Mazda potwierdza parametry rewolucyjnego silnika Skyactiv-X i rozpoczyna jego sprzedaż

Mazda wprowadza do sprzedaży swój rewolucyjny silnik benzynowy Skyactiv-X z zapłonem samoczynnym, znanym wcześniej tylko z silników wysokoprężnych.

  • Pierwszy na świecie seryjnie produkowany silnik spalinowy wyposażony w technologię samoczynnego zapłonu sprężonej mieszanki
  • Skyactiv-X osiąga moc 180 KM i maksymalny moment obrotowy 224 Nm przy minimalnym zużyciu paliwa 4,3 l/100km i emisji CO2 96 g/km

Klienci w Europie mogą już zamawiać Nową Mazdę 3 wyposażoną w silnik Skyactiv-X, z terminem odbioru aut wczesną jesienią 2019 r. Ceny w Polsce zaczynają się od 112 900 zł za wersję Kai z najbogatszym wyposażeniem seryjnym w segmencie obejmującym m.in. kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, nawigację satelitarną, system Apple Car Play/Android Auto, adaptacyjny tempomat oraz pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense.

Wyposażony w unikatową technologię Mazdy zapłonu samoczynnego sterowanego świecą (SPCCI), 2-litrowy czterocylindrowy silnik Skyactiv-X jest pierwszą na świecie seryjnie produkowaną jednostką napędową łączącą zapłon iskrowy silnika benzynowego z zapłonem samoczynnym znanym z silnika Diesla. Zapewniając kierowcom wysokoobrotową charakterystykę silnika benzynowego i doskonałą reakcję na gaz rodem z silnika wysokoprężnego, Nowa Mazda3 z jednostką Skyactiv-X generuje maksymalną moc 180 KM i 224 Nm. Nowa Mazda3 Skyactiv-X z nadwoziem sedan osiąga zużycie paliwa zaledwie 4,3 l/100 km przy emisji CO2 96 g/km.

Silnik Skyactiv-X w Nowej Maździe 3 w standardzie wyposażony jest w technologię Mazda M Hybrid. Nowatorski system miękkiej hybrydy wykorzystujący instalację 24V, pomaga obniżyć zużycie paliwa, emisje i zwiększyć dynamikę, wykorzystując energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowego osprzętu i silnika elektrycznego.

Tak jak pozostałe silniki Nowej Mazdy 3, Skyactiv-X będzie dostępny, do wyboru, z sześciobiegową ręczną skrzynią Skyactiv-MT lub z sześciobiegową skrzynią automatyczną Skyactiv-Drive. Oprócz napędu na przód, wersja hatchback wyposażona w silnik Skyactiv-X dostępna będzie, podobnie jak modele marek premium, również z systemem napędu na wszystkie koła – i-Activ AWD.

1 Dane dla Nowej Mazdy 3 Skyactiv-X w wersjach hatchback i sedan.

2 Samochody poddano homologacji zgodnie z procedurą WLTP (Rozporządzenie (EU) 1151 / 2017; Rozporządzenie (EU) 2007/715).

3 Aby zapewnić porównywalność danych NEDC – dane zostały określone zgodnie z Rozporządzeniem (UE) 1153 / 2017.

Źródło: www.mototarget.pl