Sprzedaż aut w Europie drastycznie spada

Marki Audi i Porsche koncernu Volkswagen Group, Renault i Fiat Chrysler Automobiles doprowadziły w listopadzie do ​​spadku sprzedaży w Europie o 8,1 procent poprzez wprowadzenie bardziej rygorystycznych testów emisji WLTP.

W zeszłym miesiącu rejestracje spadły do ​​1,16 miliona samochodów w krajach Unii Europejskiej i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA), poinformowało w piątek stowarzyszenie branżowe ACEA.

Sprzedaż Volkswagen Group spadła o 11 procent, sprzedaż Porsche spadła o 62 procent, a sprzedaż Audi o 41 procent. Wolumen koncernu VW spadł o 3,8 procent. Tylko Skoda i Seat zyskał około pół procenta.

Rejestracje PSA Group spadły o 6,1 procent, Peugeot o 6,4 procent, sprzedaż Opla / Vauxhalla spadła o 8,1 procent, a Citroen o 1,6 procent.

Wolumen sprzedaży Renault spadł o 16 procent, a marka Renault o 28 procent, podczas gdy Dacia zyskała 14 procent.

Rejestracje Fiata Chryslera spadły o 8 procent, Alfa Romeo o 47 procent, a Fiat o 11 procent. Sprzedaż Jeep wzrosła o 29 procent.

Wolumen Forda spadł o 8,4 procent.

Azjatyckie marki z wyjątkiem Toyoty wszystkie miały zły miesiąc, a Nissan najgorzej wypadł po odnotowaniu spadku aż o 28 procent. Sprzedaż Hyundaia spadła o 5,3 procent, sprzedaż Kia spadła o 1 procent, a liczba rejestracji Hondy spadła o 14 procent. Sprzedaż marek Toyoty wzrosła o 3,5 procent.

Wśród marek premium sprzedaż Jaguara wzrosła o 46 procent, rejestracje Volvo wzrosły o 12 procent, a Mercedes-Benz zyskał 4,2 procent. Sprzedaż Land Rovera spadła o 9,4 procent. Liczba rejestracji BMW spadła o 2,6 procent.

Ostatni wzrost sprzedaży odnotowano w sierpniu przed wprowadzeniem 1 września systemu testowania WLTP w Europie, ponieważ producenci samochodów sprzedawali auta z dużymi zniżkami. Od tego czasu liczba rejestracji spadła co miesiąc.

Producenci samochodów będą musieli sprzedać do końca grudnia 1,05 miliona samochodów, aby dotrzymać kroku w 2017 roku. Nie stanie się jednak tak, jeśli liczba rejestracji w grudniu spadnie o ponad 8 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Eksperci rynku spodziewa się, że grudzień będzie również ujemny, z powodu mniejszej liczby dni handlowych.

Wielka Brytania i Włochy, pogrążyły się w niepewności politycznej i gospodarczej, przez cały rok obniżały sprzedaż. Na niemieckim, największym rynku europejskim odnotowano również spowolnienie z 9,9-procentowym spadkiem liczby rejestracji.

Producenci samochodów przeczuwają, że 2019 rok nie będzie dobry. Obawy sięgają od chińskiego rynku, który spada do niepewnego scenariusza Brexitu w marcu.