Wielton „zmienia polski przemysł”

Wielton SA otrzymał wyróżnienie „Ten, który zmienia polski przemysł”, przyznane przez Grupę PTWP. Spółkę wyróżniono za dynamiczną ekspansję na europejskim rynku producentów naczep, związaną z akwizycją francuskiego producenta naczep Fruehauf oraz przejęciem aktywów włoskiej spółki Compagnia Italiana Rimorchi w 2015 r.

W uzasadnieniu przyznania tytułu podkreślono dynamikę i odwagę, z jaką Wielton SA realizuje swoją strategię dywersyfikacji geograficznej. Przejęcie firmy Fruehauf, największego producenta naczep we Francji oraz aktywów włoskiej firmy Compagnia Italiana Rimorchi otworzyło spółce drogę do zdobycia pozycji trzeciego największego producenta na rynku naczep w Europie. Podkreślono także, że spółka w skuteczny i prorynkowy sposób rozwija relacje biznes – nauka.

– Nagroda „Tego, który zmienia polski przemysł” jest dla nas dużym wyróżnieniem. Cieszymy się, że nasze wysiłki zostały zauważone i docenione. Wielton to największa polska firma w branży naczepowej, zbudowana od podstaw w oparciu o polski kapitał i polską myśl technologiczną. Istnieje na rynku 20 lat i doskonale wpisuje się w sukces polskiej transformacji gospodarczej. Wielton jest przykładem – podkreślam – polskiej firmy, która może prowadzić skuteczną ekspansję zagraniczną i przejmować tak duże podmioty zagraniczne, jak francuski Fruehauf – największy producent naczep we Francji albo trzy wiodące włoskie marki naczepowe, co otwiera nam drogę do 20% udziału w rynku włoskim, powiedział Mariusz Golec, prezes Wielton SA.

Prezes zwrócił uwagę, jak ważna dla działalności firmy jest polityka innowacyjna: – Wielton to spółka, która inwestuje w nowoczesne technologie. Obecnie realizujemy kolejne projekty w obszarze innowacji, takie jak Centrum Badań i  Rozwoju w Wieluniu. Otwieramy je w ciągu miesiąca. Będzie to jeden z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie. Współpracujemy również z Politechniką Śląską, gdzie uruchamiamy patronacki kierunek studiów, na którym studenci będą uczyli się sposobów konstruowania środków transportu, co jest w Polsce rzadkością. Dzięki temu zaoferujemy klientom innowacyjne rozwiązania techniczne i nową jakość produktów. To ugruntuje naszą przewagę konkurencyjną na rynku, uzupełnił prezes Mariusz Golec.

Wielton to obecnie największy w Polsce i jeden z największych europejskich producentów naczep i przyczep. Przejęta w maju ’15 francuska spółka Fruehauf jest wiodącym producentem naczep i przyczep do pojazdów ciężarowych z 40% udziałem w segmencie rynku naczep we Francji. Fruehauf posiada zakład produkcyjny w Auxerre we Francji, a produktów trafiają na rynki europejskie, w tym głównie francuski. Z kolei w sierpniu ’15 Wielton kupił aktywa włoskiej firmy Compagnia Italiana Rimorchi, tj. włoskie marki Merker, Viberti i Cardi oraz wybrane maszyny i  urządzenia, bazy klientów i know-how produktów. Wśród zakupionych maszyn znajdują się m.in. zautomatyzowane linie spawalnicze, w pełni automatyczna linia do zabezpieczania antykorozyjnego w  technologii KTL, magazyn do wysokiego składowania oraz linie montażowe. Dzięki przejęciu aktywów we Francji i Włoszech Wielton S.A. chce osiągnąć w ciągu dwóch lat potencjał produkcyjny w wysokości ponad 16 tys. szt., a w kolejnych latach do 25 tys. szt. rocznie.

Wielton S.A. jest obecny na ponad 35 rynkach w Europie, Azji i Afryce. Odbiorcami pojazdów Wieltonu są firmy transportowe, budowlane, produkcyjne i dystrybucyjne w  kraju oraz zagraniczni dealerzy pojazdów ciężarowych i naczep, w  szczególności firmy z  Rosji, Ukrainy, Białorusi, Norwegii, Węgier, Litwy, Łotwy, Czech, Bułgarii, Rumunii, Słowacji, Estonii, Niemiec, Austrii, Francji, Holandii, Słowenii oraz Serbii, Tadżykistanu i Kazachstanu. Zarząd zakłada również ekspansję zagraniczną w Europie, szczególnie w krajach sąsiedzkich. W  planach jest ekspansja w Afryce, Azji i na Bliskim Wschodzie.

Firma prowadzi także politykę wspierania i wykorzystywania innowacji. W lutym 2015 r. Wielton S.A. decyzją ministra gospodarki uzyskał status centrum badawczo-rozwojowego, co pozwala mu działać jak jednostce naukowej i finansować prace badawczo-rozwojowe ze środków zewnętrznych, m.in. funduszy unijnych oraz środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

11 lutego br. odbędzie się otwarcie Centrum, gdzie znajdzie zatrudnienie kilkudziesięciu inżynierów, którzy będą odpowiadać za tworzenie rozwiązań minimalizujących lub eliminujących ryzyko powstania usterek w pojazdach. Spółka posiada także zamiejscowe Biuro Projektowe w Parku Naukowo-Technologicznym Technopark Gliwice, które wspiera transfer innowacyjnych technologii z Politechniki Śląskiej do biznesu i  zwiększa konkurencyjność spółki.

źródło: Wielton

AUTOR:  WNP.PL (AG)