Top marki we Włoszech 2014

Włochy to rodzimy rynek Fiata i żadna marka zagraniczna nie jest w stanie zagrozić jego pozycji – to wiedzą wszyscy. O miejsce drugie w statystykach sprzedaży walczy natomiast kilku graczy z Volkswagenem na czele.

Fiat już od dawna ma w kieszeni tytuł najpopularniejszej marki na rodzimym rynku nowych osobówek we Włoszech AD 2014. Od stycznia do końca listopada na ofertę producenta takich modeli jak Panda czy „500” zdecydowało się na Półwyspie Apenińskim łącznie prawie 264 000 klientów. Odpowiada to udziałowi rynkowemu na poziomie nieco ponad 20,8%.

Żadna z marek zagranicznych nie jest w stanie nawiązać walki z Fiatem na jego rodzimym podwórku. Najlepsze wyniki notuje Volkswagen, który w rankingach sprzedażowych we Włoszech zajmuje aktualnie miejsce drugie z wynikiem około 102 900 rejestracji (udział rynkowy: 8,1%). Warto jednak podkreślić, że o ile wyniki producenta Pandy są właściwie identyczne z tymi notowanymi rok wcześniej, o tyle Volkswagen zanotował w okresie do listopada wzrost o dynamice ponad 5,2%.

Trzecie miejsce podium należy na rynku włoskim do Forda. Producent takich modeli jak Focus czy Fiesta uzyskał w okresie styczeń-listopad łącznie 86 100 rejestracji, z dynamiką wzrostu bliską 6%.

Za Fordem plasuje się Renault. Marka z rombem na masce sprzedała we Włoszech nieco ponad 75 400 nowych osobówek. Co godne uwagi, wynik Renault jest lepszy od tego sprzed roku o ponad 23%.

W pierwszej dziesiątce oprócz Fiata mamy jeszcze jedną rodzimą markę włoską. To Lancia, która w statystykach do końca listopada zajmuje pozycję ósmą z wynikiem wynoszącym prawie 52 000 sztuk (-1,8%).

Autor: Rafał Żaglewski

IBRM Samar