Dobre wyniki sprzedaży Skody

Na przekór kryzysowi w Europie, kontrolowana przez Grupę Volkswagen marka Skoda sprzedała 493 000 modeli samochodów w pierwszej połowie bieżącego (2012) roku. Jest to wzrost o 8,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2011
Pierwsza połowa przyniosła czeskiemu koncernowi zysk ze sprzedaży wysokości 5,7 miliarda euro (23,5 miliarda złotych), a także zysk operacyjny wysokości 449 mln euro (1,9 miliarda złotych).
Spółka zaliczyła też wzrost w zakresie inwestycji w nowe produkty – 217 milionów euro (895 mln zł). W pierwszej połowie roku 2011 pula ta wynosiła 80 milionów euro (330 mln zł).
– Strategia rozwoju Skody zaowocowała pozytywnymi wynikami w pierwszej połowie tego roku – skomentował sytuację prezes firmy, Winfried Vahland – udało nam rozwinąć się we wszystkich istotnych obszarach, dzięki czemu mamy zapewniony dobry start w drugiej połowie roku – która będzie wymagająca dla wszystkich koncernów motoryzacyjnych ze względu na ekonomiczną sytuację w Europie.
Skoda ma niedługo wypuścić nowego, kompaktowego sedana Rapid, który zdaniem firmy ma dodatkowo poprawić wyniki sprzedaży.
wp.pl/ml