Top nowości silnikowe 2016

Które wersje silnikowe spośród ostatnich nowości zasługują na miano najlepszej? Jurorzy konkursu „International Engine of the Year” wybrali swoich faworytów. A oto oni.

Jaka jest najbardziej prestiżowa kategoria w konkursie o nagrodę dla najlepszego silnika roku „International Engine of the Year”? Wielu powie bez wahania, że oczywiście główne trofeum. I mają rację. Choć nie zabraknie równocześnie tych, którzy powiedzą, że drugą pod względem znaczenia nagrodą jest ta przyznawana najlepszym nowym silnikom, które pojawiły się w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

A skoro tak, to warto przedstawić konstrukcje, które jako silnikowe nowości zyskały największe uznanie jurorów „International Engine of the Year”. A są to kolejno następujące modele:

Ferrari 3.9 V8 biturbo
liczba punktów: 340
zastosowanie: Ferrari 488 GTB (669 KM)

Volvo 2.0 hybryda benzynowo-elektryczna plug-in
liczba punktów: 204
zastosowanie: Volvo XC90 i S90 (407 KM)

Porsche 3.0
liczba punktów: 174
zastosowanie: Porsche 911 Carrera i 911 Carrera 4 (370 KM); 911 Carrera S oraz 911 Carrera 4S (400 KM)

Honda 2.0 i-VTEC turbo
liczba punktów: 110
zastosowanie: Honda Civic Type R (310 KM)

Ford 2.3 EcoBoost
liczba punktów: 104
zastosowanie: Ford Focus RS (350 KM)

Porsche 4.0
liczba punktów: 99
zastosowanie: Porsche 911 GT3 RS (500 KM)

Listę zwycięzców w pozostałych kategoriach plebiscytu „International Engine of the Year” znaleźć możnaTUTAJ

IBRM Samar