Na przestrzeni najbliższych miesięcy firma zatrudni w Tychach 100 nowych inżynierów. Koncern motoryzacyjny Nexteer Automotive otworzył w Tychach swój trzeci zakład produkcyjny w Europie, który pozwoli na zwiększenie produkcji nowoczesnych elektrycznych układów kierowniczych (EPS) w najbliższych latach, dla takich producentów samochodów, jak: BMW, FCA (Fiat Chrysler Automobiles), Ford, GM czy PSA Peugeot Citroen. W połowie roku firma otworzy także na terenie nowego zakładu swoje europejskie Centrum Techniczne, w którym prowadzić będzie prace badawczo-rozwojowe nad najnowszymi typami systemów sterowania pojazdów, od budowy prototypów, po testy na nowo powstałym torze testowym. Znajdzie w nim pracę 100 wyspecjalizowanych inżynierów produktu.
Wartość inwestycji
Firma poinformowała, że zainwestowała w nową infrastrukturę (zakład, na terenie którego mieści się także powierzchnia magazynowa oraz Centrum Techniczne) niemal 70 milionów złotych i będzie znacznie zwiększać tę kwotę w najbliższych pięciu latach. W przypadku zakładu produkcyjnego będą to inwestycje w linie produkcyjne, natomiast w przypadku Centrum Technicznego Nexteer – w nowe urządzenia testowe.
Europejskie Centrum Techniczne Nexteer Automotive w Tychach
Pracujący w europejskim Centrum Technicznym Nexteer Automotive inżynierowie będą odpowiedzialni m.in. za tworzenie nowych prototypów i rozwijanie obecnych projektów elektrycznych układów kierowniczych EPS, w tym m.in. programów związanych z tworzeniem autonomicznych (samoprowadzących się) pojazdów, nad którymi firma pracuje już teraz wraz ze swoimi klientami.
W ramach Centrum Technicznego powstanie m.in. ośrodek testowy samochodów wyposażonych
w prototypy Nexteer Automotive (przy nowo otwartym torze testowym położonym obok zakładu), tzw. laboratorium walidacyjne (służące do badania charakterystyki systemów EPS) oraz centrum tworzenia prototypowych rozwiązań.
W początkowej fazie w jednostce pracować będzie 50 specjalistów, jednak w ramach rozwijania jej
w latach 2016 – 2017 zatrudnionych będzie 100 nowych inżynierów, których rekrutację firma rozpoczęła w pierwszym kwartale br. Będą to zarówno młodzi absolwenci, jak i uznani na rynku specjaliści różnorodnych dziedzin, między innymi: inżynierowie mechanicy, projektanci CAD/CAM, inżynierowie analiz FEM, projektanci systemów wbudowanych, programiści „embedded”, testerzy oprogramowania i funkcji, inżynierowie elektronicy i projektanci obwodów.
– To, co odróżnia naszą firmę od konkurencji, to fakt, iż Nexteer Automotive skupia się obecnie głównie na produkcji układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym, które – według naszych analiz – do 2025 roku niemal w stu procentach wyprą tradycyjne układy hydrauliczne dzięki zmniejszeniu zużycia paliwa, ekologii czy poprawieniu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. To właśnie w Polsce znaleźliśmy idealne warunki do stworzenia Centrum Technicznego, nie tylko z uwagi na tworzenie nowego zakładu produkcyjnego, ale także ze względu na doskonałych specjalistów, bliskie położenie bardzo dobrych uczelni technicznych a także dobre warunki do inwestycji ze strony lokalnych władz oraz Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej – mówi Laurent Bresson, prezes Nexteer Automotive.
– Inżynierowie pracujący w naszym Centrum Technicznym będą mieli unikatową możliwość projektowania i rozwijania najbardziej zaawansowanych typów systemów sterowniczych, które wyznaczają trendy w zakresie bezpieczeństwa i komfortu prowadzenia setek milionów samochodów na świecie. Można stwierdzić, iż pracownicy centrów technicznych czy badawczo-rozwojowych to – nie tylko w branży motoryzacyjnej – elita skupiająca najlepszych specjalistów, którzy decydują o kształcie najbardziej innowacyjnych rozwiązań na świecie. Cieszymy się, że to właśnie w Polsce będziemy ustanawiać zespół, który wraz z naszymi klientami współtworzył będzie samochody przyszłości – mówi Ryszard Iskra, dyrektor ds. technicznych Nexteer Automotive Poland.
Nexteer Automotive w Polsce
Obecnie zakłady Nexteer Automotive w Polsce produkują niemal trzy miliony kolumn i układów kierowniczych rocznie, m.in. dla takich modeli, jak BMW i3 (pierwszy w pełni elektryczny model bawarskiego koncernu), BMW Mini, BMW serii 1, BMW serii 2 Active Tourer, Alfa Romeo MiTo, Fiat 500, Opel Adam, Corsa i Insignia czy Citroeny C3 i DS3. Od roku 2010 roku koncern zainwestował już w Europie niemal 400 milionów złotych, głównie w polskie zakłady firmy. Pierwsza fabryka firmy
w Europie powstała w Tychach, w roku 1997, kolejna w 2006 roku w Gliwicach.
O Nexteer Automotive:
Nexteer Automotive (HK:1316) jest globalną firmą produkującą układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym
i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. Koncern jest notowany na giełdzie w Hong-Kongu. Dla ponad 50 klientów Nexteer Automotive pracuje sztab 12 000 osób, wykonujących powierzone im zadania w 21 fabrykach, pięciu centrach inżynieryjnych, dziesięciu centrach obsługi klienta oraz trzech centrach testowych położonych w Ameryce Północnej i Południowej, Europie oraz Azji. Wśród klientów Nexteer Automotive znajdują się m.in.: BMW, GM, Fiat, Ford, Toyota, Chrysler, PSA Peugeot Citroen oraz producenci z Indii, Chin oraz Ameryki Południowej. www.nexteer.com
O Nexteer Automotive Poland:
Nexteer Automotive Poland jest polskim oddziałem Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. W Polsce znajdują się dwa zakłady Nexteer Automotive: w Gliwicach oraz Tychach, zatrudniające łącznie niemal 1500 osób. W trakcie roku produkują one ok. trzech milionów układów i kolumn kierowniczych.
Tyska fabryka Nexteer Automotive jest zarazem jednym z największych zakładów firmy na świecie pod względem zatrudnienia oraz wielkości produkcji. www.nexteer.com