Więcej szczegółów nt. planów współpracy Mitsubishi-Renault-Nissan

Alians Renault-Nissan i Mitsubishi Motors Corporation poinformowały o zamiarze podjęcia działań w celu przeanalizowania możliwości realizacji nowych projektów obejmujących wspólne produkty, technologie i wykorzystanie mocy produkcyjnych. Uzgodniono możliwość rozszerzenia strategicznej współpracy Nissana i Mitsubishi Motors na Alians Renault-Nissan.
Koncerny Nissan i Mitsubishi Motors planują ekspansję istniejącej spółki joint-venture NMKV w celu opracowania i wprowadzenia na rynek światowy nowego samochodu osobowego z segmentu małych aut, w tym wersji z napędem elektrycznym. Auto ma byc zaprojektowane z wykorzystaniem stworzonej wspólnie płyty podłogowej kei car, popularnej na rynku japońskim. Szczegóły dotyczące produktów, całości produkcji i rynków docelowych zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

Alians Renault-Nissan i Mitsubishi Motors Corporation potwierdziły ponadto zamiar wspólnego wykorzystania technologii i środków wytwórczych do produkcji pojazdów z napędem elektrycznym i płyt podłogowych najnowszej generacji. Na podstawie kierunku rozmów podjętych przez firmy Renault i Mitsubishi Motors należy się spodziewać, że pierwsze dwa modele sedanów zostaną wprowadzone na rynek pod marką Mitsubishi w oparciu o auta z gamy Renault. Kolejne, uzupełniające badania możliwości współpracy w ramach innych projektów zostaną podjęte na dalszym etapie rozmów.

Pierwszy sedan byłby przeznaczony na rynek segmentu D USA i Kanady. Produkcja zostanie powierzona południowokoreańskiemu zakładowi Renault-Samsung w Busan. Drugi sedan ma trafić na światowy rynek segmentu C. Decyzja na temat wyboru zakładu produkcyjnego nie została dotychczas podjęta – rozmowy trwają.

Nissan i Mitsubishi Motors są współwłaścicielami spółki joint-venture NMKV, utworzonej w czerwcu 2011 r. dla potrzeb zaprojektowania modeli „kei car” dla obu marek. Sprzedaż pierwszych aut – Nissana Dayz i Mitsubishi eK – rozpoczęto w Japonii w tym roku. Produkcję samochodów obu marek zapewnia japoński zakład Mitsubishi Mizushima.

Alians Renault-Nissan to sojusz strategiczny. Firmyh wspólnie sprzedają 10% wszystkich samochodów na świecie, a nawiązały strategiczną współpracę w 1999 r. W roku 2012 sprzedały wspólnie 8,1 mln samochodów w blisko 200 krajach. Sojusz rozpoczął strategiczną współpracę z licznymi producentami samochodów, w tym z niemieckim Daimlerem i chińskim Dongfeng, jak również z producentami regionalnymi, takimi jak Ashok Leyland w Indiach.

Mitsubishi Motors Corporation jest światowym producentem samochodów, zajmującym się sprzedażą i serwisem szerokiej gamy pojazdów, obejmującej małe samochody, minivany, SUV-y, pickupy i sedany, na rynkach niemal 160 krajów. W 2009 r. firma wprowadziła na rynek elektryczny model i-MiEV, zasilany akumulatorami, w ramach realizowanej przez koncern misji oferowania klientom bardziej ekologicznych środków transportu.

źródło: Renault

AUTOR: WNP.PL (AG)