Mercedes-Benz z dwucyfrowymi wzrostami sprzedaży

Mercedes-Benz ustanowił w październiku kolejne rekordy sprzedaży. W Polsce w ub.miesiącu zarejestrowano 821 osobowych aut marki, o 32,6% więcej niż przed rokiem, a od stycznia – już 7 367 (+21,2%).

Niemal co drugi tegoroczny nabywca nowego Mercedesa w Polsce skorzystał z usług finansowych Mercedes-Benz Bank, a ponad połowa – z oferty Mercedes-Benz Ubezpieczenia. Na całym świecie producent ze Stuttgartu dostarczył w październiku 155 189 aut (+10,1%), a od początku roku – 1 531 541 (+14,6%).

W ciągu minionych 10 miesięcy Mercedes-Benz osiągnął w Polsce wysoki wzrost liczby rejestracji spośród wiodących marek premium – od stycznia do października klienci odebrali 7 367 aut osobowych spod znaku gwiazdy, o 21,2% więcej niż przed rokiem. W październiku wzrost był jeszcze wyższy – 32,6% (821 pojazdów). To m.in. efekt popularności nowego SUV’a GLC, który w ub.miesiącu stał się najchętniej wybieranym modelem Mercedesa w Polsce (124 szt.) i wyprzedził lidera w segmencie aut klasy średniej – Klasę C (117 a 1090 od początku roku). W swoich segmentach przodują m.in.: Klasa B (453 od początku roku), Klasa CLA (812), Klasa S (584), Klasa V (357) oraz supersportowy Mercedes-AMG GT (36 rejestracji wraz z SL-em). Mercedes-Benz pozostaje najchętniej wybieraną marką aut premium w Polsce wśród klientów indywidualnych.

Na całym świecie Mercedes dostarczył w październiku 155 189 aut (+10,1%), a od stycznia – 1 531 541 (+14,6%). Marka jest liderem segmentu premium m.in. w Niemczech, Japonii, Korei Południowej, Hiszpanii, Kanadzie, Rosji oraz w Szwajcarii. – W Chinach przekroczyliśmy już wyniki sprzedaży jednostkowej za cały ubiegły rok. Szczególną popularnością cieszą się tam nasze SUV’y, zwłaszcza GLK; połowa jego tegorocznej sprzedaży przypada właśnie na rynek chiński. Spodziewamy się, że następca – GLC – poradzi sobie jeszcze lepiej, mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów.

W ciągu minionych dziesięciu miesięcy Mercedes-Benz sprzedał w Europie 659 106 samochodów (+10,8%), z czego 65 390 w październiku (+7,8%). To kolejny rekordowy wynik, ustanowiony m.in. za sprawą GLC.

W regionie NAFTA nowe Mercedesy odebrało w ub. miesiącu 33 297 klientów (+1,8%), a od początku roku – 320 186 (+7,9%). Na największym rynku strefy – w USA – sprzedaż w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy roku wzrosła o 6,5%, do 278 842 samochodów.

Nowe rekordy trójramienna gwiazda bije w Azji, gdzie od początku roku dostarczono 497 914 aut, o ponad 25% więcej niż przed rokiem. Tylko w Chinach nabywców znalazło 299 375 pojazdów (+32,1%). W październiku odnotowano tam rekordowy wzrost popytu – 42,9% (33 088 sztuk).

Od stycznia na całym świecie wydano 477 370 egzemplarzy Klas A, B, GLA, CLA lub CLA Shooting Brake (+27,2%). Szczególne zasługi ma Klasa A – 2/3 jej nabywców jeździło wcześniej modelem konkurencyjnej marki. Od chwili debiutu we wrześniu 2012 r. model sprzedał się globalnie w liczbie ponad 500 tys.sztuk.

Popyt na Klasę C w wersjach sedan i kombi jest wyższy niż kiedykolwiek wcześniej. W październiku osiągnął rekordowy poziom 36 799 egz. (+15,6%). Licząc od stycznia, sprzedaż jednostkowa modelu wzrosła o 54% (369 090).

Klasa S nadal jest niezmiennie najchętniej wybieraną luksusową limuzyną. Obecna generacja od momentu premiery w 2013 r. znalazła ponad 200 tys. nabywców.

Popyt na SUV’y Mercedesa wzrósł w październiku o 26,1%, do 47 379 szt. Za wyniki odpowiadają przede wszystkim Klasy GLA i GLC. Pół roku po uruchomieniu produkcji GLA w Pekinie, Mercedes-Benz rozpoczął w Chinach montaż drugiego nowego SUV’a – GLC. Państwo Środka jest największym rynkiem zbytu dla obu tych modeli.

Sprzedaż smarta fortwo i forfour wzrosła w październiku ponad dwukrotnie – na jego zakup zdecydowało się 10 517 odbiorców. Większość egzemplarzy trafiła do Niemiec i do Włoch. Po debiutach nowej generacji modelu w Chinach i USA, w ubiegłym miesiącu zaprezentowano go na targach motoryzacyjnych w Tokio.

źródło: Mercedes-Benz/wnp.pl