MG podbija polski rynek. W rok sprzedali ponad 5 tysięcy aut

Zaledwie rok po debiucie na polskim rynku, MG Motor udowadnia, że można skutecznie wprowadzić nową markę samochodową, oferując atrakcyjne cenowo i technologicznie pojazdy.

Chiński producent MG Motor, należący do giganta SAIC Motor, dynamicznie rozwija swoją obecność w Polsce. Od oficjalnej premiery 30 listopada 2023 roku firma w zaledwie 12 miesięcy zbudowała sieć 24 salonów dealerskich i zdobyła ponad 5,5 tysiąca klientów. W październiku 2024 roku marka awansowała już na 17. pozycję wśród najpopularniejszych marek samochodowych w kraju.

Kluczem do sukcesu okazała się zróżnicowana oferta, obejmująca samochody w różnych technologiach: spalinowe, hybrydowe i elektryczne. Najpopularniejszy model MG HS sprzedał się już w liczbie 1422 egzemplarzy, plasując się na 11. miejscu w rankingu sprzedaży. Strategia marki koncentruje się na oferowaniu pojazdów w atrakcyjnej cenie, z naciskiem na nowoczesne technologie i wszechstronność.

W ofercie znajdują się między innymi kompaktowy SUV MG ZS Hybrid+, elektryczny MG4, sportowy roadster MG Cyberster oraz flagowy SUV MG HS. Firma nie zamierza zwalniać tempa – planuje otwarcie 40 punktów sprzedaży do końca 2025 roku.

MG, marka z ponad 100-letnią historią, należy obecnie do chińskiego koncernu SAIC Motor. Przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii i niskobudżetowej strategii, marka stara się zdyskontować słabości rodzimych producentów samochodów na europejskim rynku.

Źródło: SAMAR