Toyota przystąpiła do porozumienia mającego na celu szybszą budowę stacji wodorowych w Japonii

Toyota, Air Liquide Japan i 9 innych japońskich przedsiębiorstw podpisały memorandum o wspólnej budowie kolejnych stacji tankowania wodoru w Japonii. Do 2020 roku w tym kraju ma powstać 160 takich stacji.

Porozumienie ma na celu przyspieszenie budowy stacji wodorowych w Japonii na wczesnym etapie komercjalizacji samochodów na ogniwa paliwowe. Jest to odpowiedź na wprowadzenie strategicznego planu japońskiego rządu („Strategic Roadmap for Hydrogen and Fuel Cells”2), który zakłada, że do 2020 roku w Japonii będzie działało 160 stacji wodorowych, a na drogach znajdzie się 40 tys. aut na ogniwa paliwowe.

Przedstawiciele japońskich przedsiębiorstw są zdania, że na wczesnym etapie komercjalizacji wodoru w motoryzacji firmy inwestujące w tę technologię powinny ze sobą współpracować, a każdy podmiot powinien wykonać swoją część wspólnego programu. Dzięki strategicznej budowie stacji tankowania wodoru zwiększy się zainteresowanie klientów samochodami na ogniwa paliwowe i wzrośnie liczba zamówień na te auta.

Członkowie porozumienia rozważają powołanie nowej spółki w 2017 roku. Jej zadaniem byłaby systematyczna budowa stacji wodorowych, wprowadzenie samochodów na ogniwa paliwowe do szerokiego użytku oraz uzyskanie niezależności finansowej przez stacje tankowania poprzez redukcję kosztów i zwiększenie wydajności. Współpraca obejmuje także przegląd rządowych regulacji w tej dziedzinie.

Toyota jest producentem napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi sedana Mirai, który zadebiutował na japońskim rynku w 2014 roku. Samochód nie emituje żadnych niepożądanych substancji, ma zasięg od 550 do 750 km na jednym tankowaniu, natomiast czas tankowania wynosi około trzech minut. Model jest dostępny w Japonii, USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Danii, Belgii, Norwegii i Holandii.

1 Memorandum zostało podpisane przez prezydentów firm Toyota Motor Corporation (prezydent Akio Toyoda), Nissan Motor Co., Ltd. (prezydent Hiroto Saikawa), Honda Motor Co., Ltd. (prezydent Takahiro Hachigo), JXTG Nippon Oil & Energy (prezydent Tsutomu Sugimori), Idemitsu Kosan Co., Ltd. (prezydent Takashi Tsukioka), Iwatani Corporation (prezydent Mitsuhiro Tanimoto), Tokyo Gas Co., Ltd. (prezydent Michiaki Hirose), Toho Gas Co., Ltd. (prezydent Yoshiro Tominari), Air Liquide Japan Ltd. (prezydent Shiro Yahara) Toyota Tsusho Corporation (prezydent Jun Karube) and Development Bank of Japan Inc. (prezydent Masanori Yanagi). 2 Dokument japońskiego Ministerstwa Ekonomii, Handlu i Przemysłu z 23 czerwca 2014 roku.

Źródło:www.mototarget.pl