Technologie high-tech w nowym Touaregu

Nowy Touareg jest oferowany z licznymi innowacyjnymi urządzeniami, których zadaniem jest pomoc kierowcy w niebezpiecznych sytuacjach. Jako pierwszy model Volkswagena nowy Touareg został wyposażony m.in. w system „Nightvision”, dzięki któremu można wcześniej zauważyć ludzi i zwierzęta znajdujące się na drodze.

W przedniej części nadwozia umieszczono kamerę termowizyjną, która rejestruje promieniowanie podczerwone emitowane przez żywe istoty. Gdy kamera stwierdzi obecność ludzi lub zwierząt na drodze, system – w ramach możliwości działania – ostrzeże o tym kierowcę. Zmniejsza się dzięki temu ryzyko potrącenia pieszych, zwłaszcza na nieoświetlonych ulicach czy drogach.

Jak działa system „Nightvision”?

W obszarze od 10 do 130 metrów przed samochodem kamera działająca w podczerwieni identyfikuje osoby (wyprostowane i nie zasłonięte przez inny obiekt), rowerzystów oraz większe zwierzęta. Jeśli znajdują się one w zdefiniowanym obszarze albo ich kierunek ruchu świadczy o tym, że mogą się w nim znaleźć, kierowca zostanie o tym ostrzeżony. Na ekranie „Digital Cockpit” (cyfrowe wskaźniki na tablicy rozdzielczej Touarega) ukazuje się wtedy odpowiedni znak graficzny.

Jeśli ludzie lub zwierzęta znajdują się poza zdefiniowanym obszarem zagrożenia, ich sylwetki na czarno-białym obrazie z kamery są zaznaczane na żółto. Jeżeli natomiast przekroczą granice określonego obszaru, tzn. zbliżą się do jezdni, kolor ten zmienia się na czerwony. Gdy Touareg porusza się z prędkością większą niż 50 km/h, nawet jeżeli system „Nightvision” nie został włączony, ekran przełącza się automatycznie w jego tryb, oznaczając ludzi i zwierzęta kolorem czerwonym, gdy tylko system rozpozna niebezpieczeństwo. Jeśli samochód jedzie wolniej niż 50 km/h, a system nie jest włączony, na ekranie wskaźników oraz na wyświetlaczu head-up display pojawią się czerwone symbole ostrzegawcze. Do działania zostaje przygotowany także układ hamulcowy tak, by mógł zaingerować najbardziej efektywnie.

Dzięki dostępnym w nowym Touaregu interaktywnym matrycowym reflektorom LED IQ.Light osoby znajdujące się w obszarze potencjalnie niebezpiecznym zostaną oświetlone krótkim mrugnięciem reflektorów (jeżeli auto jedzie z prędkością większą niż 60 km/h poza obszarem zabudowanym), aby stały się jeszcze lepiej widoczne dla kierowcy oraz po to, by je ostrzec (światło nie „oślepia” pieszych). Ta funkcja reflektorów jest oferowana wyłącznie w zestawie z systemem „Nightvision”. Dzięki współdziałaniu systemu „Nightvision” i matrycowych LED-owych reflektorów IQ.Light udaje się w porę zidentyfikować groźne sytuacje i uniknąć niebezpieczeństwa.

Źródło: www.mototarget.pl