BYD – chiński koncern motoryzacyjny zajmujący się produkcją samochodów osobowych, ciężarowych oraz pojazdów użytkowych – już w sierpniu we współpracy z Grupa Cichy-Zasada, otworzy swój pierwszy salon sprzedaży samochodów marki BYD w Warszawie.
Cichy-Zasada to największa firma dealerska w branży motoryzacyjnej w Polsce. Grupa wynajęła blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku zlokalizowanym przy przy ul. Grochowskiej na warszawskim Kamionku, w kompleksie zrewitalizowanych, skomercjalizowanych Polskich Zakładów Optycznych. To właśnie w tym miejscu powstanie w stolicy pierwszy pełnoprawny salon sprzedaży samochodów chińskiej marki BYD.
BYD to obecnie największy producent samochodów elektrycznych na świecie, od kilku lat obecny też w Europie. W ugruntowaniu pozycji na Starym Kontynencie mają pomóc nie tylko konkurencyjne ceny pojazdów, ale m.in. też sponsoring tak ważnego wydarzenia sportowego, jakim były mistrzostwa Euro 2024, czy planowane otwarcie europejskiej fabryki na Węgrzech.
Otwarcie salonu zaplanowano na sierpień 2024 roku
Umiejscowienie salonu sprzedaży w nowoczesnym kompleksie PZO II z pewnością podkreśla innowacyjność marki połączoną z dbałością o wzornictwo, a lokalizacja w samym sercu Pragi sprawia, że modele będą dostępne na wyciągnięcie ręki dla każdego fana motoryzacji. Już 6.08.2024 zaprezentujemy Klientom nasz nowy salon, w którym będą mogli zobaczyć takie modele jak Seal, Seal U czy Dolphin
– mówi Dariusz Waldowski, Dyrektor Zarządzający marką BYD w Grupie Cichy-Zasada.
W polskiej ofercie trzy samochody elektryczne
W polskiej ofercie marki BYD obecnie znajdują się wyłącznie samochody w pełni elektryczne. Najtańszym modelem jest kompaktowy Dolphin wyceniony od 141 000 zł. Hatchback występuje aktualnie w dwóch wersjach wyposażenia, wykorzystuje akumulator o pojemności 60,4 kWh, a napędza go silnik synchroniczny z magnesem trwałym o mocy 150 kW (204 KM) i 310 Nm. Zasięg w cyklu mieszanym WLTP obliczono na 427 km.
Kolejnym pojazdem jest całkiem nieźle wyglądający sedan o nazwie Seal, który nad Wisłą kosztuje minimum 207 000 zł. Pojazd wykorzystujący akumulator o pojemności 82,5 kWh w wersji Design z napędem na tylną oś przejeżdża średnio wg WLTP dystans 570 km, a w odmianie z napędem na cztery koła Excellence AWD zasięg wynosi 520 km. Słabszy wariant dostarcza moc 230 kW (313 KM) i 360 Nm, a mocniejszy wytwarza 390 kW (530 KM) i 670 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Trzecim modelem w ofercie BYD jest SUV. Auto nazywa się Seal U, kosztuje co najmniej 190 000 zł i występuje w dwóch wersjach wyposażenia. Tańsza odmiana Comfort ma akumulator po pojemności 71,8 kWh i elektryczny silnik synchroniczny o mocy 310 Nm. Droższa Design ma akumulator o pojemności 87 kWh i elektryczny silnik z magnesami trwałymi o mocy 330 Nm. Obydwa warianty mają napęd na przednią oś i osiągają taką samą moc maksymalną 160 kW (218 KM). Zasięg w cyklu mieszanym WLTP w odmianie Comfort wynosi 420, a w Design 500 km.
Opracowanie: Rafał Mądry
Źródło: moto.pl