Magnum Optimum® 1208 – zaprojektowany z myślą o automotive

Firma Schoeller Allibert prezentuje nowy pojemnik składany Magnum Optimum® 1208, który może zrewolucjonizować zarządzanie łańcuchem dostaw w branży motoryzacyjnej. Sprawdźmy, czym wyróżnia się ten kontener i jakie korzyści z jego zastosowania mogą czerpać firmy operujące w sektorze automotive.

Produkcja kołem się toczy

Osoby odpowiedzialne za utrzymanie płynności dostaw świetnie zdają sobie sprawę, jak ważna w zakładach produkcyjnych jest „praca za kulisami”. Zespoły ludzi i zaawansowane systemy odpowiadają za to, by produkcja mogła pracować pełną parą. Ewentualne opóźnienia w dostawie części lub uszkodzenia komponentów mogą powodować straty finansowe lub zerwanie kontraktów. Doskonałym przykładem jest tutaj branża automotive, gdzie proces produkcji obejmuje setki elementów dostarczanych przez wielu różnych kontrahentów. Na szczęście osoby zarządzające łańcuchem dostaw w branży automoto mogą liczyć na wiele rozwiązań logistycznych, które ułatwiają im pracę, pomagają utrzymać ciągłość realizacji zamówień, a także podnieść wydajność produkcji. Jednym z nich jest Magnum Optimum® 1208 (MO 1208) – nowy pojemnik składany od Schoeller Allibert.

Mniej miejsca, mniej wydatków

Światowy lider rynku opakowań zwrotnych z tworzyw sztucznych wprowadza do swojego portfolio innowacyjną skrzyniopaletę składaną (FLC). Jej możliwości przyciągają uwagę managerów logistyki z różnych sektorów, a parametry przewyższają rozwiązania oferowane przez konkurencję. Co zatem proponuje nowy MO 1208? Najważniejszym wyróżnikiem tego modelu jest współczynnik składania (71%), najwyższy spośród kontenerów w tej kategorii. Po złożeniu wysokość pojedynczego pojemnika to jedynie 295 mm, a złożone pojemniki układane w stosie mają tylko 265 mm wysokości. Taka oszczędność miejsca w transporcie zwrotnym pozwala zredukować koszty przewożenia pustych skrzyniopalet do magazynu aż o 36% w porównaniu ze swoim poprzednikiem, a pośrednio też zmniejsza emisję spalin i negatywny wpływ transportu na środowisko.

Ergonomia w parze z wydajnością

Optymalizacja transportu zwrotnego to nie jedyny atut pojemnika. Nowoczesne rozwiązania z pewnością docenią też pracownicy magazynów. Niesekwencyjność składania ścian, możliwość wyposażenia boków w otwierane drzwi, zastosowanie gładkich ścian i materiału ułatwiającego mycie pojemnika oraz otworów drenujących zapewniających szybsze odprowadzanie wody, to tylko niektóre z walorów ergonomicznych, którymi może pochwalić się opisywany kontener. A to wszystko przy jednoczesnym zwiększeniu pojemności o 12% względem konkurencyjnych modeli i obniżeniu wagi o 7% w stosunku do swojego poprzednika.

Ukłon w stronę automotive

Magnum Optimum® 1208 proponuje kilka rozwiązań, które w szczególności powinny zainteresować dostawców części do budowy pojazdów. Pierwszą z nich jest ramka Optiframe®, dzięki której z łatwością można podwyższyć całą konstrukcję, a tym samym zwiększyć pojemność kontenera. Druga to możliwości wyposażenia pojemnika w dopasowane wkładki, które utrzymują wszystkie przewożone elementy, zapewniając bezpieczeństwo każdej części. Mówiąc o bezpieczeństwie, to nie sposób pominąć opcjonalnej pokrywy, która zamyka kontener chroniąc ładunek.

Automatyzacja w cenie

Jak zawsze Schoeller Allibert skupia się na dostosowaniu swoich pojemników do zautomatyzowanych systemów będących przyszłością logistyki. MO 1208 daje możliwość przyklejenia oznaczeń (w tym także RFID i IOT) identyfikujących ładunek i ułatwiających jego śledzenie podczas transportu. Swoim uniwersalnym wymiarom oraz wzmocnionej, dostępnej w kilku konfiguracjach podstawie Magnum Optimum® 1208 zawdzięcza dopasowanie do zrobotyzowanych podajników i systemów obsługujących magazyny.