Ford rozpoczyna próby modeli dostawczych w Kolonii, rozszerzając badania nad pozytywnym wpływem na środowisko, jaki może przynieść wykorzystanie hybrydowych pojazdów PHEV w miastach.
- Jest to już trzecie europejskie miasto, w którym Ford pracuje nad wykorzystaniem hybrydowych samochodów z zewnętrznym ładowaniem, które poruszając się po zurbanizowanym terenie korzystają wyłącznie z napędu elektrycznego
- Firma, współpracując z samorządem i władzami miejskimi Kolonii, stara się lepiej poznać korzyści płynące z użytkowania hybrydowego Transita Customa, zarówno dla środowiska, jak i dla pasażerów i kierowców
- Testy 10 pojazdów potrwają 12 miesięcy, i są uzupełnieniem podobnych prób, prowadzonych w Londynie i Walencji. Samochody Transit Custom są wyposażone w zaawansowany elektryczny układ napędowy oraz silnik EcoBoost o pojemności 1-litra, zwiększający zasięg zapewniany przez akumulatory
Od wiosny 2019 roku Ford, wspierany przez władze Kolonii, nawiąże współpracę z lokalnymi firmami, które będą użytkować flotę 10 pojazdów Ford Transit Custom PHEV, aby zbadać, w jakim stopniu pojazdy PHEV mogą przyczynić się do poprawy czystości powietrza w miastach.
Program finansowany przez Forda zaplanowany na 12 miesięcy, obejmuje współpracę flotową z firmami obsługującymi sektor publiczny i stanowi uzupełnienie podobnych testów prowadzonych w Londynie i w Walencji.
„Kolonia jest dla Forda miastem strategicznym, jeżeli chodzi o badania nad przyszłością transportu. Razem z władzami miejskimi Kolonii będziemy badać, czego możemy spodziewać się w miejskich strefach przyszłości, które mogą zapewnić mieszkańcom czystsze powietrze, a przez to także mogą być bardziej produktywne” – powiedział Gunnar Herrmann, przewodniczący zarządu Ford Germany.
Ford zapowiedział nowe testy podczas sympozjum „Miasto jutra” w Kolonii, w którym wzięli udział przedstawiciele sektora prywatnego i publicznego, m.in. specjaliści planowania przestrzennego miast, decydenci polityczni i eksperci ds. mobilności, dyskutujący nad wspólną wizją mobilności w obszarach zurbanizowanych.
„Dla tak szybko rozwijającego się miasta jak Kolonia, czysta i nieemisyjna mobilność jutra jest kluczową kwestią. Każdy projekt, który pomaga nam podążać w tym kierunku, jest korzystny dla miasta. Cieszę się, że Ford, jako firma motoryzacyjna z siedzibą w Kolonii, rozpocznie testy w naszym mieście” – powiedziała Henriette Reker, burmistrz Kolonii.
Dwa samochody dostawcze Transit Custom PHEV będą wykorzystywane przez następujące regionalne firmy: AWB Abfallwirtschaftsbetriebe Köln (zarządzanie odpadami), lotnisko Kolonia-Bonn, Häfen und Güterverkehr Köln (ruch portowy i towarowy), Kölner Verkehrsbetriebe (stowarzyszenie transportu publicznego) i RheinEnergie (regionalne przedsiębiorstwo energetyczne).
Transit Custom PHEV porusza się dzięki zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Docelowy zasięg przy zerowej emisji wynosi 50 km. Dzięki temu jest idealnym rozwiązaniem do miasta. Wielokrotnie nagradzany 1,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost służy do zwiększania zasięgu pojazdu do ponad 500 kilometrów, zapewniając doładowanie akumulatorów litowo-jonowych.
Akumulatory mają pojemność 14 kWh, a instalacja akumulatora pod podłogą bagażnika pozwala zachować pełną pojemność standardowej przestrzeni ładunkowej. W przednim zderzaku zamontowano gniazdo szybkiego ładowania, umożliwiające pełne naładowanie akumulatora w ciągu trzech godzin po podłączeniu do sieci 240 V (16 lub 32 Amp).
Wszyscy partnerzy będą korzystać z już istniejącej infrastruktury ładowania, a pojazdy są wyposażone w systemy telematyki i geofencing, które pomagają upewnić się, że wykazują one zerową emisję, poruszając się w określonych strefach niskiej emisji.
Ford jest liderem sprzedaży samochodów dostawczych w Europie, a w ubiegłym miesiącu sprzedaż pojazdów użytkowych Forda na 20 europejskich rynkach osiągnęła najwyższy poziom od 1993 roku. W czasie Targów Pojazdów Użytkowych w Hanowerze, w wrześniu tego roku, Ford ogłosił, że hybrydowy Transit Custom PHEV wejdzie do sprzedaży w drugiej połowie 2019 roku. Ford planuje wprowadzenie na rynek kolejnych 40 zelektryfikowanych modeli, w tym 16 całkowicie ‑ elektrycznych do 2022 roku.
Źródło: www.mototarget.pl