Top marki japońskie w Niemczech

Na rynku niemieckim – wyraźnie zdominowanym przez Volkswagena i spółkę – marki wywodzące się historycznie z takich krajów jak Francja czy Japonia nie mają łatwego życia. Nie znaczy to jednak, że firmy Nissan czy Mazda zamierzają składać broń.

Jak wynika z podsumowania wyników rejestracji nowych osobówek nad Renem, liderem zestawienia marek japońskich na rynku motoryzacyjnym w Niemczech jest aktualnie Toyota. Wynik uzyskany przez producenta Aurisa oraz hybrydowego Priusa przekroczył od stycznia do końca września łącznie poziom 52 700 egzemplarzy. Rezultat jest niestety gorszy od tego, jaki wypracowano w analogicznym okresie rok wcześniej i to o prawie 4,5%.

Za to dynamiczne wzrosty notuje dwóch pretendentów do odebrana Toyocie pozycji lidera wśród czołowych marek japońskich nad Renem. Na miejscu drugim podium plasuje się aktualnie Nissan z dynamiką wzrostu wynoszącą prawie 17%. Od stycznia do końca września producent Qashqaia znalazł na swoje auta łącznie 46 700 klientów w Niemczech.

Wynik tylko nieznacznie gorszy od Nissana wypracowała Mazda. Ta wywodząca się z Hiroszimy marka zarejestrowała nad Renem już ponad 42 200 samochodów. Wrażenie robi też dynamika wzrostu tego producenta. Wynosi ona aż 21,5%.

Autor: Rafał Żaglewski

IBRM Samar