Trwa rynkowa wspinaczka Opla

Opel utrzymuje pozytywny trend. Producent sprzedał w kwietniu ok. 92 700 pojazdów w całej Europie, co stanowi wzrost o ok. 3 600 szt. (+4%). Ponadto Opel lekko zwiększył udział w rynku europejskim do 5,64%.

Wzrost uzyskano w szczególności dzięki wynikom osiągniętym w Niemczech. Na rodzimym rynku, Opel sprzedał w kwietniu o ok. 7% wiecej pojazdów. Udział firmy w rynku wyniósł 7,26% najwięcej od 2011 r. Firma poprawiła także wyniki sprzedaży, m.in. w Turcji (+68%), Irlandii (+42%), Grecji (+34%) i Polsce (+24%). Producent samochodów z siedzibą w Rüsselsheim zwiększył swoją sprzedaż łącznie w 19 krajach.

W okresie od stycznia do kwietnia sprzedaż firmy Opel wzrosła o 3,3%, podczas gdy europejski rynek motoryzacyjny ogółem odnotował wzrost o 2,6%.

W dalszym ciągu dużą popularnością wśród nabywców cieszy się Opel Mokka – jego sprzedaż w kwietniu wzrosła o niemal 30%. Liczba nowych rejestracji Corsy zwiększyła się o 20%. Opel zdobył ponad 200 tys. zamówień na swój najlepiej sprzedający się miejski samochód. Sprzedaż lekkich pojazdów użytkowych Vivaro i Movano rosła szybciej – odpowiednio o 30,5 i 32,5%.

Firma spodziewa się dalszego wzrostu po wprowadzeniu modelu KARL oraz nowej Astry, która zaprezentowana zostanie we wrześniu podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie.

Opel realizuje obecnie największą ofensywę produktową w swojej historii. Do 2018 r. producent wprowadzi na rynek 27 nowych modeli i 17 nowych silników.

źródło: Opel

AUTOR:  WNP.PL (AG)