Toyota najbardziej wartościową marką motoryzacyjną

Piętnaście firm motoryzacyjnych znalazło się wśród 100 najcenniejszych marek świata według rankingu „Best Global Brands”. W pierwszej dziesiątce obecna jest jednak tylko jedna – Toyota.

„Best Global Brands” to coroczny ranking 100 najbardziej wartościowych marek świata. Powstaje w oparciu o wyniki finansowe firm, udział marek w generowaniu zysków oraz ich atrakcyjność w oczach konsumentów. Ranking ten przygotowywany jest przez firmę konsultingową Interbrand, zajmującą się badaniem wartości marek.

W najnowszym rankingu „Best Global Brands 2015” znalazło się 15 firm motoryzacyjnych. Najwyżej została wyceniona Toyota (6 miejsce, wartość 49 048 mld USD), wyprzedzając koncern BMW (11 miejsce, wartość 37 212 mld USD) oraz koncern Mercedes-Benz (12 miejsce, wartość 36 711 mld USD). Na dalszych miejscach znalazły się: Honda (19 miejsce, wartość 22 975 mld USD), Volkswagen (35 miejsce, wartość 12 545 mld USD.), Ford (38 miejsce, wartość 11 578 mld USD.), Hyundai (39 miejsce, wartość 11 293 mld USD.), Audi (44 miejsce, wartość 10 328 mld USD.), Nissan (49 miejsce, wartość 9 082 mld USD), Porsche (56 miejsce, wartość 8 055 mld USD), KIA (74 miejsce, wartość 5 666 mld USD), Harley-Davidson (79 miejsce, wartość 5 460 mld USD), Chevrolet (85 miejsce, wartość 5 133 mld USD), Land Rover (87 miejsce, wartość 5 109 mld USD) oraz MINI (98 miejsce, wartość 4 243 mld USD).

Nissan – najszybciej rozwijająca się firma motoryzacyjna w tym zestawieniu – odnotował wzrost wartości marki o 19 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Zwycięzcą rankingu został Apple, którego markę wyceniono na 170 276 mld USD. Amerykański gigant wyprzedził koncern Google (o wartości 120 314 mld USD). Trzecie miejsce zajęła Coca-Cola (78 423 mld USD).

Źródła
  • Interbrand
IBRM Samar