W sierpniu Audi kontynuowało wzrostową tendencję sprzedażową

W sierpniu 2018, w porównaniu z sierpniem 2017, Audi przebiło swoje wyniki sprzedażowe aż o 10,9 procent. Na całym świecie sprzedało 153 900 samochodów segmentu premium. Sprzedaż najwyraźniej skoczyła w górę w Europie – o 21,5 procent. Na Starym Kontynencie największy wpływ na świetne wyniki handlowe miała wyprzedaż wyprodukowanych wcześniej aut, związana z przejściem na cykl WLTP oraz z wymianą modelową. W ubiegłym miesiącu wzrosty zanotowały również Chiny – o 6 procent oraz region Ameryki Północnej – o 5,1 procent. Od stycznia, Audi dostarczyło do rąk klientów ponad 1 268 550 samochodów, co przekłada się na wzrost o 5,5 procent.
„Ponowny wzrost dostaw odzwierciedla atrakcyjność marki Audi. Jednak my już teraz staramy się skupiać na nadchodzących, niewątpliwie trudnych miesiącach. Będziemy w nich kontynuować przechodzenie na cykl WLTP oraz utrzymywać inicjatywę modelową” – mówi Bram Schot, tymczasowy prezes zarządu AUDI AG oraz szef marketingu i sprzedaży. „Ponadto w najbliższym czasie rozpoczynamy zupełnie nową erę naszego przedsiębiorstwa. Erę mobilności elektrycznej i pierwszego w pełni elektrycznego modelu z Ingolstadt – Audi e-tron.” Audi e-tron będzie świętowało swoją światową premierę już 17 września w San Francisco. Do roku 2025 w gamie pojazdów spod znaku czterech pierścieni znajdzie się ponad dwadzieścia zelektryfikowanych modeli.

Miesięczna sprzedaż Audi w Ameryce Północnej zamknęła się liczbą 25 400 dostarczonych do rąk klientów pojazdów – to wzrost o 5,1 procent. Licząc od początku roku, wynik odnotowany w tym regionie to 183 550 sprzedanych, nowych samochodów, więcej o 4,6 procent licząc rok do roku. W Stanach Zjednoczonych cały czas najbardziej popularne są Audi typu SUV. Tylko w ubiegłym miesiącu popyt na tego typu sportowo-offroadowe auta wzrósł o 20,9 procent. Szczególną uwagą kupujących cieszyło się Audi Q5. Sprzedaż tego modelu w sierpniu wzrosła o 42,9 procent, do 6812 egzemplarzy. Ponadto licząc od początku tego roku, około jedna trzecia wyprodukowanych przez Audi modeli Q7 trafiła do amerykańskich klientów. Biorąc pod uwagę całą gamę modelową, popyt na samochody marki Audi w Stanach Zjednoczonych podskoczył w sierpniu o 5,5 procent do 20 907 aut.

W Europie Audi zdaje się korzystać z nadzwyczajnych efektów wyprzedaży modeli ze stanów magazynowych, która powiązana jest z przejściem koncernu na cykl testowy WLTP oraz z inicjatywą modelową. Sprzedaż na Starym Kontynencie wzrosła aż o 21,5 procenta, do 60 200 egzemplarzy. W miarę wyprzedawania stanów magazynowych, wpływ tego trendu na wyniki handlowe maleje. Założenia nowego cyklu testowego WLTP weszły w życie 1 września. Od tego dnia producenci mogą wprowadzać na rynek samochody testowane według założeń poprzedniego cyklu NEDC tylko po otrzymaniu specjalnych zezwoleń wynikających z przepisów prawnych poszczególnych państw.

W sierpniu odnotowano mocne wzrosty na trzech głównych z punktu widzenia Audi rynkach. W Wielkiej Brytanii sprzedaż wzrosła o 19,5 procent do 7523 samochodów, w Hiszpanii o 66,1 procent do 5305 aut, a w Niemczech o 17,7 procent, do 22 216 pojazdów.

Rynek w Polsce rósł jeszcze bardziej dynamicznie. W sierpniu nad Wisłą zarejestrowano 1649 egzemplarzy nowych Audi. To o 58,41 procent więcej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego. Od początku roku ilość rejestracji samochodów spod znaku czterech pierścieni wzrósł w naszym kraju do 10 911 aut, co jest wynikiem o 30,36 procent lepszym od wyniku pierwszych ośmiu miesięcy roku 2017.

W Chinach, w ubiegłym miesiącu Audi odnotowało największe wzrosty w segmencie aut kompaktowych. Tamtejsi dealerzy przekazali klientom kluczyki do 8299 sztuk modelu Audi A3, co przełożyło się na wzrost rok do roku rzędu 15,3 procent. 14 857 chińskich klientów wybrało w sierpniu model A4 (wzrost o 29,5 procent), który podobnie jak A3 jest również produkowany w Państwie Środka. Sprzedaż wszystkich modeli Audi w Chinach w sierpniu podskoczyła o 6 procent, do 57 453 aut. W ten sposób koncern odnotował najlepszy handlowo sierpień od momentu rozpoczęcia działalności na chińskim rynku. Biorąc pod uwagę całe ostatnie osiem miesięcy, Audi ustanowiło kolejny rekord: 417 234 sprzedane samochody, wzrost o 15,8 procent.

Źródło: AUDI