W 2014 roku Volkswagen wprowadzi w Polsce dziewięć nowych modeli. Na pierwszy ogień pójdzie Golf R – najszybszy seryjnie produkowany Golf, jaki kiedykolwiek powstał. Równolegle do ofensywy produktowej, Volkswagen będzie angażował się w aktywności sportowe. W kwietniu rozpocznie się kolejny sezon innowacyjnego pucharu Volkswagen Castrol Cup, w czerwcu natomiast zorganizowany zostanie Rajd Polski, który będzie rundą Rajdowych Mistrzostw Świata WRC.
W 2013 roku zadebiutowały: Golf GTI, Golf GTD i Golf Variant. Teraz po raz pierwszy w Polsce zaprezentowany został nowy okręt flagowy tej serii modeli – Golf R. To sportowe auto jest napędzane nowym, 300-konnym silnikiem TSI,mocniejszym o 30 KM i jednocześnie wg deklaracji oszczędniejszym o 18%, w porównaniu z poprzednikiem. Moc przenoszona jest na drogę przez stały napęd na wszystkie koła 4MOTION. O dynamikę dba zmodyfikowane sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), nowy progresywny układ kierowniczy oraz funkcja ESC Sport z możliwością całkowitej dezaktywacji, np. na torze wyścigowym.
Wśród opcjonalnych elementów wyposażenia znajduje się m.in. udoskonalona adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC z funkcją wyboru profilu jazdy i nowym trybem Race. Golf R z manualną skrzynią biegów wg zapewnień producenta potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h 5,1 sekundy (poprzednik: 5,7 s), z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG) sprint do setki zajmuje Golfowi R 4,9 sek. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Producent twierdzi, że mimo wysokich osiągów i mocy zwiększonej o 30 KM, udało mu się obniżyć zużycie paliwa z 8,5 l u poprzednika do 7,1 l/100 km. Emisja CO2 obniżyła się analogicznie ze 199 g/km do 165 g/km. Oszczędniejszy jest Golf R, jeżeli zamontowana jest w nim opcjonalna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG); w tym przypadku znormalizowane spalanie ma wynosić 6,9 l/100 km (159 g/km CO2).
W Polsce zadebiutował Golf R, natomiast w Wolfsburgu swoją światową premierę ma nowe Polo, które zastępuje wersję z tytułem Car of the Year 2010. Samochód wizualnie zmieni się w niewielkim stopniu, natomiast wzbogacony zostanie o szereg innowacyjnych systemów, które maja poprawić komfort i bezpieczeństwo prowadzenia. W Polsce nowe Polo dostępne będzie w maju.
W czerwcu zadebiutuje Golf Sportsvan, który stanowi połączenie auta kompaktowego i vana. Autio charakteryzuje się m.in przestronnym, dającym możliwość zmiany aranżacji wnętrzem (tylna kanapa przesuwa się o 180 mm, pojemność bagażnika wynosi ponad 1 500 l) i wieloma systemami wspierającymi kierowcę, np. po raz pierwszy w Golfie Blind Spot Sensor z asystentem ułatwiającym wyjechanie z miejsca parkingowego. Przy wyjeżdżaniu tyłem system rozpoznaje pojazdy zbliżające się z boku, bardzo często niewidoczne dla kierowców. W przypadku zagrożenia kolizją, system powinien automatycznie zainicjować awaryjne hamowanie.
Elektryczny e-Golf zadebiutuje w Polsce w lipcu. Nieemitujące spalin samochody elektryczne Volkswagena są produkowane w tych samych zakładach, w których wytwarza się ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi. Napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW/115 KM e-Golf osiąga w chwili uruchomienia maksymalny moment 270 Nm. Dzięki temu po 10,4 sekundy powinien osiągać 100 km/h. Prędkość pięciomiejscowego pojazdu jest elektronicznie ograniczona do 140 km/h. e-Golf jest pierwszym Volkswagenem, w którym zastosowano reflektory LED. Na przejechanie 100 km samochód ma potrzebować 12,7 kWh. Zasięg jakim będzie dysponował elektryczny Golf to 190 km.
Trzecia, aktualna generacja Scirocco zadebiutowała w 2008 r.W lipcu pojawi się odświeżona wersja tego coupe.
e-up! będzie drugim w pełni elektrycznym modelem Volkswagena oferowanym w polskich salonach. Model zadebiutuje we wrześniu.
Podobnie jak e-Golf, także e-up! jest samochodem pięciodrzwiowym i ma charakter auta miejskiego. Zużywa 11,7 kWh energii na 100 km. Za napęd kompaktowego auta są odpowiedzialne: silnik elektryczny (60 kW/82 KM), bateria litowo-jonowa zamontowana w podłodze między osiami oraz układ elektroniki mocy. Siła napędowa silnika elektrycznego jest przenoszona na przednie koła przez bezstopniową przekładnię. Zasięg rozwijającego prędkość maksymalną 130 km/h e-up! wynosi – w zależności od stylu jazdy i obciążenia – 120 – 160 km. Przy niskich temperaturach powietrza wartości te mogą być mniejsze.
W październiku 2014, Volkswagen wprowadzi do oferty odświeżoną Jettę. Model ten w obecnej wersji na rynku jest od 2011 r., a swoimi rozmiarami wpisuje się w lukę między Golfem a Passatem.
Również w październiku zadebiutuje odświeżony Touareg. Gdy w 2010 roku swoją premierę miał aktualny model, był najbardziej innowacyjnym pod względem technicznym modelem Volkswagena od czasu istnienia marki. Dysponował o prawie 20% oszczędniejszym układem napędowym oraz szeroką ofertą nowych systemów wspomagających kierowcę i zwiększających bezpieczeństwo. Wersja z silnikiem wysokoprężnym – Touareg V6 TDI -spalając średnio 7,4 l uzyskiwała najlepsze wartości zużycia paliwa w segmencie samochodów terenowych.
Ostatnia tegoroczna premiera będzie najważniejszą. Passat, który zadebiutuje na przełomie listopada i grudnia będzie całkowicie nowym samochodem. Zbudowany będzie na platformie MQB i wyposażony w szereg nowych systemów. Jego masa być znacznie zredukowana, a zużycie paliwa obniżone przy poprawionych osiągach. Samochód zadebiutuje w wersjach Limousine oraz Variant.
źródło: VW
AUTOR: WNP.PL (AG)