Citroen w Indiach

Citroen liczy na nowy design i tańsze modele, aby wejść z nimi na trudny rynek jakim są Indie.

Francuska marka planuje rozpocząć sprzedaż w Indiach nie później niż do końca 2021 r. Przeprowadzka Citroena do Indii jest częścią strategii grupy PSA mającej na celu zmniejszenie uzależnienia od sprzedaży w Europie.

W ramach tej strategii PSA tworzy gamę tańszych pojazdów na rynki międzynarodowe, podobnie jak program Renault Global Access dla tanich samochodów, takich jak Logan, sprzedawany pod marką Dacia lub Renault, w zależności od rynku.

Modele Citroena skierowane do Indii będą pierwszymi modelami o niższych kosztach, powiedziała dyrektor generalna, Linda Jackson.

Jackson odmówiła podania dalszych szczegółów, z wyjątkiem stwierdzenia, że ​​będą „dostosowane do indyjskich klientów”.

Lokalne przedsięwzięcia

Samochody Citroena dla klienta z Indii zostaną wyprodukowane w ramach dwóch wspólnych przedsięwzięć, które PSA utworzyła w 2017 r. z CK Birla Group, z których jedna to partnerstwo produkcyjne z Hindustan Motor Financing Corporation w zakresie montażu i dystrybucji pojazdów PSA w Indiach. W momencie ogłoszenia informacji PSA poinformowało, że produkuje do 100 000 pojazdów rocznie.

Drugi, PSA Avtec Powertrain, właśnie rozpoczął produkcję silników i skrzyń biegów w fabryce w pobliżu Bangalore, o wydajności 300 000 silników i 200 000 skrzyń biegów rocznie.

Prezes PSA, Carlos Tavares, powiedział, że zakład Avtec właśnie rozpoczął eksport skrzyń biegów, który był „niezwykle opłacalny”. Tavares na targach motoryzacyjnych w Genewie na początku tego miesiąca powiedział, że oszczędności z produkcji w Indiach już spowodowały, że wspólne przedsięwzięcie się opłaciło.

Tabliczka znamionowa Ambasadora

W ramach umowy CK Birla PSA nabyła również prawa do tabliczki znamionowej marki Ambassador. Ambasador był sedanem Morrisa z Oxfordu produkowanym przez dziesięciolecia przez Hindustan Motor. Ponad pół miliona wyprodukowanych aut dzięki Hindustan Motor jest obecnie na indyjskich drogach, głównie jako taksówki.

Jackson powiedziała, że Citroen i PSA rozważają, czy i jak użyć nazwy Ambassador „Chcę być bardzo ostrożna w używaniu nazwy, ponieważ trzeba być wiarygodnym, gdy jej używasz, a nie tylko zakładać, że wszyscy powiedzą:„ Tak ”, to dobry pomysł”.

Potencjał wzrostu w Indiach jest ogromny, powiedziała Jackson.

„Wszystkie prognozy dla Indii mówią, że rynek rozwija się w postępie geometrycznym”, ponieważ sprzedaż samochodów osobowych na poziomie około 3,6 miliona pojazdów w 2018 r. powinna wzrosnąć do sześciu milionów do 2025 roku. W konsekwencji Indie mogą zostać trzecim co do wielkości rynkiem po Chinach i Stanach Zjednoczonych.

Cztery marki – Maruti Suzuki, Tata, Hyundai i Mahindra oraz Mahindra – mają łącznie ponad 80 procent rynku indyjskiego, a pozostałe 20 procent to mieszanka marek europejskich, azjatyckich i północnoamerykańskich.

Zaleta projektu

Jackson powiedziała, że Citroen będzie się wyróżniać swoim designem, a także produkcją lokalną i koncentracją na początkowej jakości i obsłudze posprzedażnej.

„Uważamy, że unikalna stylistyka Citroena oferuje coś nieco innego i może to być dobry sposób na szybszy wpływ na rynek”, dodała.

Puneet Gupta, zastępca dyrektora ds. prognozowania motoryzacyjnego w IHS Markit w Indiach, powiedział, że Citroen ma szansę odnieść sukces ale trudno będzie mu konkurować z najlepszymi markami.

Istniejące marki „bardzo dobrze rozumieją kraj, mogą bardzo dobrze wyceniać swoje produkty i mają solidną bazę sieci” – powiedział.

Mimo to, jest miejsce dla nowych graczy, gdy rynek rośnie, a przestrzeń otwiera się na elektryfikację.

Anil Sharma, zastępca dyrektora ds. motoryzacji i transportu w Marketsandmarkets Research, powiedział, że czołowi producenci samochodów w Indiach byli w stanie szybko zareagować na innowacje techniczne, więc Citroen musi wyprodukować „silny i równomiernie rozłożony rynek produktowy oraz rozwinąć sieć posprzedażną.”

„Z pewnością pozostało trochę miejsca dla nowych marek i producentów OEM na rynku indyjskim” – powiedział „Jednak wiele zależy od strategii cenowych, pozycjonowania i zaopatrzenia”.

Sharma zasugerował, że największą szansą Citroena jest skupienie się na niskobudżetowych modelach, które sprzedają się głównie na rynkach miejskich. „Rywalizacja z czołowymi graczami w segmentach rynku masowego raczej nie przyniesie pozytywnych rezultatów” – powiedział.

Jackson powiedziała, że ważne jest, aby Citroen słuchał tego, czego chcą klienci indyjscy, zamiast próbować narzucić europejskie gusta lub wzory na tamtejszy rynek.

„Musimy zmienić myślenie i mieć świadomość, że jedziemy do Indii i dlatego przygotowaliśmy lokalny zespół, który dokładnie określi, co powinno być w pojazdach pod względem technologicznym” – powiedziała. „Może to zabrzmieć nieco głupio ale to ważny punkt, ponieważ czasami zdarza się arogancja Europejczyków, która mówi:„ Odniosłem wielki sukces w Europie, więc zamierzam wziąć dokładnie ten sam produkt i umieścić go w Indiach. Cóż, to nie zadziała.