Niemcy: Top marki azjatyckie 2014

W Polsce liderem sprzedaży nowych aut osobowych wśród marek wywodzących się z Azji jest niezmiennie Toyota. Nieco inaczej sytuacja wygląda na rynku niemieckim, gdzie zestawienie otwiera Hyundai, a Toyota jest trzecia.

Jak podaje urząd rejestracyjny KBA, najpopularniejszą marką azjatycką na rynku niemieckim jest aktualnieHyundai. Producent takich modeli jak i30 oraz Santa Fe uzyskał w pierwszym kwartale wynik na poziomie łącznie 20 570 rejestracji (-13,8%). To więcej niż dwóch najgroźniejszych rywali: Nissan (17 281 egzemplarzy) oraz Toyota (17 165 egzemplarzy).

W przypadku japońskiej marki oferującej klientom takie modele jak Qashqai czy Micra warto jednak dodać, że jej notowania w porównaniu z pierwszym kwartałem 2013 wykazują wzrost aż o 25,5%.

Na miejscu czwartym wśród najpopularniejszych marek azjatyckich na rynku niemieckim jest natomiastMazda. Firma wypracowała wynik na poziomie 15 289 rejestracji, co stanowi wzrost o 24,4%.

Wyraźnym wzrostem sprzedaży w porównaniu z sytuacją rok wcześniej pochwalić się też może Suzuki. Ten zajmujący aktualnie szóste miejsce w rankingu producent, który ma w ofercie modele takie jak np. Swift czy SX4, zarejestrował na rynku niemieckim 6 604 nowe „osobówki”, czyli o 27% więcej niż w pierwszym kwartale 2013.

Na samym początku wspomnieliśmy o Hyundaiu. A jak radzi sobie w Niemczech siostrzana marka Kia? Otóż łącznie rejestracje tego właśnie producenta wyniosły w pierwszym kwartale bieżącego roku 12 660 nowych samochodów osobowych (-4,7%). Taki wynik daje aktualnie Kii miejsce piąte w rankingu największych marek azjatyckich obecnych na motorynku w Niemczech.

Autor: Rafał Żaglewski

IBRM Samar: