VW AG: wzrosty mimo kłopotów

W 2015 roku koncern Volkswagen wydał na całym świecie ponad 9,93 miliona samochodów.

– Prawie dziesięć milionów sprzedanych aut to w obliczu utrzymującej się trudnej sytuacji na niektórych rynkach, a także ze względu na sprawę z silnikami Diesla trwającą od ostatniego kwartału 2015 roku, świetny wynik, powiedział Matthias Müller, prezes Volkswagen AG. I odał: – Na sprzedaży aut naszego koncernu mocno odbiła się trudna sytuacja na rynkach w Brazylii i Rosji, a w Europie sprzedaż wzrosła. Także w całym regionie Ameryki Północnej i w USA odnotowaliśmy dalszy wzrost.

W roku 2016 wyzwania, wg Müllera, nie będą mniejsze. – Z jednej strony, jako koncern działający na całym świecie nadal będziemy konfrontowani z trudną sytuacją na wielu rynkach, z drugiej zaś chcemy przygotować i przygotujemy koncern na wyzwania, jakie niesie przyszłość.

Oznacza to nie tylko konieczność przezwyciężenia kryzysu, lecz przede wszystkim dokonanie zasadniczych zmian w koncernie. Müller stwierdził dalej: – Pracujemy teraz nad naszą „strategią 2025”, która dla mnie jest najważniejszym krokiem na drodze ku uczynieniu Volkswagena nowoczesnym przedsiębiorstwem.

W minionym roku w regionie Europy Zachodniej nowy samochód koncernu Volkswagen odebrało 3,43 mln klientów, oznacza to wzrost o 4,8%. Sprzedaż w Niemczech do końca roku rozwijała się pozytywnie (+ 4%). Koncern VW odnotował także wzrosty na innych rynkach Europy Zachodniej – przede wszystkim w Hiszpanii (+16,1%) oraz we Włoszech (+8,8%). Na rozwój w Europie Środkowej i Wschodniej nadal niekorzystny wpływ miała sytuacja w Rosji (-36,8%). W Polsce zarejestrowano 96 276 samochodów marek zrzeszonych w Grupie VW. To o 8 423 auta więcej niż w 2014 r., co przekłada się na wzrost o 9,59%. Łącznie w całym regionie Europy po raz pierwszy w ciągu jednego roku sprzedano ponad 4 mln samochodów koncernu Volkswagen.

W 2015 roku przedsiębiorstwo odnotowało również wzrost w Ameryce Północnej, gdzie wydano 931 800 aut. Najwięcej, bo 607 100, sprzedano w USA, co oznacza wzrost o 1,2%. W kryzysowym regionie Ameryki Południowej sprzedaż nadal malała (-29,8%). Najbardziej odbił się na niej spadek sprzedaży w Brazylii, w której nabywców znalazło 389 900 samochodów.

W regionie Azji i Pacyfiku w ciągu dwunatu miesięcy sprzedano 3,93 mln aut. Z tej liczby w Chinach, które są dla koncernu największym pojedynczym rynkiem, zbyt znalazło 3,55 mln samochodów.

źródło: VW AG

AUTOR:  WNP.PL (AG)