pl\/?p=25130"},"modified":"2016-05-10T09:59:21","modified_gmt":"2016-05-10T07:59:21","slug":"kolejne-ofiary-wadliwych-poduszek-powietrznych","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/kolejne-ofiary-wadliwych-poduszek-powietrznych\/","title":{"rendered":"Kolejne ofiary wadliwych poduszek powietrznych?"},"content":{"rendered":"
Problem zwi\u0105zany z poduszkami powietrznymi japo\u0144skiej firmy Takata to bez w\u0105tpienia najwi\u0119ksza afera motoryzacyjna ostatnich lat. Do tej pory potwierdzono 11 ofiar \u015bmiertelnych zwi\u0105zanych z t\u0105 wad\u0105. Dwa kolejne wypadki, kt\u00f3re mia\u0142y miejsce w Malezji, r\u00f3wnie\u017c wi\u0105zane s\u0105 z poduszkami Takaty.<\/p>\n
Tylko w USA problem dotyczy niemal 34 mln samochod\u00f3w, na ca\u0142ym \u015bwiecie liczba ta okre\u015blana jest na 53 mln aut, a to tylko potwierdzone akcje serwisowe. Jak wykaza\u0142y dotychczasowe badania, w poduszkach powietrznych japo\u0144skiej firmy \u017ale zamontowano elementy odpowiedzialne za ich nape\u0142nianie. Z wiekiem wilgo\u0107 i wysoka temperatura powoduj\u0105, \u017ce poduszki wybuchaj\u0105 nie tak jak powinny, przez co rani\u0105 pasa\u017cer\u00f3w metalowymi od\u0142amkami element\u00f3w konstrukcyjnych.<\/p>\n
Do tej pory potwierdzono 10 ofiar \u015bmiertelnych w USA i jedn\u0105 w Malezji. Teraz liczba ta mo\u017ce wzrosn\u0105\u0107 o kolejnych dwoje ludzi, gdy\u017c w dw\u00f3ch niezale\u017cnych wypadkach Hond City w Malezji odkryto, \u017ce poduszki nie zadzia\u0142a\u0142y tak, jak powinny. Najbardziej nag\u0142o\u015bniony do tej pory przypadek mia\u0142 miejsce w\u0142a\u015bnie w tym azjatyckim kraju, gdy kobieta w ci\u0105\u017cy zgin\u0119\u0142a po tym, jak metalowy od\u0142amek rani\u0142 j\u0105 w szyj\u0119. Niestety lekarzom nie uda\u0142o si\u0119 te\u017c wtedy uratowa\u0107 dziecka. Jeszcze wi\u0119ksza jest liczba rannych zwi\u0105zanych z wadliwymi poduszkami Takaty \u2013 potwierdzono ju\u017c ponad 100 takich przypadk\u00f3w.<\/p>\n
Akcje serwisowe wadliwych element\u00f3w s\u0105 najwi\u0119kszymi w historii motoryzacji. Japo\u0144ska firma, opr\u00f3cz ogromnych koszt\u00f3w zwi\u0105zanych z wymian\u0105 niebezpiecznych poduszek, musi zap\u0142aci\u0107 te\u017c kary \u2013 tylko w USA jest to 200 mln dolar\u00f3w (r\u00f3wnowarto\u015b\u0107 ponad 770 mln z\u0142). Maksymalny koszt akcji przywo\u0142awczych na ca\u0142ym \u015bwiecie szacowany jest na 2,7 bln jen\u00f3w, czyli 90,5 mld z\u0142 \u2013 przewiduje si\u0119, \u017ce wymieni\u0107 trzeba b\u0119dzie nawet 287,5 mln poduszek. Nawet je\u015bli warto\u015bci te b\u0119d\u0105 zdecydowanie mniejsze, to skala akcji serwisowych jest ogromna.<\/p>\n
Problem wi\u0105\u017ce si\u0119 przede wszystkim z miejscami o ciep\u0142ym i wilgotnym klimacie – do tej pory nie potwierdzono \u017cadnego wypadku na terenie Europy. Nie oznacza to jednak, \u017ce sprawa nie dotyczy Starego Kontynentu. R\u00f3wnie\u017c u nas przeprowadzane s\u0105 akcje serwisowe. O tym, kt\u00f3re konkretnie samochody s\u0105 poddawane wymianie wadliwego elementu, informuj\u0105 producenci samochod\u00f3w, a w Polsce najlepszym \u017ar\u00f3d\u0142em jest UOKiK, kt\u00f3ry odnotowuje wszystkie akcje naprawcze.<\/p>\n
sj, moto.wp.pl<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Problem zwi\u0105zany z poduszkami powietrznymi japo\u0144skiej firmy Takata to bez w\u0105tpienia najwi\u0119ksza afera motoryzacyjna ostatnich lat. Do tej pory potwierdzono 11 ofiar \u015bmiertelnych zwi\u0105zanych z t\u0105 wad\u0105. Dwa kolejne wypadki, kt\u00f3re mia\u0142y miejsce w Malezji, r\u00f3wnie\u017c wi\u0105zane s\u0105 z poduszkami Takaty. Tylko w USA problem dotyczy niemal 34 mln samochod\u00f3w, na ca\u0142ym \u015bwiecie liczba ta […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3],"tags":[],"class_list":["post-25130","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-automotive"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/25130","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/6"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=25130"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/25130\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":25132,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/25130\/revisions\/25132"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=25130"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=25130"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=25130"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}