Po prezentacji na paryskim salonie samochodowym nowej generacji samochodów hybrydowych plug-in, które stanowią element strategii elektryfikacji gamy, PEUGEOT zapowiada opracowanie nowej gamy zelektryfikowanych samochodów sportowych, które pojawią się na rynku w 2020 roku i w kolejnych latach. Firma PEUGEOT chce się skoncentrować na nowym projekcie, podjęła więc decyzję o wycofaniu się z mistrzostw WRX z końcem sezonu 2018 ze względu na niepewną przyszłość pojawienia się edycji tych zawodów dla samochodów zelektryfikowanych.
PEUGEOT z 208-letnią historią, doświadczeniem i wiedzą ze spokojem rozpoczyna proces przechodzenia na ekologiczne rodzaje napędów. Nowe samochody PEUGEOT 3008 HYBRID4 oraz 508 w wersji sedan i SW HYBRID przedstawione podczas paryskiego salonu samochodowego odzwierciedlają transformację i przyspieszenie tempa działania marki PEUGEOT w kierunku elektryfikacji wszystkich nowych modeli samochodów od 2019 roku.
W zgodzie ze swoimi wartościami PEUGEOT kontynuuje ofensywę produktową i decyduje się na przedstawienie w 2020 roku oferty nowej gamy hybrydowych samochodów sportowych o wysokich osiągach i niskiej emisji zanieczyszczeń.
Hybrydowe wersje samochodów sportowych, które są wizytówką technologicznych osiągnięć marki, będą opracowane we współpracy z zespołami PEUGEOT Sport. Przyczynią się do kolejnej redukcji emisji CO2 zgodnie z zaleceniami instytucji europejskich wobec producentów samochodów.
Marka PEUGEOT podjęła decyzję o skoncentrowaniu wysiłków na opracowaniu nowych modeli samochodów w kontekście niepewnej sytuacji rozwoju mistrzostw WRX w kierunku samochodów zelektryfikowanych w perspektywie do 2021 roku. Z tego powodu zawody te nie znalazły się w kalendarzu wdrażania strategii elektryfikacji marki PEUGEOT realizowanym zgodnie z planem, który zakłada pojawienie się pierwszych sportowych zelektryfikowanych modeli w 2020 roku.
„W historii naszej marki przyjemność prowadzenia samochodu była zawsze najważniejsza. Elektryfikacja gamy jest kolejną okazją, aby zaproponować nowe wersje samochodów o wysokich osiągach, które będą skierowane do klientów poszukujących sportowych wrażeń z jazdy przy jednocześnie niskiej emisji zanieczyszczeń. Wrażenia podczas prowadzenia tych samochodów będą silniejsze dzięki wydajności i osiągom związanym z elektryfikacją. Są to dla nas nowe obszary do zagospodarowania i nowe wyzwania, które podejmujemy. W ten sposób kontynuujemy pełną przygód historię marki PEUGEOT i wkraczamy w ekscytującą przyszłość. Nuda nigdy nie zagości w naszych genach.” – stwierdził Jean-Philippe IMPARATO, dyrektor marki PEUGEOT.
Źródło: www.mototarget.pl