Kontrakty Solarisa we wrześniu na rynku polskim

Solaris Bus & Coach S.A. podpisał we wrześniu, tylko na rynku polskim, umowy
na dostarczenie 107 sztuk autobusów. Co istotne, pojazdy z napędem alternatywnym stanowią w tym zestawieniu prawie 20% wszystkich zamówień. Na podstawie podpisanych umów Solarisy pojadą do: Stargardu, Poznania, Stalowej Woli, Lublina, Mielca i Gminy Czechowice-Dziedzice.

W ubiegłym miesiącu przedstawiciele Solaris Bus & Coach S.A. podpisali umowę na dostarczenie dziesięciu autobusów elektrycznych 8,9 typu LE do Stalowej Woli. Zamówienie obejmuje również infrastrukturę potrzebną do ich ładowania. Według kontraktu, pojazdy dostarczone zostaną do Stalowej Woli wiosną 2018 roku. Każdy z nich wyposażony zostanie w centralny silnik trakcyjny o mocy 160 kW. Zasilanie energią elektryczną pochodzić będzie z baterii typu High Energy o pojemności 160 kWh. Ładować je będzie można zarówno za pomocą złącza Plug-in, jak i pantografu o mocy 200 kW.

Z kolei Czechowice-Dziedzice postanowiły unowocześnić swój tabor o trzy hybrydowe autobusy Solaris Urbino 12 Hybrid. Umowa na dostawę autobusów dla PKM podpisana została w piątek, 22 września. Pojazdy będą gotowe na przełomie lutego i marca przyszłego roku. To nie pierwsze zamówienie tego przewoźnika na autobusy produkowane w Bolechowie, ale pionierskie ze względu na alternatywny napęd użyty w pojazdach.

Wraz z początkiem września Solaris Bus & Coach S.A. podpisał także kontrakt na dostarczenie 37 autobusów nowej generacji dla MPK Poznań. To kolejne już zamówienie dla stolicy Wielkopolski na nowe proekologiczne autobusy spełniające normę emisji spalin Euro 6. Tym razem na ulice Poznania wyjedzie 19 pojazdów o długości 12 metrów oraz 18 autobusów przegubowych. Oficjalne podpisanie umowy odbyło się 20 września. To nie jedyne zamówienie złożone przez przewoźnika z tego regionu. W tym miesiącu firma wygrała przetarg na dostawę 12 nowych Urbino 10,5 dla Gniezna.
Przegubowy Urbino 18 nowej generacji zadebiutuje z kolei na ulicach Lublina. Miasto, po którym jeżdżą już bolechowskie Trollino, zamówiło premierowo 15 popularnych przegubowców. Zgodnie z podpisaną pod koniec września umową na dzierżawę, pojazdy dotrą do Lublina w lutym 2018 roku.

Nowe autobusy będą niskopodłogowe, klimatyzowane, spełniające najwyższe europejskie normy ochrony środowiska Euro 6, z monitoringiem oraz głosową zapowiedzią przystanków. Dodatkowe wyposażenie będą stanowiły biletomaty z opcją płacenia kartą. W nowych autobusach będą też porty USB do ładowania telefonu czy tabletu oraz elektroniczne bramki do liczenia pasażerów. W ramach programu wymiany autobusowego taboru, również Stargard zdecydował się na zakup nowych Solarisów. 18 września 2017 r. Miejski Zakład Komunikacji w Stargardzie podpisał umowę na dostawę 16 nowych autobusów. Pierwsze Nowe Urbino 12 trafią do miasta w kwietniu przyszłego
roku, pozostała część do stycznia 2019 r. To pierwsze zamówienie przewoźnika na autobusy wyprodukowane w Bolechowie.

Autobusy wyprodukowane w Bolechowie pojawią się także na ulicach podkarpackiej gminy Mielec. Zamówienie obejmuje dostawę 10 autobusów w klasie MIDI – 10,5 metrowych Solarisów Urbino nowej generacji oraz 4 napędzanych gazem ziemnym CNG Urbino 12. Każdy z 14 autobusów będzie spełniał wymogi normy emisji spalin Euro 6.
Mijający rok będzie rekordowy pod względem wyprodukowanych autobusów – planuje się, że do końca grudnia z bolechowskiej fabryki wyjedzie łącznie ponad 1400 pojazdów. Podpisane w ubiegłym miesiącu umowy są potwierdzeniem intensywnego tempa prac i zapowiedzią rosnącej sprzedaży w roku następnym.

Solaris Bus & Coach S.A. jest europejskim liderem w zakresie produkcji nowoczesnych pojazdów komunikacji publicznej: autobusów, trolejbusów i tramwajów, a także czołowym
producentem w Europie w zakresie projektowania i budowy autobusów z napędem elektrycznym. Nowy Solaris Urbino 12 electric został wybrany „Autobusem Roku 2017”. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku fabrykę w Bolechowie pod Poznaniem opuściło już blisko 15 000 pojazdów. Jeżdżą one po drogach 32 krajów. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)