Toyota sprzedała w 2017 roku 1,52 mln hybryd, o 8% więcej w stosunku do 2016 roku. W ten sposób Toyota zrealizowała jeden z celów planu Environmental Challenge 2050 o 3 lata wcześniej niż pierwotnie zakładano. Do dziś Toyota dostarczyła klientom łącznie 11,45 mln zelektryfikowanych samochodów.
Toyota Motor Corporation ogłosiła, że w 2017 roku przekroczyła granicę 1,5 miliona hybryd sprzedanych w ciągu roku. Był to jeden z celów założonych w strategii Toyota Environmental Challenge 2050 – koncern planował go osiągnąć do 2020 roku. Łącznie w ciągu 20 lat od premiery Priusa Toyota sprzedała 11,45 mln samochodów hybrydowych na świecie, co przełożyło się na redukcję emisji CO2 o 85 milionów ton w porównaniu do sytuacji, gdyby wszystkie te samochody miały konwencjonalne silniki spalinowe.
“Wystarczyło tylko 20 lat, aby sprzedaż zelektryfikowanych samochodów wzrosła z 500 aut rocznie w jednym kraju do 1,5 miliona pojazdów w ponad 90 krajach” – powiedział Shigeki Terashi, wiceprezydent Toyota Motor Corporation. – „Nasi klienci swoimi wyborami potwierdzają jakość, trwałość i niezawodność produkowanych przez nas hybryd. Dzięki nim mogliśmy zbudować solidną podstawę do dalszej rozbudowy gamy masowo produkowanych zelektryfikowanych aut”.
W ciągu 20 lat od premiery Priusa – pierwszego masowo produkowanego samochodu hybrydowego – Toyota nieustannie pracuje nad doskonaleniem i rozwijaniem technologii zelektryfikowanych napędów. W 2014 roku zadebiutowała Toyota Mirai, samochód elektryczny na wodorowe ogniwa paliwowe. Dwa lata później w salonach pojawił się Prius czwartej generacji, a w 2017 roku Toyota rozpoczęła sprzedaż Priusa Plug-in Hybrid drugiej generacji.
Toyota zamierza w szybkim tempie rozszerzyć gamę zelektryfikowanych samochodów ora wybór alternatywnych napędów. W 2020 roku firma rozpocznie masową produkcję samochodów elektrycznych na baterie – najpierw w Chinach i Indiach, następnie w Japonii, Europie i Stanach Zjednoczonych. Jednocześnie Toyota będzie nadal zwiększać sprzedaż hybryd na rynkach rozwijających się, aby systematycznie redukować średnią emisję CO2 swoich samochodów sprzedawanych na świecie. Na początku przyszłej dekady Toyota wprowadzi na rynek 10 modeli elektrycznych zasilanych bateriami, zaś począwszy od 2025 roku każdy model Toyoty będzie zelektryfikowany lub będzie miał przynajmniej jeden alternatywny napęd w cenniku. Planowane zwiększenie różnorodności oferty samochodów z alternatywnymi napędami służy realizacji planu Environmental Challenge 2050.
Ogłoszona w październiku 2015 roku długofalowa strategia Toyota Environmental Challenge 2050 zawiera 6 głównych celów służących transformacji działalności firmy w taki sposób, aby bilans jej wpływu na środowisko był pozytywny. Pierwszy z nich zakłada redukcję do 2050 roku średniej emisji CO2 nowych samochodów sprzedawanych na całym świecie o 90 procent w stosunku do 2010 roku. Aby to osiągnąć, Toyota przyjęła 4 średnioterminowe cele:
- Do 2020 roku osiągnąć roczną sprzedaż hybryd na poziomie 1,5 miliona oraz łączną liczbę 15 milionów;
- Zredukować do 2020 roku średnią emisję CO2 nowych samochodów o ponad 22% w porównaniu do 2010 roku;
- Rozpocząć w 2017 roku sprzedaż miejskich autobusów na ogniwa paliwowe, koncentrując się najpierw na Tokio. Wprowadzić do tokijskiej komunikacji miejskiej ponad 100 tych autobusów przed Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi 2020;
- Uzyskać do 2020 roku roczną sprzedaż 30 000 samochodów na wodór. W Japonii osiągnąć miesięczną sprzedaż 1 000 samochodów na ogniwa paliwowe.
Źródło: www.mototarget.pl