PZL Sędziszów specjalizuje się w produkcji wszelkiego rodzaju filtrów przeznaczonych dla branży motoryzacyjnej, przemysłowej i rolniczej. W szerokiej gamie produktów znajdują się filtry: powietrza, oleju, paliwa, kabinowe, hydrauliczne oraz osuszacze powietrza. Wyroby PZL Sędziszów charakteryzuje:
- najwyższa skuteczność filtracji
- bardzo wysoka chłonność, często przewyższająca wymagane normy
- dokonała jakość.
Zakład posiada własny ośrodek badawczo-rozwojowy, gdzie przeprowadza liczne testy i kontrole filtrów. Jakość wyrobów jest zgodna z międzynarodowymi standardami i potwierdzona normą ISO/TS 16949:2009.
Dzięki udoskonalaniu procesów produkcji, PZL Sędziszów wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania filtracyjne. Bogate doświadczenie oraz współpraca z sektorami: lotniczym, wojskowym, budowlanym, motoryzacyjnym i przemysłowym pozwalają firmie stale rozbudowywać ofertę i dostosować ją do zmieniających się potrzeb odbiorców.
NOWA JAKOŚĆ DZIĘKI ZASTOSOWANIU MATERIAŁÓW FILTRACYJNYCH O WYSOKICH PARAMETRACH I SPECJALNEJ TECHNICE PLISOWANIA
FILTR OLEJU
Przegrody filtracyjne wykonane z wysokiej jakości bibuły filtracyjnej, impregnowanej specjalnymi żywicami, są odporne na działanie wysokich temperatur i agresywnych czynników zawartych w oleju. Dokładność filtracji od 10 do 25 µm.
FILTR POWIETRZA
Najnowsze wielowarstwowe materiały filtracyjne, impregnowane żywicami i poddane obróbce termicznej, zabezpieczają filtr przed wpływem wilgoci oparów oleju i paliwa.
Wysoka skuteczność filtracji, rzędu 99.95%. Wysoka chłonność, dzięki zastosowaniu specjalnego rodzaju plisowania, rzędu 0.3kg/m2.
FILTR HYDRAULICZNY
Przegrody filtracyjne są wykonane z wysokiej jakości papierów filtracyjnych, włóknin szklanych i siatek nierdzewnych. Dokładność filtracji od 3 do 150 µm.
Na życzenie klienta filtry są wyposażone w sygnalizację zanieczyszczeń filtra.
Ciśnienie pracy do 40 MPa.
FILTR PALIWA
Wielowarstwowe materiały filtracyjne, odporne na działanie paliw. Dokładność filtracji od 3 do 30 µm.
Wysoka skuteczność oddzielania wody z paliwa oraz usuwania zanieczyszczeń zapewnia doskonałą ochronę układu zasilania paliwem.
FILTR KABINOWY
Wysokiej jakości włókniny poliestrowo-polipropylenowe.
Zdolność absorpcji zanieczyszczeń i wilgoci. Dzięki cząsteczkom węgla aktywnego filtry pochłaniają też zapachy, szkodliwe gazy i bakterie.
*****
Dynamika i rozwój
W sierpniu 2012 r. 85% kapitału zakładowego wytwórni nabyła spółka Unimot Express – jeden z wiodących dystrybutorów paliw, olejów i materiałów pędnych. W celu połączenia tradycji i sprawdzonych rozwiązań z dynamiką branży motoryzacyjnej spółka rozpoczęła wspólny program dystrybucji marek PZL Sędziszów i Extremizer – specjalnej linii paliw i olejów napędowych. Rozbudowana sieć dystrybucji, podzielona na cztery regiony, zapewnia szybką dostępność wyrobów. Zespół wysoko wykwalifikowanych doradców handlowych wspiera dystrybutorów w wyborze najkorzystniejszej oferty i optymalnych rozwiązań. W celu umocnienia relacji z obecnymi odbiorcami, inicjowane są działania marketingowo-promocyjne. Przedstawiciele firmy chętnie uczestniczą we wszelkiego rodzaju eventach.
Obecnie PZL Sędziszów S.A. koncentruje się na poszerzaniu linii produktowych i systematycznym rozwijaniu oferty o nowe referencje. Długoletnie doświadczenie oraz przyjęta strategia rozwoju firmy pozwolą utrzymać pozycję w dziedzinie filtracji, ale też wytyczać nowe kierunki rozwoju w branży.
PZL Sędziszów dąży do umocnienia pozycji Spółki w gronie producentów wyrobów filtracyjnych. Celem jest zaspokojenie ciągle wzrastających potrzeb i oczekiwań klientów, działających w dziedzinie filtracji na rynku krajowym i międzynarodowym.
Przedmiotem działalności jest produkcja i dystrybucja filtrów i wkładów do oczyszczania powietrza paliwa, oleju i innych płynów na rynek motoryzacyjny oraz dla innych gałęzi przemysłu, wyrobów o przeznaczeniu wojskowym i lotniczym.
Zarząd PZL Sędziszów:
Adam Sikorski – Prezes Zarządu
Grzegorz Tomasik – Członek Zarządu, Dyrektor Produkcji
Bogusław Satława – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Handlowych
KONTAKT
PZL Sędziszów
Ul. Fabryczna 4
39-120 Sędziszów Małopolski
Tel. (17) 745 02 00
e-mail: sekretariat@pzlsedziszow.pl
___________________________________________________
PZL Sędziszów radzi
Filtry: kiedy i dlaczego wymieniać?
Podstawową zasadą, która powinna być przestrzegana przez mechaników jest wymiana filtrów w myśl zaleceń producenta pojazdu. Dotyczy to wszystkich filtrów, w tym oleju, powietrza i paliwa.
Kierując się przebiegiem, producenci wskazują na ogół na częstotliwość wymiany filtra oleju między 30 a 40 tys. kilometrów i obligatoryjnie: przy każdej zmianie oleju silnikowego. Warto zaznaczyć, że obecna gama produktowa olejów silnikowych jest bardzo wysokiej jakości, przez co czas między wymianą oleju związany z przejechanymi kilometrami również się zwiększa. Nawet oleje półsyntetyczne mogą być eksploatowane przez półtora roku a nawet dłużej.
Można spotkać się również z opiniami sprowadzającymi się do stwierdzenia, że „oleje trzeba wymieniać częściej, nawet co 15, 20 tys. kilometrów”. Czy można się z tym zgodzić? I tak i nie gdyż oprócz przebiegu „od wymiany do wymiany” istotne są warunki w jakich pracuje silnik, czy ma duże dodatkowe obciążenia, czy pracuje w warunkach miejskich, czy raczej na długich trasach, czy w otoczeniu o dużym zapyleniu/ zakurzeniu, etc.
Wymiana co dwa lata
Tak jak wymiana oleju jest na ogół sugerowana ilością przejechanych kilometrów, to filtry powietrza, które zostały zamontowane w pojeździe powinny być wymieniane co najmniej raz na dwa lata bez względu na przebieg. Nie wynika to z eksploatacji ale z uwagi na szczelność uszczelek poliuretanowych, które po czasie i w temperaturze 85 stopni Celsjusza tracą szczelność. Natomiast częstotliwość wymiany filtrów paliwa (szczególnie benzyny) producenci sugerują pomiędzy 15 a 50 tys. kilometrów. Dla oleju napędowego częściej ze względu na trudniejsze warunki pracy, konieczność zatrzymywania wody, parafiny wydzielające się przy niskich temperaturach i zaklejające filtr.
Long Life
Filtrowa oferta rynku to również „Long Life”, czyli filtry powietrza o przedłużonym okresie funkcjonowania. Głównie znajdują zastosowanie w samochodach ciężarowych. Wytrzymują przebieg w granicach 80-100 tys. km. W gamie „Long Life” są też filtry oleju, które należy wymieniać po ok. 60 tys. kilometrów i co ważne: wymagają zastosowania olejów silnikowych również o przedłużonej żywotności. W przeciwnym razie ich użycie mija się z celem.
Po co filtr?
Przeprowadzone kiedyś badania w oparciu o jazdę z filtrem oleju i bez, udowodniły pięciokrotnie szybsze zużywanie się silnika. Dlatego wszelkie zabrudzenia jak kurz, pył drogowy, które nie zostały zatrzymane przez filtry wpadają do komory silnika. Stopniowo przekładają się na szybsze zużycie panewek, wtrysków, pompowtryskiwaczy, niekorzystnie wpływają na układ Common Rail i w efekcie doprowadzają do zużycia się silnika i awarii. Wartym uwagi jest fakt, iż mimo, że normy wskazują na zatrzymanie w filtrze 2 kg pyłu to są jednak na rynku produkty, których skuteczność jest dwukrotnie wyższa i zatrzymują nawet 4 kg pyłu.
Przechowywanie i ocena przy zakupie
Wnętrze filtra stanowi plisowany papier. Same boczne uszczelnienia mogą się zdeformować. Dlatego istotna jest wilgotność powietrza. Najniższą temperaturą do magazynowania filtrów jest przedział 8-10 stopni Celsjusza. Zazwyczaj filtry pakowane są w pudełko. Rzadziej dodatkowo w folię co jest jednak znacznie bardziej korzystne dla produktu.
Przy wyborze panelowych filtrów powietrza należy zwracać uwagę czy plisy nie są zdeformowane i porozrywane, czy na całej powierzchni oblane są poliuretanem i jaki jest stan uszczelki. Zamontowanie uszkodzonego filtra wiąże się z nieszczelnościami, przez które powietrze przedostaje się chętniej niż przez powierzchnię filtracyjną.
Inż. Andrzej Majka, Specjalista Konstruktor, PZL Sędziszów S.A.