Czy Chiński producent baterii litowych wybierze Polskę?

BMW podpisało kontrakt o wartości nieco ponad miliard euro (1,16 miliarda USD) z chińskim producentowi baterii litowych Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL). Umowa pozwoli największemu chińskiemu producentowi baterii litowych zbudować fabrykę produkującą ogniwa do samochodów elektrycznych w Europie, powiedział rzecznik BMW Glenn Schmidt.

CATL bada potencjalne lokalizacje dla zakładu produkującego baterie w Europie analizuje w tym zakresie również lokalizacje w Polsce.

W ubiegłym miesiącu również Daimler złożył zamówienie w CATL na zakup ogniw akumulatora samochodowego.

Ponadto CATL prowadzi bankową kampanię kierowaną przez państwo na rzecz ograniczenia zanieczyszczeń powodowanych przez tradycyjne silniki spalinowe i zwiększenia obecności tego kraju na rynku pojazdów nowej generacji (NEV).

CATL zadebiutował na giełdzie w Shenzhen na początku tego miesiąca i zamierza wykorzystać wpływy do sfinansowania wzrostu mocy o 24 gigawatogodziny (GWh).

Firma z siedzibą w prowincji Fujian sprzedała w ubiegłym roku 11,85 GWh baterii litowych, najwyższą na świecie. Ma również na celu rozszerzenie działalności na produkcję samochodów niższego szczebla i został wymieniony jako „spory inwestor” w zbiórce 500 milionów dolarów na uruchomienie chińskiego NEV Byton.

W tym tygodniu największy chiński producent NEV, BYD, ogłosił wprowadzenie największej na świecie fabryki akumulatorów litowych i zamierza zwiększyć produkcję własnej baterii do 60 GWh rocznie do 2020 roku.

W ubiegłym roku Chiny stanowiły ponad połowę globalnej własności pojazdów nowej generacji, a sprzedaż wzrosła o 141,6 procent w pierwszych pięciu miesiącach 2018 r., Osiągając liczbę 32 000 000 pojazdów.

W ramach wysiłków zmierzających do zwiększenia globalnego zasięgu Chiny starają się przejąć inicjatywę w zakresie standaryzacji technologii i projektów akumulatorów.