Samochody marki Volvo, modele: S60, V60, V60CC, S90, S90L, V90, V90CC, XC40, XC60, XC90

Przedsiębiorca Volvo Car Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Volvo, modele: S60, V60, V60CC, S90, S90L, V90, V90CC, XC40, XC60 oraz XC90, z roku modelowego 2019-2020, Automatyczny System Hamowania Awaryjnego (AEB), który jest częścią systemu wspomagającego kierowcę – intelliSafe, z powodu problemu z oprogramowaniem może nie zadziałać. W sytuacji awaryjnej system AEB może się nie włączyć, co zwiększa ryzyko kolizji.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 13 400 pojazdów.

Przedsiębiorca powiadomi właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów Volvo w celu aktualizacji oprogramowania.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Volvo Car Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa; tel. 22 566 28 00).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (tj. Dz.U. z 2016 r., poz. 2047).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny, powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
 
Źródło: www.uokik.gpl