Volvo podsumowało 2014 rok w Polsce. Szwedzki producent twierdzi, że zanotował najwyższą w historii sprzedaż aut nowych, używanych, części i akcesoriów.
Od stycznia do grudnia 2014 zarejestrowano w Polsce 5835 aut marki Volvo. W opinii przedstawicieli szwedzkiej marki to oznacza 19 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu do 2013 roku.
1405 z kratką, 4430 – bez
W ubiegłym roku cała branża motoryzacyjna skorzystała na przepisach przejściowych dotyczących podatku VAT, które sprawiły, że na 3 miesiące powróciły samochody z tzw. kratką. Spośród przedstawicieli segmentu premium, to właśnie Volvo było liderem sprzedaży takich aut. Należy jednak zaznaczyć, że samochody z homologacją ciężarową stanowiły tylko jedną czwartą sprzedaży rocznej, co oznacza, że dobrze wykorzystaliśmy pozostały okres – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.
Wzrost sprzedaży o jedną piątą
Volvo odnotowało 19 proc. wzrost sprzedaży (liczony według rejestracji) i był on wyższy niż wzrost całego rynku aut osobowych, który urósł o 12,96 proc. Udziały rynkowe Volvo urosły z 1,7 proc. w 2013 do 1,79 proc. w 2014 roku.
Przedstawiciele skandynawskiego producenta podkreślają, że w badaniach satysfakcji obsłużonych klientów polski oddział Volvo otrzymał najwyższe noty na świecie spośród wszystkich przedstawicielstw tej szwedzkiej marki.
Na całym świecie sprzedaż Volvo osiągnęła poziom 465 000 pojazdów. Nigdy dotąd, nawet w okresie największej koniunktury na rynku amerykańskim, Volvo tyle nie sprzedawało. Dzięki nowemu modelowi XC90 w 2015 roku sprzedaż Volvo po raz pierwszy powinna przełamać barierę pół miliona aut.
Wzrost sprzedaży nowych samochodów ma pozytywny wpływ na pozostałe nasze obszary działalności. W tym roku sprzedaliśmy w sieciach dealerskich ponad 1500 samochodów używanych oraz odnotowaliśmy najwyższe w historii wyniki sprzedaży części (plus 1,7 proc.) i akcesoriów (plus 4,4 proc.) w stosunku do 2013 roku. To naturalne zjawisko, ponieważ więcej sprzedanych aut oznacza więcej przeglądów, wymian opon i dokupionego wyposażenia dodatkowego – dodaje Arkadiusz Nowiński.
Plany Volvo w Polsce
Najważniejszą nowością będzie nowy SUV – XC90. Do oferty dołączony zostanie także V60 Cross Country i S60 Cross Country. Każdy z tych samochodów będzie miał ponad 20 cm prześwit podwozia i będzie dostępny także z napędem na cztery koła w wersji benzynowej i wysokoprężnej.
W drugim kwartale Volvo wprowadzi nowe silniki benzynowe T3 o pojemności 1.5 i 2.0 o mocy 150 KM. Będą to czterocylindrowe jednostki własnej konstrukcji dostępne zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i z automatem.
Do oferty dołączą nowe, dwulitrowe czterocylindrowe silniki D2 120 KM i D3 150 KM, które zastąpią starsze jednostki D2 1.6 115 KM i D3 2.0 136 KM. Wzrośnie moc silników D4 ze 181 do 190 KM, a w XC60 D5 AWD z 215 KM na 225 KM.