„Silniki Roku 2015” wybrane

Międzynarodowe jury złożone z 65 dziennikarzy prasy motoryzacyjnej z 31 państw wybrało silniki i systemy napędowe w dorocznym konkursie International Engine of the Year (Silnik Roku). Polskę reprezentowali: Robert Bielecki (bankkierowcy.pl i radiopatrol.pl) oraz Szczepan Mroczek (Top Gear Poland). Poczwórne powody do zadowolenia mają inżynierowie BMW.

Główny tytuł – „Engine of the Year 2015” – zdobyła trzycylindrowa jednostka BMW 1.5 stosowana w elektryczno-benzynowym systemie modelu i8, rozwijającym w sumie 362 KM. Ten sam układ został wyróżniony w kategorii „Nowość” i „Jednostka o pojemności 1.4 – 1.8 l”.

W grupie silników o pojemnościach do 1.0 l tytuł zdobyła turbodoładowana trzycylindrowa jednostka Forda 999 ccm, stanowiąca bazę do napędu takich modeli jak: Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, (w odmianie 100 i 125 KM), Fiesta (140 KM), Mondeo, EcoSport (125 KM) oraz Tourneo Connect / Courier (100 KM).

W kategorii 1.0 – 1.4l doceniono trzycylindrową konstrukcję 1.2 turbo PSA Peugeot Citroen, która montowana jest w modelach: 208 (110 KM), 308 (110 i 130 KM), C3, DS3, C3 Picasso, C4 Cactus (110 KM), C4, DS4 (110 i 130 KM).

Silnikiem Roku 2015 w grupie jednostek o pojemnościach od 1.8 do 2.0 l został dwulitrowy doładowany motor Mercedes-AMG wykorzystywany w A45 AMG, CLA45 AMG, GLA45 AMG (360 KM)

Pięciocylindrowa jednostka Audi 2.5 TFSI turbo zdobyła już po raz szósty tytuł w kategorii od 2.0 do 2.5 l. Silnik pracuje pod maską modeli RS3 (367 KM) i RS Q3 (340 KM).

W grupie pojemności od 2.5 do 3.0 l, laury zdobył sześciocylindrowy silnik 3.0 BMW M. Doładowany motor montowany jest w modelach M3 i M4 (431 KM).

McLaren 3.8 V8 twin-turbo wygrał w grupie 3.0 – 4.0 l. Napędza modele: 675LT (675 KM), 650S (650 KM), 625C (625 KM), 12C (625 KM).

Spośród największych jednostek (powyżej 4.0) jury doceniło motor Ferrari 4.5 V8, napędzający modele: 458 Italia (570 KM), 458 Speciale (605 KM). Ten sam napęd zdobył tytuł „Sportowego Silnika Roku 2015”.

Nagrodzono też „Zielony napęd” – elektryczny układ Tesli z Modelu S (380, 385, 700 KM).

źródło: International Engine of the Year

Autor: WNP.PL (AG)