LG Energy Solution zainwestuje 4,5 mld USD w Stanach Zjednoczonych

LG Energy Solution zamierza przeznaczyć 4,5 mld USD na zwiększenie mocy produkcyjnych w USA w zakresie akumulatorów do pojazdów elektrycznych o dodatkowych 70 GWh.

LG Energy Solution w ciągu najbliższych kilku lat znacząco zwiększy moce produkcyjne w Stanach Zjednoczonych. Jeszcze w pierwszej połowie tego roku firma ogłosi lokalizacje dwóch nowych fabryk baterii. W związku z projektami LG utworzy ponad 10 tys. miejsc pracy, bezpośrednio i u podwykonawców – czytamy w komunikacie.
 
LG potwierdziło też wcześniejsze informacje na temat planów budowy drugiej fabryki baterii przez spółkę joint venture utworzoną z General Motors – Ultium Cells. Ultium Cells buduje już jeden obiekt w Lordstown w stanie Ohio (planowana moc: 35 GWh, uruchomienie w 2022 roku, wartość inwestycji: 2,3 mld USD). Wśród wymienianych nieoficjalnie lokalizacji drugiego zakładu jest Tennessee, gdzie znajduje się zakład GM Spring Hill.
 
LG Energy Solution rozpoczęło działalność w USA w 2000 roku i zainwestowało 600 mln USD w swój pierwszy zakład w Holland w stanie Michigan (obecne moce produkcyjne: 5 GWh), którego budowa rozpoczęła się w 2010 roku. Po realizacji najnowszych planów inwestycyjnych, LG Energy Solution będzie dysponowało mocami produkcyjnymi w USA na poziomie 110 GWh.
 
LG, dzięki nowym projektom, zwiększy liczbę etatów w USA o 4000. Razem z 1400 miejscami pracy w Michigan i 1100 w Ohio (dla joint venture z GM), da to 6500 osób zatrudnionych bezpośrednio przez firmę w Stanach Zjednoczonych.
 
1 grudnia 2020 roku LG Chem wydzieliło przemysł bateryjny do nowo powstałej spółki – LG Energy Solution, która dysponuje obecnie 4 zakładami produkującymi baterie litowo-jonowe do aut elektrycznych: w Chinach, Korei Południowej, Polsce oraz Stanach Zjednoczonych.
 
W Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem działa powstała w 2016 roku spółka LG Energy Solution Wrocław (pierwotnie LG Chem Wrocław Energy), która aktualnie jest największym w Europie producentem baterii litowo-jonowych do aut elektrycznych. Zakład zatrudnia 9000 osób, a wśród odbiorców produkowanych tam baterii znajdują się takie marki motoryzacyjne jak: Audi, BMW, Fiat, Ford, Porsche czy Volkswagen. Po zakończeniu aktualnie trwającego IV etapu rozbudowy fabryka osiągnie moc produkcyjną na poziomie 100 GWh. Całkowity koszt podwrocławskiej inwestycji przekroczy 3,2 mld EUR.
 
Źródło: www.evertiq.pl