RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bingbot) [NC]
RewriteRule (.*) - [F,L]
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1893
{"id":19721,"date":"2015-06-03T10:57:16","date_gmt":"2015-06-03T08:57:16","guid":{"rendered":"http:\/\/pim.pl\/?p=19721"},"modified":"2015-06-03T10:57:16","modified_gmt":"2015-06-03T08:57:16","slug":"aso-czy-po-prostu-dobry-warsztat-niezalezny-rynek-opiniuje","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/pim.pl\/aso-czy-po-prostu-dobry-warsztat-niezalezny-rynek-opiniuje\/","title":{"rendered":"ASO czy po prostu dobry warsztat? Niezale\u017cny rynek opiniuje"},"content":{"rendered":"
Wy\u017csza cena uzyskiwana przy odsprzeda\u017cy samochodu to najnowszy argument wysuwany przez \u015brodowisko dealer\u00f3w na rzecz wybierania oferty ASO. \u015arodowisko zwi\u0105zane ze Stowarzyszeniem Dystrybutor\u00f3w i Producent\u00f3w Cz\u0119\u015bci Motoryzacyjnych (SDCM) zastanawia si\u0119 czy rzeczywi\u015bcie warto p\u0142aci\u0107 wi\u0119cej za takie same us\u0142ugi.<\/p>\n
Koncerny samochodowe od lat tocz\u0105 walk\u0119 z niezale\u017cnym sektorem motoryzacyjnym o udzia\u0142 w rynku us\u0142ug serwisowych. SDCM pisze, \u017ce paradoks polega na tym, i\u017c o ile sieci dealerskie i ich pot\u0119\u017cni patroni dysponuj\u0105 niepor\u00f3wnanie wi\u0119kszymi \u015brodkami i mo\u017cliwo\u015bciami kszta\u0142towania opinii ni\u017c \u015brodowisko niezale\u017cnych warsztat\u00f3w, o tyle u\u017cytkownicy aut wybieraj\u0105 najcz\u0119\u015bciej te drugie. Powodem jest cena.<\/p>\n
Z tak\u0105 sytuacj\u0105 niekt\u00f3rzy nie mog\u0105 si\u0119 pogodzi\u0107, dlatego si\u0119gaj\u0105 po marketingowe triki przedstawiaj\u0105c w\u0142a\u015bcicielom samochod\u00f3w dobrodziejstwa p\u0142yn\u0105ce rzekomo z korzystania ze stacji autoryzowanych (ASO).<\/p>\n
Par\u0119 lat temu g\u0142\u00f3wnym argumentem na rzecz ASO wysuwanym przez dealer\u00f3w by\u0142o stosowanie przez autoryzowane serwisy tzw. „oryginalnych” cz\u0119\u015bci w przeciwie\u0144stwie do „zamiennik\u00f3w” z warsztat\u00f3w niezale\u017cnych. „Przy okazji wej\u015bcia w \u017cycie GVO i towarzysz\u0105cych temu przepychanek z koncernami, kt\u00f3re nie mia\u0142y ochoty respektowa\u0107 nowych przepis\u00f3w, uda\u0142o si\u0119 w znacznym stopniu uswiadomi\u0107 konsument\u00f3w”, czytamy w informaacji SDCM. Bo o to klienci dowiedzieli si\u0119, \u017ce koncerny samochodowe same prawie w og\u00f3le nie produkuj\u0105 cz\u0119\u015bci zamiennych, a kupuj\u0105 je od zewn\u0119trznych producent\u00f3w. Ci za\u015b oferuj\u0105 identyczne cz\u0119\u015bci pod w\u0142asnymi markami na niezale\u017cnym rynku. S\u0142owo „orygina\u0142” nabra\u0142o wi\u0119c nowego znaczenia, a u\u017cytkownicy uznali, \u017ce logo marki samochodu umieszczone na pude\u0142ku z cz\u0119\u015bci\u0105 nie jest warte tego, by p\u0142aci\u0107 wi\u0119cej za taki sam produkt.<\/p>\n
Niezalezny rynek przypomina, \u017ce w kampanii dotycz\u0105cej cz\u0119\u015bci widocznych: zderzak\u00f3w, b\u0142otnik\u00f3w, o\u015bwietlenia, lusterek, itd. pos\u0142ugiwano si\u0119 argumentami, dotycz\u0105cymi bezpiecze\u0144stwa i pr\u00f3bowano przekonywa\u0107, \u017ce element bez logo producenta pojazdu (cho\u0107by nawet pochodzi\u0142 od dostawcy zaopatruj\u0105cego w cz\u0119\u015bci fabryk\u0119, z kt\u00f3rej wyjecha\u0142 samoch\u00f3d) owo bezpiecze\u0144stwo zmniejsza. Osobn\u0105 spraw\u0105 by\u0142y wysi\u0142ki, maj\u0105ce na celu ca\u0142kowite zdelegalizowanie obrotu cz\u0119\u015bciami widocznymi, pochodz\u0105cymi od niezale\u017cnych dostawc\u00f3w, przypomina SDCM.
\nPoniewa\u017c w\u0142a\u015bciciele samochod\u00f3w potrafi\u0105 si\u0119 zatroszczy\u0107 o w\u0142asne interesy, a nie s\u0105 one zbie\u017cne z interesem koncern\u00f3w, uznano, \u017ce trzeba ich przekona\u0107, i\u017c korzystanie z autoryzowanych serwis\u00f3w jest op\u0142acalne. Taki w\u0142a\u015bnie cel przy\u015bwieca niekt\u00f3rym kampaniom reklamowym, uwa\u017caj\u0105 przedstawiciele niezale\u017cnego rynku. Si\u0119gni\u0119to do raportu przygotowanego przez portal otomoto.pl, z kt\u00f3rego wynika, \u017ce samochody serwisowane w ASO osi\u0105gaj\u0105 \u015brednio o 11% wy\u017csz\u0105 cen\u0119 przy odsprzeda\u017cy.<\/p>\n
– Je\u015bli por\u00f3wnamy ceny konkretnych napraw prowadzonych przez lata w ASO i warsztatach niezale\u017cnych, i to uwzgl\u0119dniaj\u0105c u\u017cycie cz\u0119\u015bci pochodz\u0105cych od producent\u00f3w element\u00f3w przeznaczonych na pierwszy monta\u017c, przekonamy si\u0119, \u017ce r\u00f3\u017cnicy w kosztach obs\u0142ugi nie zrekompensuje wy\u017csza cena uzyskana przy odsprzeda\u017cy auta, podawana w raporcie, na kt\u00f3ry powo\u0142uj\u0105 si\u0119 organizatorzy tego typu kampanii, m\u00f3wi Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutor\u00f3w i Producent\u00f3w Cz\u0119\u015bci Motoryzacyjnych. – R\u00f3\u017cnica w kosztach jednej powa\u017cniejszej naprawy przeprowadzonej w warsztacie niezale\u017cnym i w ASO (cho\u0107by wymiany ko\u0142a dwumasowego w komplecie ze sprz\u0119g\u0142em) potrafi przekroczy\u0107 ca\u0142\u0105 premi\u0119, jak\u0105 p\u00f3\u017aniej uzyska si\u0119, sprzedaj\u0105c auto serwisowane w ASO, m\u00f3wi prezes Franke.<\/p>\n
Inn\u0105 motywacj\u0105 nabywc\u00f3w gotowych zap\u0142aci\u0107 wi\u0119cej za samoch\u00f3d, kt\u00f3ry by\u0142 serwisowany w ASO ma by\u0107 wi\u0119ksze zaufanie do deklarowanego przebiegu takiego pojazdu, oraz jego bezwypadkowej przesz\u0142o\u015bci. Prezes SDCM m\u00f3wi: – Jestem przekonany, \u017ce samoch\u00f3d z ksi\u0105\u017ck\u0105 serwisow\u0105 i wpisami z renomowanego niezale\u017cnego warsztatu oraz kompletem faktur za wymienione cz\u0119\u015bci, odpowiadaj\u0105ce jako\u015bci\u0105 elementom oryginalnym, uzyska\u0142by zbli\u017con\u0105 cen\u0119 i szybko znalaz\u0142 nabywc\u0119, twierdzi A.Franke.<\/p>\n
\u017ar\u00f3d\u0142o: SDCM<\/p>\n
wnp.pl<\/p>\n
\n<\/div>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Wy\u017csza cena uzyskiwana przy odsprzeda\u017cy samochodu to najnowszy argument wysuwany przez \u015brodowisko dealer\u00f3w na rzecz wybierania oferty ASO. \u015arodowisko zwi\u0105zane ze Stowarzyszeniem Dystrybutor\u00f3w i Producent\u00f3w Cz\u0119\u015bci Motoryzacyjnych (SDCM) zastanawia si\u0119 czy rzeczywi\u015bcie warto p\u0142aci\u0107 wi\u0119cej za takie same us\u0142ugi. Koncerny samochodowe od lat tocz\u0105 walk\u0119 z niezale\u017cnym sektorem motoryzacyjnym o udzia\u0142 w rynku us\u0142ug serwisowych. […]<\/p>\n","protected":false},"author":6,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3],"tags":[],"class_list":["post-19721","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-automotive"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/19721","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/6"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=19721"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/19721\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":19723,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/19721\/revisions\/19723"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=19721"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=19721"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pim.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=19721"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}