Najlepsze salony samochodowe w Polsce – ranking

INTERNATIONAL SERVICE CHECK przeprowadził niezależne badania w salonach 21 marek w całej Polsce. Najlepsze okazały się Kia, Toyota, Mazda, BMW oraz Opel. Zobacz, najlepsze salony samochodowe w Polsce.

INTERNATIONAL SERVICE CHECK wysłał tajemniczych, anonimowych klientów do 63 polskich salonów samochodowych, dealerów 21 marek (Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota, Volkswagen oraz Volvo).

Klienci wcielili się w rolę osoby poszukującej nowego pojazdu miejskiego, rodzinnego lub klasy wyższej. Badano prezentację zewnętrzną i wewnętrzną salonu, samochodów i personelu, jak i poziom obsługi klienta. Brano pod uwagę wszystkie aspekty drogi realnego klienta od wejścia do salonu, do odjechania nowym samochodem. Niestety, wyniki nie wprawiają w zachwyt – średni wynik to jedynie 73,4%.

Najlepsze salony samochodowe w Polsce

Najlepszymi markami ze wszystkich badanych salonów okazały się Kia (94,3 proc.), Toyota (92,9 proc.), Mazda (88,9 proc.), BMW (83,1 proc.) oraz Opel (82,6 proc.). Koreańska marka najlepiej wchodziła w interakcję z klientami, oferowała też najlepsze usługi dodatkowe. Kia, podobnie jak Toyota i Peugeot okazali się najbardziej aktywnymi sprzedawcami. Z kolei Japończycy wiedzieli, jak zakończyć wizytę, by zachęcić klienta do ponownego kontaktu. Opel najlepiej zrozumiał, jak ważne dla klienta są jazdy próbne.

Najlepszymi salonami smochodowymi w Polsce okazały się:

  • 1. BMW Inchape Wrocław (100%)
  • 1. Toyota Romanowski Kielce (100%)
  • 2. Mazda Grupa BEMO Motors Warszawa (98,9%)
  • 3. Opel Mibo Olsztyn (97,8%)
  • 3. Kia Marvel Łódź (97,8%)
  • 3. Hyundai Darkat Szczecin (97,8%)
  • 3. Toyota Łódź Auto Podlasie (97,8%)
  • 4. Suzuki Auto Club Poznań (97,7%)
  • 5. Seat Centrum Wrocław (95,6%)
Badanie INTERNATIONAL SERVICE CHECK pokazało, że w niektórych kwestiach polskie salony samochodowe mogłyby się poprawić. Ogólny wynik, jaki uzyskały (73,4 proc.) nie powinien zadowalać. Mimo że salony i ich pracownicy prezentują się dobrze (89,3 proc.), to obsługa klienta w wielu miejscach kuleje (70,2 proc.). Klienci nie chcą polecać takich salonów dalej (co piąta odpowiedź negatywna).

Należy pamiętać o tym, że powyższe wyniki przedstawiają jedynie pewien zarys. Do pełnego obrazu sytuacji należałoby przeprowadzić podobne badania sukcesywnie przez dłuższy czas. A najlepiej jest sprawdzić konkretny salon samemu.

motogazeta.mojeauto.pl,

Konrad Maruszczak