Kobiecy samochód roku 2015 to…

… Volvo XC90. Panie uznały też model ze Szwecji za najlepszą propozycję w kategorii pojazdów typu SUV/crossover. XC90 otwiera zupełnie nowy rozdział w historii marki Volvo.

Znamy już zwycięskie modele w konkursie o tytuł kobiecego samochodu roku 2015 na świecie – „Women’s World Car of the Year”. Głosami niezależnego jury, w którym zasiadają wyłącznie przedstawicielki płci pięknej, nagroda główna padła łupem Volvo XC90.

W pozostałych kategoriach plebiscytu „Women’s World Car of the Year” zwyciężyły:
– Renault Espace (auta rodzinne)
– Mercedes GT AMG (auta sportowe)
– Scion iM/Toyota Prius (wybór ekonomiczny)
– Mercedes Klasy S (auta luksusowe)
– BMW i8 (ekologia)
– Volvo XC90 (SUV-y i crossovery)

Jury złożone z 21 dziennikarek motoryzacyjnych reprezentujących 15 krajów dokonało wyboru oceniając takie aspekty jak bezpieczeństwo, stosunek jakości do ceny, wygląd, schowki i rozwiązania transportowe, przyjazność dzieciom, łatwość obsługi i prowadzenia, kolor, seksapil oraz wpływ na środowisko naturalne.

Volvo się zmienia
Szwedzkie Volvo jest obecnie w trakcie realizacji wielkiej ofensywy produktowej. Zakłada ona, że w ciągu najbliższych czterech lat – licząc od momentu premiery właśnie XC90 drugiej generacji – wszystkie modele producenta ze Skandynawii zostaną zastąpione zupełnie nowymi konstrukcjami.

IBRM Samar