Volvo przedstawia we Wrocławiu nowe dalekobieżne autobusy turystyczne klientom z Europy Centralnej i Wschodniej

Volvo przedstawia swoją całkowicie nową platformę dla autobusów turystycznych i liniowych ponad 160 klientom z Europy Centralno-Wschodniej na wydarzeniu organizowanym 25 i 26 października 2018 we Wrocławiu – mieście, gdzie znajduje się największa fabryka autobusów Volvo w Europie.

Nowa platforma autobusów Volvo 9900 dla ruchu turystycznego i liniowego została wprowadzona w tym roku i jest oparta na pracy polskich inżynierów z wrocławskiej fabryki Volvo. Dzięki efektownemu wzornictwu, aerodynamice oszczędzającej paliwo i bezpieczeństwu na najwyższym poziomie, Volvo jako – producent autokarów premium robi kolejny wielki krok naprzód.  Asortyment obejmuje dwa modele: luksusowe Volvo 9900 i wszechstronne Volvo 9700.

Teraz nowe autobusy turystczne zostaną zaprezentowane szerokiej grupie ponad 160 klientów – właścicieli firm transportowych, operatorów turystycznych, biur podróży z Polski, Czech, Słowacji, Węgier, Estonii, Łotwy, Chorwacji, Słowenii, Czarnogóry i Serbii.

Uroczystość odbywa się we Wrocławiu, gdzie ulokowana jest największa europejska fabryka Volvo Buses i obejmie prezentację produktu i oferty, jazdy testowe pozwalające klientom doświadczyć, jak działają rozwiązania Volvo oraz zwiedzanie linii produkcyjnej, na której produkowane są autobusy turystyczne 9000. Volvo Buses zaprezentuje również Volvo Bus Care, kompleksowe rozwiązanie obejmujące pojazdy, usługi i finansowanie, opracowane, aby ułatwić działalność klientom.

„Jestem niezmiernie dumny, że mogę zaprezentować naszą nową platformę autokarową klasy premium naszym klientom z Europy Centralno-Wschodniej. Zrealizowaliśmy największy od kilku dekad program modernizacji europejskiej gamy naszych autokarów. Zmiany objęły wszystko: od konstrukcji i właściwości jezdnych pojazdu, po ich całkowicie nowy, współczesny styl. To nowa platforma dla autobusów turystycznych budowanych według integralnej koncepcji. Jestem przekonany, że nasi klienci i ich pasażerowie docenią rezultaty naszej pracy i z entuzjazmem powitają nowe pojazdy – mówi Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.

„Europa Centralno-Wschodnia to bardzo ważny region dla Volvo Buses. Ogromnie cieszymy się, że tak wielu naszych klientów przyjęło zaproszenie na wydarzenie we Wrocławiu, na którym prezentujemy naszą wyjątkową gamę autobusów turystycznych. Wierzymy, że kompleksowa prezentacja zupełnie nowego produktu, w tym jazdy testowe i zwiedzanie fabryki, a także szczegółowe informacje na temat pakietów serwisowych i finansowania, zostaną docenione przez naszych klientów”, mówi Fredrik Röstad, Szef Regionu Europy Centralno-Wschodniej, Volvo Buses.

Obydwa modele – Volvo 9900 i Volvo 9700 charakteryzują się dynamicznie zaprojektowanym wyglądem zewnętrznym z wyraźnymi liniami, gładkimi bokami i zaokrąglonymi narożnikami, co zapewnia niski opór powietrza. Nowa linia bocznych okien w kształcie litery „Z” w połączeniu z pochyłą podłogą Volvo 9900 to zupełnie nowe wzornictwo autokarów.

Ponieważ w przewozach turystycznych i liniowych duży nacisk kładzie się na zapewnienie pasażerom przyjemnej podróży, Volvo Buses zainwestowało znaczne środki w rozwiązania zwiększające komfort, takie jak ergonomicznie zaprojektowane fotele pasażerskie oraz dobrze izolowane wnętrze o niskim poziomie hałasu. System klimatyczny został poddany znacznemu rozwojowi w celu zapewnienia jednolitej i przyjemnej temperatury w całym autobusie, niezależnie od warunków zewnętrznych.

Wewnątrz pojazdów zespół projektantów skoncentrował się na jakości wizualnej i dotykowej. Pasażerowie natrafiają na harmonijną, dobrze wyważoną paletę barw i gustowne kombinacje tkanin i skór z detalami podkreślonymi w metalu.

Nowy Volvo 9900 oferuje wyjątkowo wysoki poziom podłogi i duże szklane okna, które zapewniają niezwykle dobrą widoczność zarówno z przodu, jak i z boku. Wewnętrzny dach jest o osiem centymetrów wyższy niż wcześniej, a prostsze przejście między ścianami a dachem tworzy wrażenie przewiewności i znacznie większego poczucia przestrzeni. Wszechstronne Volvo 9700 jest dostępne z szeroką gamą wyposażenia alternatywnego dla przewozów liniowych i czarterowych na trasach o średnim zasięgu lub w przewozach w klasie premium.

Zintegrowane środowisko pracy kierowcy, wyposażone w nową kierownicę i oprzyrządowanie, daje kierowcy odpowiednie warunki do efektywnej i niezakłóconej pracy. Jazda jest łatwiejsza dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości pojazdu, który zapewnia doskonałą stabilność i manewrowość – właściwości, które są jeszcze bardziej ulepszone dzięki systemowi Volvo Dynamic Steering.

Nowa seria 9000 pozostaje wierna dziedzictwu Volvo, a technologia sprawia, że są to jedne z najbezpieczniejszych autokarów na rynku. Zarówno Volvo 9700 jak i Volvo 9900 są wyposażone w kompleksowy zestaw rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa aktywnego i biernego. Wśród nowych funkcji są m.in. solidniejsza ochrona przed zderzeniem czołowym  (FIP) oraz system ostrzegania kierowcy, który monitoruje ruchy pojazdu i wysyła ostrzeżenia, jeśli kierowca jest zmęczony lub nie koncentruje się na drodze.

Niski opór powietrza i mniejsza masa autobusów umożliwiają zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 nawet o cztery procent. A dzięki opcjonalnemu układowi dynamicznego opuszczania podwozia i układowi Volvo I-See* potencjalne oszczędności są jeszcze większe.

Fakty o nowym Volvo 9900 i 9700

Volvo 9900
Wysokość 3,85 m. Długość 12/13/14 m. Osie 4×2/6×2. Amfiteatralna podłoga

Volvo 9700

Wysokość, 3,65 m. Długość 12/13/14 m. Osie 4×2/6×2.

Układ napędowy: Volvo D11 Euro 6 z 430/460 KM, I-Shift (*I-See optymalizuje zmiany biegów w zależności od topografii).

Korpus: Nowo opracowana struktura antykorozyjna. Dach o konstrukcji warstwowej daje autobusowi niską wagę i niski środek ciężkości.

Oba modele można dostosować do indywidualnych potrzeb klienta, wybierając z szerokiej gamy rozwiązań pakietowych i opcji.


Więcej informacji:

Volvo Polska

Volvo Polska to część Grupy Volvo – jednego z wiodących światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz systemów napędowych do łodzi motorowych i urządzeń przemysłowych. W Polsce Volvo obecne jest od lat 70-tych. Na początku lat 90-tych Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. W 1996 roku otwarto fabrykę autobusów, a kolejne lata zaowocowały rozwojem firmy i rozszerzeniem zakresu jej działalności. Obecnie firma Volvo Polska obejmuje: fabrykę autobusów, a także organizacje sprzedaży autobusów, samochodów ciężarowych i maszyn budowlanych oraz globalne centra dostarczające usługi biznesowe w takich sektorach, jak IT, finansowy i HR.


Polska fabryka Volvo

Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy.

W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjna produkcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid oraz najnowszy model – w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric. W Europie zelektryfikowane autobusy Volvo stanowią część transportu zbiorowego w wielu miastach, między innymi w Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Luksemburgu, Austrii, Holandii i innych. Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.

Więcej informacji można znaleźć na naszej stronie  internetowej: http://www.volvobuses.com oraz na www.volvobuses.pl