Gwiazda świeci jasno

Mercedes-Benz triumfuje w badaniu Superbrands 2014. Trójramienna gwiazda zdobyła najwyższą lokatę spośród producentów samochodów i jako jedyna marka motoryzacyjna zakwalifikowała się do czołowej dwudziestki zestawienia.

Od 20 lat organizacja Superbrands przeprowadza badania wizerunku marek na lokalnych rynkach i nagradza najsilniejsze z nich. W Polsce badanie Superbrands przeprowadzono już po raz dziewiąty – wzięło w nim udział ponad 15 000 konsumentów oraz 65 branżowych ekspertów.

Łącznie oceniono nad Wisłą ponad 2 400 marek w 110 kategoriach.

W pierwszej dwudziestce tegorocznego zestawienia królują marki światowe, w tym tylko jeden producent samochodów – Mercedes-Benz. Również w poprzednich latach trójramienna gwiazda była nagradzana tytułem Superbrands.

Główne kryteria decydujące o przyznaniu tytułu Superbrands to: znajomość marki, skłonność do jej polecania, wyrazistość i pozycja rynkowa, konkurencyjność, spójność, rozwój oraz jakość relacji z klientami.

Partnerem organizacji Superbrands jest Ministerstwo Gospodarki.

IBRM Samar

: