Uruchomienie fabryki Audi w Meksyku

Uruchomienie fabryki Audi w MeksykuAudi konsekwentnie rozbudowuje swoją światową sieć produkcyjną, kontynuując kurs globalnego rozwoju.

W ostatni piątek, zarząd Audi AG otworzył uroczyście pierwszą fabrykę czterech pierścieni na kontynencie północnoamerykańskim. W meksykańskim mieście San José Chiapa w stanie Puebla, koncern produkuje teraz nową generację modelu Audi Q5. Moce produkcyjne fabryki to blisko 150 000 SUV-ów segmentu premium rocznie. W Audi México powstało w ten sposób 4200 nowych miejsc pracy.

Audi AG, jako pierwszy producent samochodów segmentu premium, postawiło na lokalizację nowej fabryki w Meksyku. „Zbudowanie i uruchomienie zakładu w Meksyku, to milowy kamień w historii naszego przedsiębiorstwa i ważny krok do dalszego umiędzynarodowienia produkcji. Fabryka ta jest jedną z najnowocześniejszych na kontynencie amerykańskim. To również miejsce, z którego eksportować będziemy samochody na rynki całego świata” – mówi prof. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. Meksyk ma dwanaście umów wolnego handlu z ponad 50 krajami i dzięki temu oferuje doskonałe warunki ekonomiczne do umiejscowienia w nim produkcji. To prawdziwe zagłębie wytwarzania samochodów i samochodowych części.

Wraz z innymi członkami zarządu Audi AG: prof. dr Hubertem Waltlem (produkcja i logistyka oraz przewodniczący rady nadzorczej Audi México), prof. h.c. Thomasem Sigi (personel i organizacja) i dr Berndem Martensem (zakupy) oraz z gubernatorem stanu Puebla, Rafaelem Moreno Valle i z burmistrzem San José Chiapa Josué Martínez Santosem, Stadler dał sygnał do oficjalnego rozpoczęcia produkcji nowego Audi Q5. „Ta fabryka jest dla nas czymś więcej niż finansową inwestycją o wartości ponad miliarda euro. Jest przede wszystkim docenieniem i powiązaniem naszej przyszłości z tą lokalizacją i z ludźmi, z którymi ją stworzyliśmy” – mówi Stadler.

„Nasz zakład w Meksyku to sztandarowy przykład Audi Smart Factory. Jest pierwszą fabryką zaplanowaną i uruchomioną całkowicie wirtualnie – symulując najpierw wszystkie procesy w komputerze” – mówi członek zarządu Audi ds. produkcji, Hubert Waltl. „ To pozwoliło nam zoptymalizować łańcuch produkcyjny, a co za tym idzie, mogliśmy uruchomić ją o 30 procent szybciej niż inne fabryki.” To najprawdopodobniej rekord w branży motoryzacyjnej.

Podczas planowania fabryki, Audi wykorzystało całą gamę najnowszych rozwiązań technicznych. Zakład powstał najpierw w przestrzeni wirtualnej, w której znajdujący się w różnych miejscach projektanci, mogli pracować jednocześnie nad strukturą zakładu. W rezultacie tak prowadzonych prac projektowych, na powierzchni 400 hektarów, w rekordowym czasie tylko trzech i pół roku, Audi zbudowało kompletną fabrykę samochodów z tłocznią elementów, halą do produkcji karoserii, lakiernią i linią montażu. Najnowocześniejsze urządzenia produkcyjne i dokładnie zaplanowana logistyka, dają moce produkcyjne rzędu 150 000 egzemplarzy Audi Q5 rocznie. Ponadto dzięki różnym systemom oczyszczania wody i zastosowaniu nowych technik lakierniczych, zakład nie będzie wytwarzał ścieków. Nowe urządzenia znacznie redukują zużycie wody, gazu i prądu i pozwalają produkować ze znaczną oszczędnością materiałów.

Dodatkowo, w bezpośredniej bliskości fabryki powstał park logistyczny dla poddostawców. W momencie rozpoczęcia produkcji Audi Q5, osiedliło się tam siedmiu dostawców i usługodawców logistycznych. Park JIS (just in sequence – dostarczanie towaru na linię produkcyjną w odpowiedniej kolejności), zapewnia krótkie drogi transportu z hal magazynowych do działu produkcji i umożliwia terminową dostawę części. W momencie rozpoczęcia produkcji, przedsiębiorstwo ponad 70 procent części pozyskuje z obszaru NAFTA, a na dłuższą metę planuje zwiększyć ten udział. Części do Audi Q5 dostarcza ponad 100 firm zlokalizowanych w Meksyku.

Koncern podkreśla również swą społeczną odpowiedzialność, wspierając lokalne społeczności. Audi México zatrudniło ponad 3300 osób z najbliższej okolicy. W nowym centrum szkoleniowym przygotowuje też nowych pracowników do ich przyszłych zadań. Do dziś odbyło się tam około 5300 szkoleń. Poza tym, ponad 750 meksykańskich specjalistów szkoliło się już wcześniej w niemieckich zakładach Audi, pod okiem doświadczonych opiekunów. Szerokie możliwości przyłączenia się do Audi México mają również ludzie młodzi. Firma oferuje im m.in. system podwójnego kształcenia z około 80 miejscami rocznie, program praktyk, program stypendiów EMA (Estudiantes Mexicanos en Alemania) czy nowy „Programa de Especialistas” – program kwalifikacji dla początkujących i dla kandydatów z pierwszymi doświadczeniami w zawodzie.

Nowe Audi Q5 łączy sportowe cechy limuzyny Audi z wszechstronnym charakterem i elastycznie komponowanym wnętrzem. SUV spod znaku czterech pierścieni wyznacza nowe standardy w takich dziedzinach jak: connectivity, wydajność czy systemy wsparcia kierowcy. Do tej pory Audi przekazało klientom na całym świecie niemal 1,6 milionów egzemplarzy modelu Q5. To samochód odnoszący największe sukcesy w segmencie SUV-ów klasy premium. Audi Q5 produkowane jest również w Chinach i w Indiach, z przeznaczeniem na rynki lokalne.

Źródło: www.mototarget.pl