Kolejki w warsztatach

W wielu warsztatach samochodowych wydłużają się kolejki. To jeden z efektów globalnego kryzysu (nie tylko motoryzacji).
 
Kierowcy wolą naprawiać stare samochody zamiast kupować nowe.
Jak piszą branżowe media w niektórych stacjach obsługi na naprawę trzeba czekać 2 albo nawet 3 tygodnie. Warsztaty dostają zlecenia coraz poważniejszych napraw, co dodatkowo wydłuża czas oczekiwania.
 
Dla mechaników to jeden z nieoczekiwanych plusów wynikających z załamania na rynku aut. W Polsce spada nie tylko sprzedaż nowych samochodów, ale też import używanych.
 
Jak pokazują najnowsze statystyki w ub. miesiącu zarejestrowano w Polsce niespełna 62,8 tys. sprowadzonych z zagranicy używanych aut osobowych i dostawczych (o dmc do 3,5 t). To nie tylko o 25% mniej, niż rok temu. To pod tym względem najgorszy lipiec od momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej (2004).
 
Porozmawiajmy o problemach branży na XV Dyskusyjnym Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych w dniach: 20-21.09.2022 r. w Zawierciu. Zapraszamy!